Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 440
  • Visningar Visningar 64 859
Nån av grannarna petar in papper i tavlan som används för att boka tid i tvättstugan. Istället för att kvittera ut en ny "plupp", gissar jag. (Tavlan byttes ut för några år sen, kort efter att vi flyttat in, då tiderna gjordes om. Och då behövde vi kvittera ut ny "plupp" + nyckel till "pluppen", eftersom de gamla inte passade till nya tavlan. Om jag räknar "plupparna" på tavlan nu så är de färre än antalet lägenheter i huset.)

Jag insåg just att jag nog kommer att behöva köpa lite nya bh:ar i år. Har haft de nuvarande i minst fyra år (minns inte exakt, men säg 4-5år nånting..) och det börjar märkas i hur de sitter, vilket börjar påverka funktionen. Och bra bh som passar mig är faen dyra! Och jag har ingen luuust att köpa nya juue! Uuäääh! :arghh:
Samma här. Behöver byta samtliga sportbh:ar som jag använder dagligen. Dyrt och jag måste ha ny storlek och funderar dessutom på att byta modell. Känner ångest för det här.

Det stör mig att jag inte vet om jag tycker självplågan är roligt, eller om jag bara är dum i huvudet. Högst antagligt båda.

Och så undrar jag hur jag kunde tro at smink med glitter kring ögonen var en bra idé. Jag hatar glitter. Bland annat för att det har en förmåga att landa i ögonen. Så ovanstående gäller även för glittersmink. :meh:

Nån av grannarna petar in papper i tavlan som används för att boka tid i tvättstugan. Istället för att kvittera ut en ny "plupp", gissar jag. (Tavlan byttes ut för några år sen, kort efter att vi flyttat in, då tiderna gjordes om. Och då behövde vi kvittera ut ny "plupp" + nyckel till "pluppen", eftersom de gamla inte passade till nya tavlan. Om jag räknar "plupparna" på tavlan nu så är de färre än antalet lägenheter i huset.)
Eller för att kunna ha flera bokade tider samtidigt. En familj i mitt hus gör så för att de "har så många barn och det blir så mycket tvätt". Skaffa en egen maskin då, det får plats. :mad:

Ägs inte Bonaqua av Coca Cola? Det är ju strid mellan Ica och Coca Cola, så det har börjat tas bort vissa produkter ur sortimentet.

Lite OT kanske, men vad handlar den konflikten om? Jag är inte alls insatt, men såg att det satt lappar i läskkylen om att vissa produkter saknas "på grund av konflikt" sist jag var på Ica.

Eller för att kunna ha flera bokade tider samtidigt. En familj i mitt hus gör så för att de "har så många barn och det blir så mycket tvätt". Skaffa en egen maskin då, det får plats. :mad:

Inte okej! Vi tvättar oftast två gånger i veckan, men bokar ju nästa tid när vi är klara med passet.

(Här finns tyvärr ingen möjlighet att ha egen tvättmaskin - det finns helt enkelt inte utrymme i badrummet.)

Och på tal om kommentarer som inte är så trevliga så förekommer det även på universitetsnivå. Har rapporterat inlägg som varit personliga påhopp på mig som person och valt att endast logga in på universitetets diskussionsforum 1 gång per vecka. Drama ger mig ingenting i utbyte, för det är tydligen väldigt känsligt att ifrågasätta informationen i texterna som ska diskuteras. Jag trodde att det var poängen med diskussionen men tydligen ska man klappa medhårs och berömma texten även om det är felaktig information :grin:

Alla dessa felskrivningar som beror på att sk smarta enheter ändrar stavning eller ord på eget bevåg.
Dessutom verkar de vara programmerade av någon som varken kan grammatik eller klarar av att stava vanliga svenska ord!

(Jag har nu skrivit om ovanstående mening tre gånger och ändrat ord och stavning för att det ska stå det jag faktiskt vill säga.):banghead:
...Vilket är anledningen till att jag (med stort besvär) stängt av stavningskontrollen...

Cancer, och fördelningen av den bland människor. Det finns liksom ett antal ganska lämpliga kandidater att ta av bland diverse dårar i världen om det nu ska delas ut sådana dödsdomar? Men nähä. Diktatorer och mördare ska tydligen få leva och verka till de är typ 100 år och sprida död och elände in i det sista med att förstöra liv och hälsa för tusentals andra individer, människor som djur ner till minsta organism.

Och samtidigt har jag idag fått veta att ett litet barn som inte fått fylla fyra år ens kommer heller aldrig att få göra det. Och en annan varm och bra och klok person, som förvisso fått fylla femtio men inte så mycket mer, vårdas på sjukhus i avvaktan på tydligare svar som vi alla i personens närhet är oroade för.

Many that live, deserve death. And some that die, deserve life. Sällan har det känts mer tydligt, och mer jävla orimligt.

Och inom mindre än två veckor så har båda två lämnat den här jävla världen bakom sig för gott. Vi var i alla fall många som hann ta avsked av vår mycket kära kollega och vän igår, när det var klart hur snabbt och skoningslöst det gick utför. Men det kommer att vara ett smärtsamt tomrum under mycket lång tid. Som om det inte var tillräckligt med bedrövelse och elände i "den stora" världen ändå. 💔 Nej, jag vidhåller att jag vill reklamera hela det här jävla året till något mer felfritt. Jag kan tänka mig ett byte till något bättre begagnat.

En i sammanhanget mindre kännbar men ändock störning är att Ulf Kristersson har NOLL landsfaderpotential och jag blir irriterad varje gång han tror sig ha det och ska hålla tal till nationen. Synd att han inte kan delegera uppgiften till Andreas Norlén, det hade kunnat bli fint och värdigt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 044
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare