Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 459
  • Visningar Visningar 65 751
Fast om en går intill så hinner bilen inte få upp någon fart i backningen. Hade vi gått en bit ifrån så hade vi gått mellan två rader av bilar, större risk tänker jag (dubbelt så många bilar att ha koll på). Döda vinklar finns ju alltid runt en bil, även nu när jag är betydligt längre än som liten, jag gör fortfarande likadant när jag går längs raden av bilar på en större parkering. Sen var det ju knappast det enda, vi fick också lära oss att hålla koll på bilen vi passerade osv. Och oftast gick vi med en vuxen, förstås.

Poängen var ju att på en parkering ska inte barn vistas annat än när de måste. Definitivt inte leka på.
Precis, nära en bil gör också att man hör den lättare, och man får väl hoppas att föraren har så pass koll att den fattar att inte backa på föräldern även om hen inte ser barnet.

Dagens i-landsstörning. Var har Bonaqua päron tagit vägen? :cautious: Ingen butik här har den.
Har inte funnits på min ICA Maxi på ett tag. Jag tänkte att det bara var tillfälligt slut just där, men om det inte kommer att finnas mer blir jag vääääldigt ledsen. Älskar mango/acai!

Något är väldigt fel i hyreshuset på senaste tiden. Många strömavbrott som började i januari, drabbar tack och lov inte min husrad mer än att det slår ut nätet. Det grävs runt omkring så kanske beror på det. Nu är värmen i elementen borta för andra gången men inte kallt än. Varmvattnet fungerar.

Jag insåg just att jag nog kommer att behöva köpa lite nya bh:ar i år. Har haft de nuvarande i minst fyra år (minns inte exakt, men säg 4-5år nånting..) och det börjar märkas i hur de sitter, vilket börjar påverka funktionen. Och bra bh som passar mig är faen dyra! Och jag har ingen luuust att köpa nya juue! Uuäääh! :arghh:

Alla dessa felskrivningar som beror på att sk smarta enheter ändrar stavning eller ord på eget bevåg.
Dessutom verkar de vara programmerade av någon som varken kan grammatik eller klarar av att stava vanliga svenska ord!

(Jag har nu skrivit om ovanstående mening tre gånger och ändrat ord och stavning för att det ska stå det jag faktiskt vill säga.):banghead:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 045
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka