Störiga saker vi stör oss på, del 38

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 441
  • Visningar Visningar 64 909
Och inom mindre än två veckor så har båda två lämnat den här jävla världen bakom sig för gott. Vi var i alla fall många som hann ta avsked av vår mycket kära kollega och vän igår, när det var klart hur snabbt och skoningslöst det gick utför. Men det kommer att vara ett smärtsamt tomrum under mycket lång tid. Som om det inte var tillräckligt med bedrövelse och elände i "den stora" världen ändå. 💔 Nej, jag vidhåller att jag vill reklamera hela det här jävla året till något mer felfritt. Jag kan tänka mig ett byte till något bättre begagnat.

Jag beklagar förlusterna :( Ibland är det alldeles för orättvist.

Störigt att min hud är känslig ibland. Tydligen är golvbeläggningen i träningssalen inte ok enligt mina armbågar, fått sår när vi stått i plankposition på armbågar/underarmar.:cautious:

Kanske borde ha armbågsskydd på mig när jag tränar (skivstång)?! :laugh:

(Avsaknaden av) plogning på "vår" väg ut till "stora vägen" :crazy: Det plogades inte sist det kom snö. Sedan har vi haft sol och någon plusgrad dagtid, och minusgrader på nätterna. Nu består vägen av tre spår (gemensamt mittenspår för mötande trafik...) och på sina ställen decimeterhöga iskanter på sidorna om spåren. Fullständigt livsfarligt!

Störning nr 1.

Folk som gör sig lustiga över att kungen som är dyslexiker läser fel när han läser upp namnen på senaste tillskottet i släkten, samtidigt som en reporter hänvisar till flickebarnet som den nye hertigen av Västerbotten. Vad jag vet blir hon hertiginna, inte hertig. :meh:

Störning nr 2.

Ny amerikansk hamburgerrestaurangkedja ska öppna i Sverige. Jag vet inte, jag blir inte direkt sugen på att testa efter den här bilden?
1739208041059.webp

Soggiga pommes, burgare inslagen i folie och plastlock med plastsugrör? :cautious:

Störning nr 1.

Folk som gör sig lustiga över att kungen som är dyslexiker läser fel när han läser upp namnen på senaste tillskottet i släkten, samtidigt som en reporter hänvisar till flickebarnet som den nye hertigen av Västerbotten. Vad jag vet blir hon hertiginna, inte hertig. :meh:

Störning nr 2.

Ny amerikansk hamburgerrestaurangkedja ska öppna i Sverige. Jag vet inte, jag blir inte direkt sugen på att testa efter den här bilden?
Visa bifogad fil 162161

Soggiga pommes, burgare inslagen i folie och plastlock med plastsugrör? :cautious:
Har vi inte redan en amerikansk kedja men hamburgare med nåt liknande koncept.

Störning nr 1.

Störning nr 2.

Visa bifogad fil 162161

Fick se deras prislista, de verkar ha absurt dyra burgare för att vara den typen av ställe. Såna priser kan jag ge på en kvarterskrog där jag får tallrik och bestick och kan köpa en öl till. Sån mat brukar dessutom se bra mycket fräschare ut än det där.

Störning nr 1.

Störning nr 2.

Visa bifogad fil 162161

Jag har inte besökt själv, men Five Guys ska tydligen vara helt exceptionellt med fantastiska burgare och inte alls i närheten av till exempel McD. :) Dyrare också förstås.

Jag har provat flera liknande (inte denna) men landar alltid på Max de få gånger jag äter hamburgare. Gillar inte de där lyxiga vilket min plånbok gillar. 😉
Jag vill gärna prova Five Guys men eftersom snabbmatskedjor inte tillåter hundar går de alltid bort oavsett om de är billiga eller dyra. Jag åker ju ingenstans utan djur och här i byn finns inga kedjor, på gott och på ont. :D

Störning nr 1.

Jag tyckte kungens felsägning lät så rart, som ett gulligt smeknamn man kan använda inom familjen :love:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 044
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 095
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 487
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
662
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Mata småfåglarna
  • Småhunds ägare