Störiga saker vi stör oss på, del 37.

MASSOR med schemagrejer. Helt plötsligt har det verkligen bara hopat sig med folk som ska ändra tjänstegrad (både uppåt och nedåt), börja plugga osv.
Nu försöker jag bara få koll på alla olika nya förutsättningar som kommer innan jag ens kan börja försöka lägga ut nya scheman

Jag testade med vatten blandat med diskmedel till stearinfläckarna, men det funkade ej.

Skrev till min arbetsledare, och nämnde att en kollega tipsat om strykjärn/hushållspapper. Då frågar min arbetsledare om jag har ett strykjärn att ta med???! O_o jag har ett, men inte fan tänker jag ta med det till jobbet??! Gah.

Har en liten adventsljusstake i bussen och idag när jag skulle ta loss den och sluta för dagen, lutade jag mig över kortläsaren och poff försvann 42 kronor. Så med andra ord har jag idag (faktiskt för andra gången) betalat 42 kr för att få köra buss yrkesmässigt.
Så. Jäkla. Klantig!
20241215_103517.webp

Har en liten adventsljusstake i bussen och idag när jag skulle ta loss den och sluta för dagen, lutade jag mig över kortläsaren och poff försvann 42 kronor. Så med andra ord har jag idag (faktiskt för andra gången) betalat 42 kr för att få köra buss yrkesmässigt.
Så. Jäkla. Klantig!Visa bifogad fil 158857
Som passagerare hade jag blivit jätteglad om jag sett ljusstaken

Stör mig på att jag är så yr att jag har svårt att förflytta mig.
Efter gårdagens krafttag var jag iväg och lämnade prover på morgonen. Kom hem, tog en blodtrycksmedicin (som jag eg. slutat med pga biverkningarna). La mig en stund.

När jag vaknade kunde jag knappt stå upp, allt gungade. Det gungar fortfarande. Har inte kunnat promenera hunden, bara gått ut i trädgården och rastat. Med käpp som stöd.
Djefla kropp.

Men, nej, inte sjutton går man på restaurang när man är magsjuk?? Det är ju både en plåga för en själv och gräsligt fult mot övriga gäster. Det hade inte varit det minsta lockande för mig att gå och äta julbord magsjuk.

Som jag skrev i förra inlägget tycker jag dock att de skulle få avboka utan avgift.
Jag håller helt med om man inte går med magsjuka på restaurang och vi vet inte om de faktiskt gjorde det heller. Jag hade nog kunna kläcka ur mig något sånt fast jag aldrig skulle göra det bara för att visa hur dumt det är att vara så principfast som restaurangen var i detta fall.

Det är tydligen på förslag att det ska börja kosta.

Tvåa på bollen. Inte förvånande med mitt bollsinne. 😉
Har varit på " förslag " sedan 1991 :cool: mitt barn föddes med sky högt blodtryck och har behövts behandlas med blodtrycks medicin för att överleva sedan födseln och det har inte varit gratis från dag ett.. Ifrågasatte det redan då och det var för utan diabetes medicinen skulle dom inte överleva och det förstår jag, hade jag inte haft råd med medicin till mitt barn ( var ensamstående) så hade mitt barn inte levt idag.

Jag betalar för min bromsmedicin mot MS med. Utan den riskerar jag att kosta samhället oerhörda pengar men jag är nöjd med så länge jag inte behöver betala fullt pris för den för då hade jag behövt bli proffs på porriga bilder och på att kunna retuschera dom.

Tror inte att folk är så intresserad av att se och betala för verkligheten som är en sliten medelålders kärring med celluliter, hängtuttar och bullmage klädd i raffset.

Hittar inte tråden för dumma frågor, kanske denna är bättre där?
Varför doppas eller förses bakverk med extra saker som mer socker? Fikabröd är söta nog. Har precis fått hem saffransmunkar och de var täckta av äckligt (i mitt tycke) strösöcker :eek:. Köpte i förra veckan saffranslängd och det var täckt av pärlsocker trots stor söta utan.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 415
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 368
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
597
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 801
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar