Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Den här artiklen gör mig jättesur - tänk att vara så in i bomben egoistisk så att man riskerar att smitta en massa människor om man inte får som man vill (sedan tycker jag absolut att man ska få avboka utan avdrag i sådana här fall):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5EymGX/paret-far-inte-avboka-julbord-pa-tyrolen-trots-kraksjuka
Jag som bara läst rubriken tidigare trodde att det var pga att det gick vinterkräksjuka som dom ville avboka.

Inte pga dom själva har det och sen väljer att gå ändå och smitta andra... :nailbiting:

Jag klagar vidare... Varför är de musiker/artister som är med i På spåret så.. pretto? För att vara med verkar det finnas en klädkod och ett kroppspråk som är ganska snäv. Det tar bort mitt fokus från deras talang. :mad: Folk får klä sig hur de vill men i det här programmet känns det så udda styrt. Så ser inte någon artist ut som jag ser i andra sammanhang, och det känns creepy varje gång en mustaschman jammar loss lite styltat på gitarren eller basen i sin särskilda skjorta...

Jag klagar vidare... Varför är de musiker/artister som är med i På spåret så.. pretto? För att vara med verkar det finnas en klädkod och ett kroppspråk som är ganska snäv. Det tar bort mitt fokus från deras talang. :mad: Folk får klä sig hur de vill men i det här programmet känns det så udda styrt. Så ser inte någon artist ut som jag ser i andra sammanhang, och det känns creepy varje gång en mustaschman jammar loss lite styltat på gitarren eller basen i sin särskilda skjorta...
Så olika det kan vara, jag gillar verkligen stilen som de brukar ha och de artister jag lyssnar på brukar se ut typ så. 😅

Har inte varit ute idag pga less på allt och deppig, men måste ut för att få tag i Trocadero. :arghh:
Antagligen skulle jag bli bättre till mods om jag tog lite frisk luft men det är så segt.
Har iaf ätit soppa nu så kanske piggnar till lite så jag kan gå ut en sväng.

Jag som bara läst rubriken tidigare trodde att det var pga att det gick vinterkräksjuka som dom ville avboka.

Inte pga dom själva har det och sen väljer att gå ändå och smitta andra... :nailbiting:
De avsåg ju inte att gå från början, men behöver man betala en ganska saftig summa förstår jag att det är lockande. Jag har själv jobbat inom restaurang och kan förstå behovet av avgift för no-show, men tycker nog att Tyrol drog det här för långt. Dels avbokade de ett par dagar innan och erbjöd läkarintyg, men skulle ändå krävas på över 1000kr för uteblivet besök, då tycker jag nog att man missbrukar det som restaurang.

De avsåg ju inte att gå från början, men behöver man betala en ganska saftig summa förstår jag att det är lockande. Jag har själv jobbat inom restaurang och kan förstå behovet av avgift för no-show, men tycker nog att Tyrol drog det här för långt. Dels avbokade de ett par dagar innan och erbjöd läkarintyg, men skulle ändå krävas på över 1000kr för uteblivet besök, då tycker jag nog att man missbrukar det som restaurang.
Men, nej, inte sjutton går man på restaurang när man är magsjuk?? Det är ju både en plåga för en själv och gräsligt fult mot övriga gäster. Det hade inte varit det minsta lockande för mig att gå och äta julbord magsjuk.

Som jag skrev i förra inlägget tycker jag dock att de skulle få avboka utan avgift.

Frustrerad över hur jag räknade fel på när jag borde tvättat. Borde tvättat nästa fredag, jo det finns en viss logik bakom det hela ;)

Sedan att min förbaskade samsung sladd verkar ha gett upp andan, behöver göra en snabb överföring från pc. Grump. Behöver köpa en ny så det får väl bli att gå iväg till samsung butiken för att köpa en snordyr kabel, för att vara helt bombsäker på att det faktiskt fungerar - och ja, jag har prövat andra usb-c sladdar som snabbladdar via charger men inte till pc. Plus då gräva fram min försvunna kabelskyddare från Megara som tycker märkessladdar är :d

Mitt sd micro kort fungerar inte, vilket är ännu störigare så jag tvingas köpa ett nytt. God jul. Men det kommer försent för att slås in och läggas under granen.

För att komprimera tänker jag klaga på att när jag fick hem mina mediciner hade diabetesmottagningen glömt att skriva ut remsor och lansetter(?) så jag har bara en penna. Så min plan att när sensorn tagit slut och jag glömt att beställa och får panik, nu kan sticka mig och ha koll har gått om intet. Nåja, än så länge har jag bra med insulin, fem sensorer och en reserv tresiba penna, så jag kan ha en med mig när jag reser och glömmer att ta med den hem utan panik. Hah! 💪

Men, nej, inte sjutton går man på restaurang när man är magsjuk?? Det är ju både en plåga för en själv och gräsligt fult mot övriga gäster. Det hade inte varit det minsta lockande för mig att gå och äta julbord magsjuk.

Som jag skrev i förra inlägget tycker jag dock att de skulle få avboka utan avgift.
Ja att gå är dumt men att reagera på att betala tycker jag inte är konstigt.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 415
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 368
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
597
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 801
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar