Störiga saker vi stör oss på, del 37.

Vår TV är dessutom lastgammal och fungerar knappt, så jag behöver tyvärr köpa en ny. OM jag köper en till helgen, hinner jag då få igång den via nån leverantör före jul?? Är inte de flesta nya TV-apparater digitala numera? HJÄLP! Jag känner mig som en stenåldersvarelse.....
Det beror nog på hur du bor?
Dvs om du bor i lägenhet så brukar det finnas ett avtal med leverantör för baskanalerna med hyresvärd eller bostadsrättsföreningen. Hör av dig till dem i så fall.
Detsamma brukar gälla för de som bor i hus där tex samfällighet finns? Kolla med ordförande eller liknande där i så fall (finns kanske en utpekad kontaktperson.

Dock behöver du nog en ny TV oavsett låter det som. Det är digitala kanaler som gäller numer.

Vi har huset ute till försäljning och husvisning den 30, nu ringer mäklaren och tjatar om att de vill komma på kvällen den 23! Kvällen före julafton! Vem har tid med husvisning då?! 😳

Det var meningen att de skulle komma den här veckan, men då kunde vi bara på kvällen och de ville komma när det var ljust. Nu vill de komma på eftermiddagen/kvällen den 23 istället 🤨 Helt ologiskt, det är väl lika mörkt då.

Är jag orimlig som tycker att det är lite respektlöst?

Senast ändrad:
Vi har huset ute till försäljning och husvisning den 30, nu ringer mäklaren och tjatar om att de vill komma på kvällen den 23! Kvällen före julafton! Vem har tid med husvisning då?! 😳

Det var meningen att de skulle komma den här veckan, men då kunde vi bara på kvällen och de ville komma när det var ljust. Nu vill de komma på eftermiddagen/kvällen den 23 istället 🤨 Helt ologiskt, det är väl lika mörkt då.

Tycker att man får räkna med att folk är bortresta eller upptagna runt jul, och speciellt dagen innan julafton. Alltså ingen visning den 23e. Inte respektlöst att fråga, men okonventionellt, och man bör inte förvänta sig ett ja utan det skulle vara ett undantag isåfall.

Tycker att man får räkna med att folk är bortresta eller upptagna runt jul, och speciellt dagen innan julafton. Alltså ingen visning den 23e. Inte respektlöst att fråga, men okonventionellt, och man bör inte förvänta sig ett ja utan det skulle vara ett undantag isåfall.
Ja, vi sade ifrån. De får hålla sig till det datumet som är bestämt.
Men mäklaren tjatar som tusan att man måste "fånga tillfället" och "det har legat ute så länge" :cautious:

Dubbelstörning. Fick stenskott på vägen hem, tur jag hade plåster i alla fall. Bytte hela vindrutan för inte så länge sedan.

Min arbetsplats har noll rutiner kring hemgång förutom att den sista personen ska släcka och låsa. För mig som är ängslig är det jättejobbigt och jag känner mig alltid stressad på fredag eftermiddag då em-skiftet har ledigt och viss del när jag själv går em och vi ska hem på kvällen. Eftersom vi har flex kan en gå hem lite när som och ingen kommunicerar alls. Alla bara går så tillslut står en där och kanske är sist eller kanske inte. Huset är inte jättestort men det är lätt att missa någon om de står "dumt" till eller själva går på andra sidan byggnaden. Omklädningsrummen ligger på olika våningar och flera gånger släcker någon i taket medan jag fortfarande byter om eftersom de inte vet om att jag är där. En gång var jag och han som brukar vara sist påväg att släcka och gå för att vi kollat och trodde vi var sist, men så dyker en person plötsligt upp från ingenstans? Det är helt hopplöst och har hänt flera gånger att det stått olåst för att ingen har koll. Vi är motsatsen till ett tajt skiftlag och ingen verkar vara intresserad av att organisera något. De flesta jag gick med innan jag fick byta pratade i alla fall med varandra och gick runt och talade om när de gick hem. Vågar inte ta upp "problemet" själv iom konflikträdd och inte vill upplevas som besvärlig.

Jag tänker att det beror på hur angelägen man är att sälja, och hur lätt/svårt det är att sälja hus där man bor?

Dubbelstörning. Fick stenskott på vägen hem, tur jag hade plåster i alla fall. Bytte hela vindrutan för inte så länge sedan.

Min arbetsplats har noll rutiner kring hemgång förutom att den sista personen ska släcka och låsa. För mig som är ängslig är det jättejobbigt och jag känner mig alltid stressad på fredag eftermiddag då em-skiftet har ledigt och viss del när jag själv går em och vi ska hem på kvällen. Eftersom vi har flex kan en gå hem lite när som och ingen kommunicerar alls. Alla bara går så tillslut står en där och kanske är sist eller kanske inte. Huset är inte jättestort men det är lätt att missa någon om de står "dumt" till eller själva går på andra sidan byggnaden. Omklädningsrummen ligger på olika våningar och flera gånger släcker någon i taket medan jag fortfarande byter om eftersom de inte vet om att jag är där. En gång var jag och han som brukar vara sist påväg att släcka och gå för att vi kollat och trodde vi var sist, men så dyker en person plötsligt upp från ingenstans? Det är helt hopplöst och har hänt flera gånger att det stått olåst för att ingen har koll. Vi är motsatsen till ett tajt skiftlag och ingen verkar vara intresserad av att organisera något. De flesta jag gick med innan jag fick byta pratade i alla fall med varandra och gick runt och talade om när de gick hem. Vågar inte ta upp "problemet" själv iom konflikträdd och inte vill upplevas som besvärlig.
Ni får göra en sådan där tavla de har på fritids/förskola. Med magneter med allas nämn. När man går hem flyttar man sin magnet från ”på jobbet” till ”gått för dagen” eller liknande. 😁

Hemsk dag på jobbet.
Stör mig på att jag förväntas göra allt, själv.
Roddat i posten, fick göra klart den tidigare pga luciatåg, städat det jag ska städa plus lite extra eftersom de skulle fika efteråt.
Jag har dukat upp fika och kokat glögg till luciatåget, släckt ner belysningen i hela lokalen (här fick jag dock hjälp) sen tända igen. För att se att det ligger stearin överallt på heltäckningsmattan 🙃 dammsuga upp det lösa och påbörja att borsta bort det som sitter fast. Byta kabel som glappade i en dator.
Om jag hann fika själv? Nej.

Efter jobbet skulle jag gå och träna, då har jag glömt mitt pulsband 😫 då kände jag bara nej, nu får det vara nog och gick hem. Nu sitter jag i soffan och är på skitdåligt humör 😂

End of rant.

Funderade faktiskt på något liknande men folk är helt hopplösa och skulle glömma flytta sig även om den satt på ytterdörren 😅 Bra idé annars!
Hopplösa japp till och med jag glömmer köra ut mig när jag är stressad och då är det jag som kom på idén… fast jag kör in och ut folk för det mesta ;)

Mina telefon har fungerat dåligt ett tag så i måndags beställde jag en ny som skulle levereras till kontoret jag jobbade på. Idag ringer Postnord och berättar att dom kommer med mitt paket om en halvtimme. En halvtimme senare sitter jag och pratar på Teams med en kollega, ser en postnord-bil köra in på gatan vid vårt kontor. Ursäktar mig från min kollega och går till dörren för att öppna. Väl där ser jag postnord-bilen fortsätta iväg från vårt kontor😅 då har chauffören ringt mig två gånger inom loppet av en minut och sen helt enkelt kört vidare utan att ens stanna bilen. Sen fick jag ett sms att jag inte var anträffbar och får hämta paketet vid ett postombud 4 kilometer bort. Jag fattar att man bör ha koll på telefonen när man ska få paket, men han hade väl iallafall kunnat testa att plinga på dörren innan han gav upp🙄

Mitt paket med Instabox är fortfarande en störning. Idag fick jag meddelande om att dom inte kan hitta mitt paket alls. :nailbiting:

Men de ska ha kontaktat KappAhl som jag beställt ifrån så får se då.
Får nog börja leta/tänka på alternativ till julafton tröja.😅
Några minuter efter jag skrev detta har dom lagt in en ny beställning och den första ska ha krediterats. Skönt jag tog Klarna-faktura denna gång.
Får se om paketet går fram hela vägen denna gång då. 😅

Två störiga saker kring före/efter-bilder:
  1. "Glömde före-bilden som vanligt, men [beskriver i text som jag inte orkar läsa]"
  2. "Det är inte helt klart - jag ska även [måla andra strykningen/ta bort tejpen/torka håret efter färgningen/vänta på att solen går upp] men ni fattar!" Ja, men det hade varit MYCKET roligare om du gjorde klart allt och tog en bra bild. :mad:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 421
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
104 373
Senast: pepp
·
Fordon De extremt skarpa, vita LED-ljusen som alla nyare bilar verkar vara utrustade med. Jag blir nästintill bländad av dem, även om det bara...
2
Svar
27
· Visningar
600
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
122 810
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30