Har inget wifi... Har försökt starta om routern på tusen sätt men inget funkar. Ska inte vara några driftstörningar i området heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att mitt kylskåp har gått konstant hela natten (i alla fall varje gång när jag har varit uppe) och låter som rinnande vatten. Tycker också att det inte verkar kyla till 100%... SÅ rolig utgift och SÅ kul att ev behöva beställa nytt. Det kommer ju att ta någon vecka minst innan det kommer dessutom. Spis är lättare att klara sig utan någon vecka eller två, men inte ett kylskåp...
Det ska variera mycket de närmsta dagarna. Som varmast 9 grader. Och så är det ju en kyl o frys så frysvarorna klarar sig inte...Vad har ni för temperaturer? Är det kylskåpskallt ute är det ju inget problem. Jag använder min lillstuga som extrakyl på vintern, blir det jättekallt drar jag igång ett litet element och ser till att det är kylskåpstemp hela tiden.
Dubbelstörning. Fick stenskott på vägen hem, tur jag hade plåster i alla fall. Bytte hela vindrutan för inte så länge sedan.
Min arbetsplats har noll rutiner kring hemgång förutom att den sista personen ska släcka och låsa. För mig som är ängslig är det jättejobbigt och jag känner mig alltid stressad på fredag eftermiddag då em-skiftet har ledigt och viss del när jag själv går em och vi ska hem på kvällen. Eftersom vi har flex kan en gå hem lite när som och ingen kommunicerar alls. Alla bara går så tillslut står en där och kanske är sist eller kanske inte. Huset är inte jättestort men det är lätt att missa någon om de står "dumt" till eller själva går på andra sidan byggnaden. Omklädningsrummen ligger på olika våningar och flera gånger släcker någon i taket medan jag fortfarande byter om eftersom de inte vet om att jag är där. En gång var jag och han som brukar vara sist påväg att släcka och gå för att vi kollat och trodde vi var sist, men så dyker en person plötsligt upp från ingenstans? Det är helt hopplöst och har hänt flera gånger att det stått olåst för att ingen har koll. Vi är motsatsen till ett tajt skiftlag och ingen verkar vara intresserad av att organisera något. De flesta jag gick med innan jag fick byta pratade i alla fall med varandra och gick runt och talade om när de gick hem. Vågar inte ta upp "problemet" själv iom konflikträdd och inte vill upplevas som besvärlig.
Hade ett litet exktaknäck i bibl. källare Skötte det kvällar och helger. En gång när vi var klara och gick ut genom vår vanliga dörr på baksidan drog vi larmet. Brandkåren kom i ilfart.Blir det något problem om man släcker och låser om någon är kvar? Alltså att någon kanske inte kommer sig in vart de borde eller så?
Om inte så hade nog jag, om jag var du, låst och släckt efter mig på de ställen jag vistats och är någon kvar får de väl tända igen om de behöver det.
Så är det på min arbetsplats, tror man sig vara sist så släcker man och låser var man är för säkerhets skull, men man måste inte gå runt och kolla andra ställen var man inte varit, det får de som är där ta ansvar för.
Det funkar i och för sig sådär men det är ett ganska stort ställe med många dörrar, så ingen förväntas ta ansvar för någon annan, och vet man att man gjort sin del så "har man ryggen fri".
Ja det är sjukt störigt!När olika matställen annonserar på den lokala sidan men det står inte vart dom finns. Finns dom i grannkommunen en bit längre bort?
Ja, för vi larmar när vi låser ytterdörren. Annars hade det egentligen inte varit något större problem.Blir det något problem om man släcker och låser om någon är kvar? Alltså att någon kanske inte kommer sig in vart de borde eller så?
Om inte så hade nog jag, om jag var du, låst och släckt efter mig på de ställen jag vistats och är någon kvar får de väl tända igen om de behöver det.
Så är det på min arbetsplats, tror man sig vara sist så släcker man och låser var man är för säkerhets skull, men man måste inte gå runt och kolla andra ställen var man inte varit, det får de som är där ta ansvar för.
Det funkar i och för sig sådär men det är ett ganska stort ställe med många dörrar, så ingen förväntas ta ansvar för någon annan, och vet man att man gjort sin del så "har man ryggen fri".
Hade lite samma problem på ett fd jobb.Dubbelstörning. Fick stenskott på vägen hem, tur jag hade plåster i alla fall. Bytte hela vindrutan för inte så länge sedan.
Min arbetsplats har noll rutiner kring hemgång förutom att den sista personen ska släcka och låsa. För mig som är ängslig är det jättejobbigt och jag känner mig alltid stressad på fredag eftermiddag då em-skiftet har ledigt och viss del när jag själv går em och vi ska hem på kvällen. Eftersom vi har flex kan en gå hem lite när som och ingen kommunicerar alls. Alla bara går så tillslut står en där och kanske är sist eller kanske inte. Huset är inte jättestort men det är lätt att missa någon om de står "dumt" till eller själva går på andra sidan byggnaden. Omklädningsrummen ligger på olika våningar och flera gånger släcker någon i taket medan jag fortfarande byter om eftersom de inte vet om att jag är där. En gång var jag och han som brukar vara sist påväg att släcka och gå för att vi kollat och trodde vi var sist, men så dyker en person plötsligt upp från ingenstans? Det är helt hopplöst och har hänt flera gånger att det stått olåst för att ingen har koll. Vi är motsatsen till ett tajt skiftlag och ingen verkar vara intresserad av att organisera något. De flesta jag gick med innan jag fick byta pratade i alla fall med varandra och gick runt och talade om när de gick hem. Vågar inte ta upp "problemet" själv iom konflikträdd och inte vill upplevas som besvärlig.
Vilken snyfthistoria, hade aldrig gått ut i Aftonbladet med något sådant..! Utan läkarintyg tycker jag att det är helt rimligt att betala en slant, det är ju ändå ett stort problem med gäster som inte dyker upp, så tycker att de har en väldigt rimlig inställning med en administrationsavgift Annars, full betalning om man inte dyker upp.Den här artiklen gör mig jättesur - tänk att vara så in i bomben egoistisk så att man riskerar att smitta en massa människor om man inte får som man vill (sedan tycker jag absolut att man ska få avboka utan avdrag i sådana här fall):
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5EymGX/paret-far-inte-avboka-julbord-pa-tyrolen-trots-kraksjuka
Ja, jag misstänker att det inte blir speciellt mycket medlidande från läsare!Vilken snyfthistoria, hade aldrig gått ut i Aftonbladet med något sådant..! Utan läkarintyg tycker jag att det är helt rimligt att betala en slant, det är ju ändå ett stort problem med gäster som inte dyker upp, så tycker att de har en väldigt rimlig inställning med en administrationsavgift Annars, full betalning om man inte dyker upp.
Tycker att man ibland kan ana något liknande här i någon mattråd. Det anas rätt tydligt genom ordval och sättet man uttrycker sig mer än att man skriver det rakt ut. Där skriver folk dock ofta just rakt ut "så lite mat" eller "så mycket mat", hoppla liksom, jag studsar alltid till lite över de kommentarerna, det är ju inte en fråga som är ställd av oro eller intresse på något vis, som man kunnat "ursäkta" det med, utan bara konstig kommentar.Att det i typ alla matgrupper på Facebook måste dyka upp "vad mycket/lite ni äter", "vad stor/liten portion du äter"... Senast nu i en tråd där man på skoj skulle skriva sin favoritfrukost, lunch, mellis etc. Och bam: där kommer kommentarerna! "När jag kom i klimakteriet blev jag tjock direkt, nu funderar jag på att äta lite var tredje dag", "när jag var liten kunde jag minsann gå en vecka utan att äta". BLA BLA BLA! Skit i att skriva om ni inte vill vara med på premisserna bara!
Att mitt kylskåp har gått konstant hela natten (i alla fall varje gång när jag har varit uppe) och låter som rinnande vatten. Tycker också att det inte verkar kyla till 100%... SÅ rolig utgift och SÅ kul att ev behöva beställa nytt. Det kommer ju att ta någon vecka minst innan det kommer dessutom. Spis är lättare att klara sig utan någon vecka eller två, men inte ett kylskåp...