Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blåser så otroligt mycket att jag har blivit helt slut i huvudet av ljudet som blåsten orsakar. Och jag bor i lägenhet så det är säkert värre för många som bor i hus.
Det blåser! Det blåser alltid i den här stan, men det här är på en helt ny nivå. Kändes som att jag höll på lätta när jag var ute och gick![]()
Men menar du 51 m/s eller 51 km/h. Det sistnämnda är inte speciellt mycket, tror jag.Kollade väderappen och det blåser visst runt 51km/h..
Men menar du 51 m/s eller 51 km/h. Det sistnämnda är inte speciellt mycket, tror jag.
Men menar du 51 m/s eller 51 km/h. Det sistnämnda är inte speciellt mycket, tror jag.
Tjall på appen. Vindstyrka mäts alltid i m/sek.
Men inte i kustlandet? Där är det gul vädervarning för stormbyar.Det är orkanvarning i Norrbotten just nu så det är nog 51 meter i sekunden det rör sig om.![]()
I Sverige använder vi oftast m/s men utomlands förekommer km/h. Så beroende på vilken väderapp så kan det nog stämma med 51 km/h.Tjall på appen. Vindstyrka mäts alltid i m/sek.
Men inte i kustlandet? Där är det gul vädervarning för stormbyar.
Borde väl bli 14 m/s. Inget extremt men man märker ju av det.
Tjall på appen. Vindstyrka mäts alltid i m/sek.
Lokalradion översatte det till ungefär 180 km/timmen.Stekenjokk hade över 53 m/s i byarna som värst, fast där brukar det ju kunna blåsa rejält, såpass att de får ha stålvajrar för att hålla en del byggnader på plats.![]()
Kollade väderappen och det blåser visst runt 51km/h..
Pheew! Där ser man. Min hjärna valde per automatik att läsa 51 m/s!Borde väl bli 14 m/s. Inget extremt men man märker ju av det.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...-i-stekenjokk-gar-inte-att-fatta-fruktansvartPheew! Där ser man. Min hjärna valde per automatik att läsa 51 m/s!![]()