Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blåser så otroligt mycket att jag har blivit helt slut i huvudet av ljudet som blåsten orsakar. Och jag bor i lägenhet så det är säkert värre för många som bor i hus.
Det blåser! Det blåser alltid i den här stan, men det här är på en helt ny nivå. Kändes som att jag höll på lätta när jag var ute och gick
Men menar du 51 m/s eller 51 km/h. Det sistnämnda är inte speciellt mycket, tror jag.Kollade väderappen och det blåser visst runt 51km/h..
Men menar du 51 m/s eller 51 km/h. Det sistnämnda är inte speciellt mycket, tror jag.
Men menar du 51 m/s eller 51 km/h. Det sistnämnda är inte speciellt mycket, tror jag.
Tjall på appen. Vindstyrka mäts alltid i m/sek.
Men inte i kustlandet? Där är det gul vädervarning för stormbyar.Det är orkanvarning i Norrbotten just nu så det är nog 51 meter i sekunden det rör sig om.
I Sverige använder vi oftast m/s men utomlands förekommer km/h. Så beroende på vilken väderapp så kan det nog stämma med 51 km/h.Tjall på appen. Vindstyrka mäts alltid i m/sek.
Men inte i kustlandet? Där är det gul vädervarning för stormbyar.
Borde väl bli 14 m/s. Inget extremt men man märker ju av det.
Tjall på appen. Vindstyrka mäts alltid i m/sek.
Lokalradion översatte det till ungefär 180 km/timmen.Stekenjokk hade över 53 m/s i byarna som värst, fast där brukar det ju kunna blåsa rejält, såpass att de får ha stålvajrar för att hålla en del byggnader på plats.
Kollade väderappen och det blåser visst runt 51km/h..
Pheew! Där ser man. Min hjärna valde per automatik att läsa 51 m/s!Borde väl bli 14 m/s. Inget extremt men man märker ju av det.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...-i-stekenjokk-gar-inte-att-fatta-fruktansvartPheew! Där ser man. Min hjärna valde per automatik att läsa 51 m/s!