Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om spolarvätska. Sådant slöseri att det ska komma sådant sprut! Jag vill ha på framrutan och ingenting annat. Både ljus och övriga bilar bredvid får sig en dusch. Sen jag började köra denna bilen har jag fått fylla på spolarvätska ideligen.
 
Imorse störde jag mig på kommunens parkeringsbolag och bristen på kundservice eller -bemötande.

Hade problem med parkeringsappen som bara meddelande "någonting gick fel, vänligen försök igen lite senare" vilket är så lagom enkelt när man ska till jobbet... Ingen support i appen såvitt jag hittade.

Provade automaten på gatan. Den gav felmeddelande när jag försökte betala. Ringde numret som stod vid texten "har du problem att betala?" för att förhoppningsvis kunna felanmäla och få hjälp. Den förinspelade rösten meddelade:
"Om du upplever att automaten inte fungerar behöver du betala din parkering i appen. (Info om appen) Om du inte kan betala din plats behöver du flytta bilen. PIIIIIP!"
Därefter bortkopplad :cautious:

Jag jobbar kommunalt och tillochmed jag som sällan har med privatpersoner/aktörer att göra drillas i kundbemötande, men det är uppenbart inte lika för alla...
 
Arbetsförmedlingen bråkar med mig. De påstår att jag har ljugit om när min anställning började. Att jag sagt 1 januari och inte 8 januari som det står på mitt anställningsbevis. Jag har inte ljugit.
Blev uppringd av min förmedlare och han skällde ut mig för att jag hade ljugit. När jag kollar mailen och schreenshotsen så är det den 8 januari överallt. Så jag fick ett inkassokrav på den första veckan i januari eftersom jag enligt Arbetsförmedlingen hade jobb då. Jag var dessutom på tyskakursen (aka vuxendagis) den 2-3 januari och där har jag skrivit på närvarolistan.

Så jag har betalat och försöker få rätt mot myndigheten.
 
Arbetsförmedlingen bråkar med mig. De påstår att jag har ljugit om när min anställning började. Att jag sagt 1 januari och inte 8 januari som det står på mitt anställningsbevis. Jag har inte ljugit.
Blev uppringd av min förmedlare och han skällde ut mig för att jag hade ljugit. När jag kollar mailen och schreenshotsen så är det den 8 januari överallt. Så jag fick ett inkassokrav på den första veckan i januari eftersom jag enligt Arbetsförmedlingen hade jobb då. Jag var dessutom på tyskakursen (aka vuxendagis) den 2-3 januari och där har jag skrivit på närvarolistan.

Så jag har betalat och försöker få rätt mot myndigheten.
Och varför skulle jag vilja påstå att jag började jobba 1 januari när jag själv förlorar en veckas ersättning?
 
Arbetsförmedlingen bråkar med mig. De påstår att jag har ljugit om när min anställning började. Att jag sagt 1 januari och inte 8 januari som det står på mitt anställningsbevis. Jag har inte ljugit.
Blev uppringd av min förmedlare och han skällde ut mig för att jag hade ljugit. När jag kollar mailen och schreenshotsen så är det den 8 januari överallt. Så jag fick ett inkassokrav på den första veckan i januari eftersom jag enligt Arbetsförmedlingen hade jobb då. Jag var dessutom på tyskakursen (aka vuxendagis) den 2-3 januari och där har jag skrivit på närvarolistan.

Så jag har betalat och försöker få rätt mot myndigheten.
Af och a kassa verkar se någon status i att ställa till det för folk.
Jag fick 150 dagar extra på a kassan för att sedan helt plötsligt inte ha a kassa öhvt längre.
Pga att de anser att jag misskött mitt arbetsssökande 5 gånger sedan 2022. Det har jag inte men de påstår det
 

Reklamera vad?

Är bilen imlämnad för att byta torkarmotor, den är bytt och allt funkar med motor och torkarblad, så är ju jobbet gjort och inget finns att reklamera.

Plättlätt att själv ändra läge på spolatmumnstyckena med hjälp av en liten nål.
 
Reklamera vad?

Är bilen imlämnad för att byta torkarmotor, den är bytt och allt funkar med motor och torkarblad, så är ju jobbet gjort och inget finns att reklamera.

Plättlätt att själv ändra läge på spolatmumnstyckena med hjälp av en liten nål.
Vad har spolarmunstyckena med saken att göra. :confused:

Det är just det att allting inte fungerar. Motorn fungerar, spolarvätska finns. Men vätskan når inte fram.
Eventuellt en slang som inte siter som den ska?

Har väl precis allt med motorn att göra om spolarvätkan kom fram som den skulle till munstyckena, innan motorbyte.
 
Vad har spolarmunstyckena med saken att göra. :confused:

Det är just det att allting inte fungerar. Motorn fungerar, spolarvätska finns. Men vätskan når inte fram.
Eventuellt en slang som inte siter som den ska?

Har väl precis allt med motorn att göra om spolarvätkan kom fram som den skulle till munstyckena, innan motorbyte.

Vindrutetorkarmotor och spolarvätskepump är 2 olika saker..

Oftast om spolarvätskan inte kommer upp/tillräckligt högt på rutan, så är spolarmunstyckena lågt ställda, men det kan ju vara pumpen som krånglar också.
 
Stör mig på SKRs utspel om att bara de riktigt gamla och vissa riskgrupper ska få gratis covidvaccination :down:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/skr-bara-aldre-bor-fa-gratis-covidvaccin/

I praktiken hamnar vi igen på att de som borde ta vaccinet kanske inte har råd, jag blir så arg :mad:
Är kritisk till FHM också, för deras snäva rekommendationer (de var garanterat medvetna om att SKR skulle rekommendera därefter). Överlag är Sverige väldigt snåla med vaccinationer.
 
Vindrutetorkarmotor och spolarvätskepump är 2 olika saker..

Oftast om spolarvätskan inte kommer upp/tillräckligt högt på rutan, så är spolarmunstyckena lågt ställda, men det kan ju vara pumpen som krånglar också.
Jag fattade det som att det inte kom nån vätska alls.

Jag hade nog förutsatt att min verkstad skulle kollat funktion innan de lämnade ut bilen.
 
Vindrutetorkarmotor och spolarvätskepump är 2 olika saker..

Oftast om spolarvätskan inte kommer upp/tillräckligt högt på rutan, så är spolarmunstyckena lågt ställda, men det kan ju vara pumpen som krånglar också.
Det kommer ingen spolarvätska alls nånstans överhuvudtaget
Vilket det gjorde förut men då fungerade inte vindrutetorkarna
Jag tycker det där hänger ihop eftersom man behöver både torkare och spolarvätska för att se ordentligt
Men jag fattar att det kan vara ett nytt problem men jag tycker också man även testar spolarvätskan när man kollar vindrutetorkarna när man har haft problem med just vindrutetorkarna
 
Stör mig på SKRs utspel om att bara de riktigt gamla och vissa riskgrupper ska få gratis covidvaccination :down:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/skr-bara-aldre-bor-fa-gratis-covidvaccin/

I praktiken hamnar vi igen på att de som borde ta vaccinet kanske inte har råd, jag blir så arg :mad:
Och där vill jag lägga till: att de hävdar att det är upp till regionerna att själv besluta om de ska ta betalt eller ej. HA! Gissa vad! Regionerna ser ännu en "inkomstkälla" där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
21 902
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 863
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp