Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänster vanliga fitnessappen i telefonen, höger den nya för att gå ihop med smartklockan. Klockan som jag inte haft på mig idag utan enbart telefon i ficka:confused: är ingen stegjunkie men hur sjutton ska jag tänka nu? Går jag mer steg än vad jag tror? Herregud så störigt:o
Screenshot_2024-01-30-15-19-46-468_com.miui.home.jpg
 
Att Aftonbladet kallar relationen mellan Macron och hans fru för en osannolik kärlekshistoria. Jag kan tänka mig betydligt bättre ord för en fyrtioåring som blir ihop med sin femtonårige elev...
Nja. De hade väl inte en relation förrän hon blev äldre. De träffades långt innan det blev en relation.

Förvanskar du fakta och misstänkliggör för att det känns kul?
 
Jag stör mig på att min ekonomi verkar vara åt fel håll. Allt är så dyrt numera att det är svårt att få ihop allt nu.
Jag stör mig på krånglade med ljudet i dag i datorn.
Jag stör mig på att pga bytt dator får jag inte ordning på diktatinställningarna jag hade.
Jag stör mig på att ingen hört av sig på annonsen på spionen.
Jag stör mig på att hans ångest verkar öka för varje dag.
Jag stör mig på is.
Jag stör mig på att folk inte har ordning på bussbiljetterna när de kliver på utan måste stå och fiffla med det när de kliver på- så JAG MISSADE NÄSTA BUSS PGA DET!
 
Nja. De hade väl inte en relation förrän hon blev äldre. De träffades långt innan det blev en relation.

Förvanskar du fakta och misstänkliggör för att det känns kul?

Den fakta jag har om deras relation är att de träffades när han gick i skolan, hon var hans dramalärarinna. Relationen uppdagas, han skickades på internat och de höll kontakten i smyg. Men för all del du kanske ligger på familjens julkortslista.
 
Ja man skulle ju hellre vilja tro att det var så, men AI innefattar ordet "intelligens" vilket i sig motsäger den hypotesen i just detta fall.... dessutom att han lagt upp eländet på sin egen officiella instagram talar ju starkt för att det är en egen och helt avsedd produktion.

Och just Kristersson verkade ju ganska svårgreppad för AI för några månader sedan: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/...ta-av-ulf-kristersson-artificiell-intelligens
Åh, ja då lär jag ha missuppfattat det jag läste 😅 Hans insta är öht inget jag följer, det är en hjärnblödning jag inte behöver i mitt liv 🙈
 
Vänster vanliga fitnessappen i telefonen, höger den nya för att gå ihop med smartklockan. Klockan som jag inte haft på mig idag utan enbart telefon i ficka:confused: är ingen stegjunkie men hur sjutton ska jag tänka nu? Går jag mer steg än vad jag tror? Herregud så störigt:o
Visa bifogad fil 137929
Då jag bytte telefon för något år sedan så gick jag mitt i allt ca 6000 steg under en dag i stället för 10 000, mätt med samma app, trots att jag jobbade med precis samma uppgifter. Så jag tror att det kan variera rejält, beroende på både telefon och app hurudana rörelser räknas som steg. Jag går ju inte rakt fram i rask rakt utan håller mig mycket på samma område och går några steg hitåt några ditåt, och telefonen verkar inte riktigt registrera sådana steg.
 
Då jag bytte telefon för något år sedan så gick jag mitt i allt ca 6000 steg under en dag i stället för 10 000, mätt med samma app, trots att jag jobbade med precis samma uppgifter. Så jag tror att det kan variera rejält, beroende på både telefon och app hurudana rörelser räknas som steg. Jag går ju inte rakt fram i rask rakt utan håller mig mycket på samma område och går några steg hitåt några ditåt, och telefonen verkar inte riktigt registrera sådana steg.
Funderade om det går att ställa om steglängd på app2 men då båda är från Huawei för att användas med Huawei haha känns det hela minst sagt märkligt:down: De stegen du beskriver har jag också funderat på om app1 räknat för det har mest stått när jag gått mer rakt men har då tänkt att appen inte direkt kunnat göra stolpar för alla enstaka steg och att allt är i totalen ändå. Nu... inte lika säker:nailbiting: 6000 och 11000 är ju inte ens ungefär samma:D
 
Funderade om det går att ställa om steglängd på app2 men då båda är från Huawei för att användas med Huawei haha känns det hela minst sagt märkligt:down: De stegen du beskriver har jag också funderat på om app1 räknat för det har mest stått när jag gått mer rakt men har då tänkt att appen inte direkt kunnat göra stolpar för alla enstaka steg och att allt är i totalen ändå. Nu... inte lika säker:nailbiting: 6000 och 11000 är ju inte ens ungefär samma:D
Min Oura ring ligger på dubbla stegmängden jämfört med telefonens. Jag kan ha gått flera hundra steg innan jag kliver ur sängen på morgonen - helt utan nattligt toabesök osv. :rofl: Jag tror definitivt det är ringen som mäter fel för mig.
 
Jag stör mig på att jag får brev, sms, samtal etc som inte ska till mig. Pga ovanligt efternamn, finns det en till som heter samma sak som jag. Hon stavar dock sitt förnamn på ett annat sätt.
Men t o m myndigheter och regioner tar fel!
Jag har fått journaler och koder skickade till mig, som absolut inte ska till mig. Självklart har jag påpekat det för dem, men sen är det någon annan vårdgivare/vad-det-nu-är som är inblandad och då kommer det IGEN.
Kan de inte kolla upp personnumret? Då borde de se att det inte stämmer med adressen/numret registrerat på adressen.
 
Jag stör mig på att jag får brev, sms, samtal etc som inte ska till mig. Pga ovanligt efternamn, finns det en till som heter samma sak som jag. Hon stavar dock sitt förnamn på ett annat sätt.
Men t o m myndigheter och regioner tar fel!
Jag har fått journaler och koder skickade till mig, som absolut inte ska till mig. Självklart har jag påpekat det för dem, men sen är det någon annan vårdgivare/vad-det-nu-är som är inblandad och då kommer det IGEN.
Kan de inte kolla upp personnumret? Då borde de se att det inte stämmer med adressen/numret registrerat på adressen.
Du kanske kan kontakta henne så kan hon anmäla till IMY eller nåt. Hon kanske inte vet om att de slarvar med hennes personuppgifter. Eller så anmäler du till IMY själv.
 
Ngt as har klottrat ner vårt hus. Det är nymålat... och huset är K-märkt. En ful "tag" där allt runnit och smetat runt.
Bara tur i oturen att idioten inte sprajade ner vår ekport. En vackert jugend-hus runt hörnet fick sin originalport förstörd förra året. De fick slipa om hela porten och olja in den igen. Dock gick det inte helt att få fönsterpartierna återställda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
429
· Visningar
21 824
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 039
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 859
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 088
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp