Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Supertrött så tänkte försöka sova tidigt. Sina gick bra , men vaknade efter en kvart och är nu pigg och kan inte somna om 😩 Håller tummarna att lite buke och insta funkar som ”nollställning” för att kunna ge det ett nytt försök 🤞
 
Att mitt arbete huvudsakligen går ut på att tjata på folk numera. Inte en jävel klarar av att svara av sig själv (okej, det är inte helt sant, några sköter sig, men det känns inte så). Jag tjatar mer på vuxna människor än jag gör på min sexåring och det ska gudarna veta att hon är expert på att göra allt annat än det hon ska. Om jag ställer en fråga så gör jag det för att jag behöver ett svar. Hade jag inte behövt veta så hade jag inte frågat.

Att en kund med en mycket hård deadline såhär 1,5 vecka innan den infaller fortfarande inte levererat. Jag är dessutom inte sist i kön, utan det jag producerar ska bearbetas av ytterligare en person innan deadline. Jag skulle varit klar 17 januari. Kunden verkar tro att jag dels bara ska knäppa med fingrarna så är det klart, dels att jag inte har nåt annat att göra.
 
Stör mig sjukt mycket på att jag får upp reklam för diverse dejtingappar överallt + evigt tjat från fb och fb-dejting. VARFÖR finns inte alternativet ”inte intresserad” att tillgå?! :rage:
Det undrar jag också. Jag har den senaste tiden fått extremt mycket fb reklam för allt möjligt i samband med fertilitet, graviditet, småbarn, ivf för samkönade par, och liknande. Jag kan inte få fler barn och, det hade i vilket fall som helst absolut inte varit aktuellt. Det börjar kännas jäkligt tjatigt nu.
 
Att jag faktiskt beställde en (1) penna för 90 kr med frakt på 95 kr. Det är så himla orimligt men får inte tag i den på något annat sätt och det ska bli en present. Men hur kan frakten vara så dyr?! O_o
Där jag beställer hästbootsen är frakten också irriterande. Den är ungefär som i ditt exempel, ÄVEN om man bara beställer en pyttesak (som t.ex. en knapp) som väger näst intill ingenting.... :cautious:
 
Att jag inte kan komma på något vettigt att ge till pojkvännen på alla hjärtans dag. Och nej, jag behöver inte en massa "alla hjärtans dag är påhittat av kortfabriker bla bla bla, visa kärlek alla andra dagar" osv. Det här är första gången i mitt liv jag kommer att "fira", så jag skulle vilja hitta på något fint.
 
Att jag inte kan komma på något vettigt att ge till pojkvännen på alla hjärtans dag. Och nej, jag behöver inte en massa "alla hjärtans dag är påhittat av kortfabriker bla bla bla, visa kärlek alla andra dagar" osv. Det här är första gången i mitt liv jag kommer att "fira", så jag skulle vilja hitta på något fint.

Jag är en sucker för alla hjärtans dag :o
Jag köpte hjärtformade post it, på dessa skrev jag ner fina saker som jag uppskattade med min dåvarande pojkvän, satte upp dom överallt i lägenheten.
 
Vill verkligen handla mer i butik, gärna i city osv. Men allt stänger så otroligt tidigt! Tänkte svänga förbi IKEA idag, men efter jobbet och med buss ut kommer jag ha typ 1-1.5 timme på mig om jag inte behöver äta innan. Igår tänkte jag gå förbi Lindex men var så hungrig att jag gick och åt först. När jag ätit klart var alla affärer stängda.
 
Jag är en sucker för alla hjärtans dag :o
Jag köpte hjärtformade post it, på dessa skrev jag ner fina saker som jag uppskattade med min dåvarande pojkvän, satte upp dom överallt i lägenheten.
Tycker det är superfint med alla som tycker alla hjärtans dag är fin! Jag brukar dock glömma bort. (vilket min sambo också gör, ibland är ADHD en blessing, så att jag slipper skämmas. :laugh:)
 
Att jag inte kan komma på något vettigt att ge till pojkvännen på alla hjärtans dag. Och nej, jag behöver inte en massa "alla hjärtans dag är påhittat av kortfabriker bla bla bla, visa kärlek alla andra dagar" osv. Det här är första gången i mitt liv jag kommer att "fira", så jag skulle vilja hitta på något fint.

Jag är en sucker för alla hjärtans dag :o
Jag köpte hjärtformade post it, på dessa skrev jag ner fina saker som jag uppskattade med min dåvarande pojkvän, satte upp dom överallt i lägenheten.

Tycker det är superfint med alla som tycker alla hjärtans dag är fin! Jag brukar dock glömma bort. (vilket min sambo också gör, ibland är ADHD en blessing, så att jag slipper skämmas. :laugh:)

Min penna är en alla hjärtans dags-present :angel:

Jag är en sucker för att ge presenter generellt :rofl:
 
Att jag inte kan komma på något vettigt att ge till pojkvännen på alla hjärtans dag. Och nej, jag behöver inte en massa "alla hjärtans dag är påhittat av kortfabriker bla bla bla, visa kärlek alla andra dagar" osv. Det här är första gången i mitt liv jag kommer att "fira", så jag skulle vilja hitta på något fint.

Brukar alltid fira alla hjärtans dag ordentligt, men kanske mer i form av att köpa lite hjärtformat godis och hjärtformade ballonger och någon fin bukett som max och sedan istället laga mysig middag med hjärt-tema (maken föreslog i morse att vi skulle prova att laga faktiskt hjärta, tror dock jag passar på det! :stop: :rofl:)

Våfflor är en hitt, både till förrätt och efterrätt, för de blir ju hjärtformade automatiskt.
Pepparkaksformarna brukar också komma till användning :D
Och bara själva grejen att duka fint och tända lite ljus :heart

Bifogar bild från ifjol på äldsta dotterns middag:
1706697831298.png

Alltså, jag tycker det är mysigt även om det är lite fånigt! Det behöver ju faktiskt inte vara mer avancerat än så för att det ska vara gulligt, bara grejen att man ansträngt sig lite (Sen var barnet som fick maten 3,5år vid tillfället och jag hade en inte ens vecka gammal bebis hemma, i år kanske det blir något mer avancerat i middagsväg till mig och maken åtminstone, men jag hade lätt blivit glad om någon lagat detta åt mig också! :D)
 
Jag kollade på en kalender från Kanada, som kostade 400, där frakten skulle bli 400 😩 förstår absolut att det är långt mellan Sverige och Kanada...
Det sjuka är att beställer man från Kina är frakten typ ingenting.... eller som vår kund tillverkar i Sverige skickar det till Indien för bearbeta tillbaka till Sverige för målning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
21 902
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 863
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp