Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
En artist jag grämer mig över att ha missat när hon spelade här sist för två år sedan kommer hit igen i sommar.

Men jag vet inte vem som skulle vilja gå med mig, vet inte om jag vågar gå själv. Om jag ska köpa en biljett nu så att jag faktiskt kommer iväg eller vänta lite, för jag måste ju faktiskt inte köpa en precis nu. Eller om jag borde köpa två biljetter för ett eventuellt sällskap. Fast det blir ju dumt om jag inte hittar någon som vill följa med. Och de är rätt dyra. Men det kan ju vara en kul grej att bjuda någon på. Fast det blir ju himla dyrt ifall jag får med mig någon som går bara för att vara snäll typ. Men om jag inte skaffar biljett kanske jag fegar ur senare och så blir det inte av och så fortsätter jag gräma mig...

Ja, nu hör ju :bag:
 
Aha, du menar så! Nu är jag med igen! :) Jo, men lite så är det just nu tycker jag. Allt handlar om skatt och "pengar", inte om vård eller människor. Vilket är märkligt eftersom det är människor som bidrar med skatt och pengar i slutändan.
Helt ärligt är det ett störningsmoment för mig just nu. Alla ökade priser och kostnader som slår rätt hårt nu. Alla sparkrav, varsel osv. Min egen ekonomi som blir svårare och svårare att få ihop liksom, man får så lite för den summan jag la på mat för ett år sedan, så jag har fått öka, hyran har ökat, övriga kostnader har ökat. Det börjar bli rätt jobbigt, och jag har inte levt överflödigt alls. Jag tycker att det är löjligt. Att sedan läsa i en annan tråd där det diskuteras om vem som räknas som rik, varför rika människor ska beskattas osv. Jag får nästan gå ett varv runt huset för att tänka klart, för det är svårt. Alla dessa ökade kostnader och sparkrav osv som regionerna håller på med slår på folk med låg eller ingen inkomst. Det känns (min känsla, behöver inte var sanning eller riktigt utan min känsla) så provocerande att de med väldigt god inkomst på sin höjd har börjat handla på Lidl och tycker att det ju är en bra idé att kolla i reklamblad innan man handlar veckans mat.
 
Jag vill introducera min sambo till gift vid första ögonkastet men det finns tydligen inte att se. Hatar att svt tar bort säsongerna :arghh:
 
Höll på att komma försent till jobbet idag. Bönderna körde protester och blockerade gatorna igen med sina traktorer. Ja, jag förstår vad de kämpar för, men för he-e jag förlorar jobbet om jag kommer försent. Gör något som drabbar de som bestämmer. Jag får inte ens rösta i det här landet.
 
Att jag får panik över saker som egentligen inte är något livsviktigt, och egentligen inte mitt problem att lösa heller, och som med största sannolikhet får en rimlig lösning snart.
Och ändå ligger jag här sömnlös?
Varför kan jag inte bara lita på att dottern och läraren klarar upp problemet med uppgifterna som kom på villovägar, och chefen och vad det nu var för konsultbolag eller liknande klarar upp problemet med löneräkningsprogrammet. Men nej, min hjärna tycker tydligen att jag nu igen ska rädda världen :meh:
 
Ja om de inte räcker att jag har medaljongsjukan så fick jag mensen igår o igårkväll feber o halsont 😅 kroppen verkar må sådär.
Var uppe inatt för mensöversvämmning kl 03, sen var Knut dålig i magen 05 + febern då o kan knappt svälja 👌🏼
 
Störigt idag: jag är så trött att jag vill grina, sovit 1,5h i natt innan sonen började kräkas. Magsjuka.
Och bara för det så är det sol ute för första gången på jag vet inte hur länge, och jag skulle bara vilja gå på en promenad och insupa den. Men icke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
22 021
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 863
Senast: Mkb
·
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp