Fortsätter gnälla och nu är det allvar!! Mina favoritchips verkar ha utgått hittar dom varken hos Hemköp eller Coop.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och inte så förvånande att regeringen inte vill fortsätta överenskommelsen som fanns mellan dem och regionerna...Och där vill jag lägga till: att de hävdar att det är upp till regionerna att själv besluta om de ska ta betalt eller ej. HA! Gissa vad! Regionerna ser ännu en "inkomstkälla" där.
Inte? Jag vet inte vad du menar här så jag kan inte vare sig hålla med eller så.Och inte så förvånande att regeringen inte vill fortsätta överenskommelsen som fanns mellan dem och regionerna...
Fortsätter gnälla och nu är det allvar!! Mina favoritchips verkar ha utgått hittar dom varken hos Hemköp eller Coop.
Känns väl överlag inte som att de vill komma med en krona för mycket till något som rör vård, bara.Inte? Jag vet inte vad du menar här så jag kan inte vare sig hålla med eller så.
Aha, du menar så! Nu är jag med igen! Jo, men lite så är det just nu tycker jag. Allt handlar om skatt och "pengar", inte om vård eller människor. Vilket är märkligt eftersom det är människor som bidrar med skatt och pengar i slutändan.Känns väl överlag inte som att de vill komma med en krona för mycket till något som rör vård, bara.
Helt ärligt är det ett störningsmoment för mig just nu. Alla ökade priser och kostnader som slår rätt hårt nu. Alla sparkrav, varsel osv. Min egen ekonomi som blir svårare och svårare att få ihop liksom, man får så lite för den summan jag la på mat för ett år sedan, så jag har fått öka, hyran har ökat, övriga kostnader har ökat. Det börjar bli rätt jobbigt, och jag har inte levt överflödigt alls. Jag tycker att det är löjligt. Att sedan läsa i en annan tråd där det diskuteras om vem som räknas som rik, varför rika människor ska beskattas osv. Jag får nästan gå ett varv runt huset för att tänka klart, för det är svårt. Alla dessa ökade kostnader och sparkrav osv som regionerna håller på med slår på folk med låg eller ingen inkomst. Det känns (min känsla, behöver inte var sanning eller riktigt utan min känsla) så provocerande att de med väldigt god inkomst på sin höjd har börjat handla på Lidl och tycker att det ju är en bra idé att kolla i reklamblad innan man handlar veckans mat.Aha, du menar så! Nu är jag med igen! Jo, men lite så är det just nu tycker jag. Allt handlar om skatt och "pengar", inte om vård eller människor. Vilket är märkligt eftersom det är människor som bidrar med skatt och pengar i slutändan.
Estrella barbequeVilka är det?! Buke kanske kan komma till din hjälp?
Jo, det var som ....intressant.....idag hos er. Aningen lugnare här hemma.Det blåser! Det blåser alltid i den här stan, men det här är på en helt ny nivå. Kändes som att jag höll på lätta när jag var ute och gick
Jag skulle peka när vi var ute och red idag och armen for bara iväg i luftenDet blåser! Det blåser alltid i den här stan, men det här är på en helt ny nivå. Kändes som att jag höll på lätta när jag var ute och gick