Hittade denÄr den originalmonterad? Jag fick samma problem med min V40 men då ringde jag lokala Volvo-handlaren och de kunde fixa fram en kod. Sedan skrev jag upp den i manualen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittade denÄr den originalmonterad? Jag fick samma problem med min V40 men då ringde jag lokala Volvo-handlaren och de kunde fixa fram en kod. Sedan skrev jag upp den i manualen
Fel tråd?Väntar på två vänner som just kommit hem från ”mitt ställe” i Indien. Ser så mycket fram emot uppdateringar!
Stämde i förmiddags av med värden för jag tänkte ta deras hjälp att köra in en eller ett par skottkärror ved och ville ta från rätt ställe. Det slutade med att han ställde en kubik utanför ytterdörren. Hoppas vännerna är sugna på lite kroppsarbete! Avlönas med pannkaka.
Måste vara samma get som gjort parkeringen i Töreboda centrumStör mig på parkeringen på Willys som uppenbarligen blivit designad av en enögd get!
Nej det här var ju inte alls störigt! Fel tråd (vilket ju förvisso är störigt )Väntar på två vänner som just kommit hem från ”mitt ställe” i Indien. Ser så mycket fram emot uppdateringar!
Stämde i förmiddags av med värden för jag tänkte ta deras hjälp att köra in en eller ett par skottkärror ved och ville ta från rätt ställe. Det slutade med att han ställde en kubik utanför ytterdörren. Hoppas vännerna är sugna på lite kroppsarbete! Avlönas med pannkaka.
Definitivt fel tråd! Inte det minsta störigt när de väl kom till rätt by.Fel tråd?
Vänuppdatering, ved och pannkaka låter allt
Nu har vi kanske inte alls samma filter för jag har en väldigt urgammal köksfläkt. Men för mig funkade det bäst med blötläggning i badkaret plus att jag sköljde igenom filtret LÄNGE med duschstrålen. Jag fick nog bort fett och damm från typ 25 år sedan...Filtret till köksfläkten. Vad. I. Helvete.... Ok skulle handplockat dammet innan men bli renare med blötläggning i varmvatten+diskmedel verkar inte heller fungera. 199 för ett nytt?! Hur ska man ens kunna rengöra helvetet?
Ah... Hm den går nog ner i en hink som jag har! Duschstrålen är tyvärr mindre bra (nästa projekt muttermutter) men detta kanske kan göra saken bättre för nu verkar allt bara fastna merNu har vi kanske inte alls samma filter för jag har en väldigt urgammal köksfläkt. Men för mig funkade det bäst med blötläggning i badkaret plus att jag sköljde igenom filtret LÄNGE med duschstrålen. Jag fick nog bort fett och damm från typ 25 år sedan...
Men det heter väl landsman - landsmaninna?
Jag reagerade hårt eftersom jag aldrig läst/hört ordet landsmaninna innan.Men det heter väl landsman - landsmaninna?
På samma sätt som vän - väninna.
https://svenska.se/tre/?sok=landsmaninna&pz=2
Sen håller jag med om att det ser fånigt ut. Borde kunnat formuleras om istället.
Men det heter väl landsman - landsmaninna?
På samma sätt som vän - väninna.
https://svenska.se/tre/?sok=landsmaninna&pz=2
Sen håller jag med om att det ser fånigt ut. Borde kunnat formuleras om istället.
För min del tycker jag man gör det bättre genom att använda ord som landsman, ombudsman osv. som könsneutrala. (vilket i praktiken var etablerat bruk fram till nyligen). Hellre än att återgå till den könsspecificerande terminologin, oavsett om det görs genom att återbruka gamla former (som landsmannina) eller skapa nya (som landskvinna). Men det finns olika åsikter om det också...Inte bara fånigt. Vi kan väl ändå jobba hårdare för att inte hålla män och manlighet som normen allt utgår ifrån.
Ska de då benämnas landskvinnor eller sverigekvinnor? Istället för befintligt och korrekta landsmaninnor?Lite störigt att de väljer maninnor istället för kvinnor. Eller mycket.
Har du handdiskmedel eller maskindiskmedel? För mig har det blivit strålande rent av att stå i blöt i hink/diskho med några doser maskindiskmedel över nattenFiltret till köksfläkten. Vad. I. Helvete.... Ok skulle handplockat dammet innan men bli renare med blötläggning i varmvatten+diskmedel verkar inte heller fungera. 199 för ett nytt?! Hur ska man ens kunna rengöra helvetet?