Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag önskar verkligen att jag hade svar på detta. En äldre förvirrad dam och jag tror att det ska vara lite juligt för nu har det blivit mer... Mest LED nu för grannen bredvid kopierade snabbt beteendet (detta har pågått 2 dagar, aldrig tidigare), lyktor, tomte. Lite sådär saker som inte ska stå i trapphuset men mest problematiskt är värmeljusen med småbarn och hundar i huset :crazy:
Så jobbigt! Förstår att du kontaktade bostadsbolaget.
 
Så jobbigt! Förstår att du kontaktade bostadsbolaget.
Ja, jag tror det ger mer effekt även om jag annars hade kunnat prata med henne just om värmeljus men allt annat krafs och ännu en till granne nä då fick det bli någon annans samtal :p turligt nog är hon inte alltför mobil så tar några h för henne att märka att ljusen slocknat:angel: känner mig lite skyldig men bättre än att något/någon börjar brinna
 
Detta…

Visa bifogad fil 134957

Ja jag vet att man kan be om en burk istället men jag missade det… Har nu tryckt ut piller så att jag fått skavsår på tummen. Och jag fattar liksom inte miljötänket heller med allt detta?
Jag håller med dig! Avskyr det också!

Jag har Ondansetron, tror det stavas så, och det är i blister liknande de du har till höger, de runda. SKITSMÅ vita tabletter i en blisterförpackning som ser ut så, det går inte att trycka på ovansidan för då krossas tabletten.... Dåligt påhitt! tur inte alla mediciner är i sådan förpackningar, men värst är nog när en av mina epilepsimediciner har en tejpremsa på baksidan av blistern, det är ju hur svårt som helst att trycka ut pga det och går inte att dra av heller....
 
Det värsta är tabletterna i burk, närmare bestämt levaxin. Jag får aldrig upp den förbannade burken utan bänder och vrider tills kniven flyger och jag får ett sår och tabletterna strös över golvet. Sedan vågar jag inte stänga igen utan det får vara en öppen burk och sedan vid något tillfälle sprids de över hela golvet när katten eller jag har ner dem.
Dosett fungerar nog bättre, eller att lägga i en annan burk helt enkelt så slipper den stå öppnad. ;)
 
Att det ligger decimetervis med snö uppepå ofrusen mark. Så det blir typ omöjligt att skotta på ett vettigt sätt! :rage:
Vi kan byta jag slapp skotta. Förrådsdörren har fryst och där är alla skottare inlåsta... jaja sambon får ta det där när han kommer hem. Jag har ibland haft 1 i garaget men den förflyttas alltid till garaget.
 
Uppdatering på värmeljusproblemet: Nu har grannen tagit in just dom lyktorna iaf, förhoppningsvis inte för att ladda om eller tända inne hos sig då hon sedan tidigare inte verkar förstå brandvarnare :nailbiting: Resten är inte optimalt men riskerar nog inte att starta bränder i trapphuset iaf:)
 
Ålderdom! :cry: Är hos farmor och när vi äter lunch så frågar hon om jag träffat pappas nya fru eftersom vi ska dit på julmiddag imorgon. Alltså den kvinna pappa varit tillsammans med i typ 18 år, både jag och farmor närvarade på deras bröllop för nästan 10 år sen. :cry:
Visst att man märkt lite grann när man pratar i telefon varje vecka med henne då hon upprepar saker och frågor flera gånger, men så här?! Vill inte!!! :arghh::sorry::sorry::sorry:
 
Ålderdom! :cry: Är hos farmor och när vi äter lunch så frågar hon om jag träffat pappas nya fru eftersom vi ska dit på julmiddag imorgon. Alltså den kvinna pappa varit tillsammans med i typ 18 år, både jag och farmor närvarade på deras bröllop för nästan 10 år sen. :cry:
Visst att man märkt lite grann när man pratar i telefon varje vecka med henne då hon upprepar saker och frågor flera gånger, men så här?! Vill inte!!! :arghh::sorry::sorry::sorry:
Mamma är strax 74 år och hon börjar också bli glömsk. Jättejobbigt när någon liksom försvinner så inför en. Och hon tycker själv att det är jobbigt, än så länge märker hon ju av att hon glömmer väldigt mycket. Jag tänker ofta hur jobbigt det måste vara för personen själv också. Man vill ju inte gå den vägen själv.

Värst är min bror som alltid skriker och gapar på henne när hon är glömsk och inte kommer ihåg allt som han anser hon ska minnas. Jag hatar honom för hur han behandlar henne. Ålderdom är ju ingens fel, fullt naturligt och sker oss alla mer eller mindre.

Sorgligt är det.
 
Mamma är strax 74 år och hon börjar också bli glömsk. Jättejobbigt när någon liksom försvinner så inför en. Och hon tycker själv att det är jobbigt, än så länge märker hon ju av att hon glömmer väldigt mycket. Jag tänker ofta hur jobbigt det måste vara för personen själv också. Man vill ju inte gå den vägen själv.

Värst är min bror som alltid skriker och gapar på henne när hon är glömsk och inte kommer ihåg allt som han anser hon ska minnas. Jag hatar honom för hur han behandlar henne. Ålderdom är ju ingens fel, fullt naturligt och sker oss alla mer eller mindre.

Sorgligt är det.
Pappa är åxå väldigt glömsk. Det är svårt att inte bli irriterad och arg ibland fastän man vet att man inte får :cry: svårt att inse att dom inte längre är i samma skick som när man var yngre
 
Världens minsta problem men det har redan börjat på FB med "Vilka nummer var det i bingo nummer x på Bingolotto? Jag missade!" INNAN BIngolotto har börjat.

Köp inte en bingolott om du inte tänker titta! :rage: Är inte kränkt å Bingolottos vägnar, ty jag ämnar se travet, men varje år . .
 
Pappa är åxå väldigt glömsk. Det är svårt att inte bli irriterad och arg ibland fastän man vet att man inte får :cry: svårt att inse att dom inte längre är i samma skick som när man var yngre
Det förstår jag att det är, det är ingen lätt sak att hantera för anhöriga heller. Det börjar ju med "glömska" och slutar med döden så när det har nått dit känns det oundvikliga så nära tänker jag. Tycker det är sorgligt.

Min bror däremot är en elak skit, en egoistisk pissråtta som inte ens försöker att inte bli irriterad. Han behandlar alla illa och min mamma är inte lätt att sätta sig på så när hon är envis och glömsk så blir han en idiot. Han har tex talat om för henne att han ska strypa henne- för att hon hade glömt att hon varit i en viss affär med honom. Hon sa emot honom. Det är mer det det handlar om, att säga emot honom. Det är något man, ingen alltså, inte gör utan att han flippar ut fullständigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
22 382
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 578
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
19 20 21
Svar
403
· Visningar
12 010
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp