Covidförkylningen från förra veckan sitter i och det är så frustrerande. Orken är inte på topp direkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pengar ÄR känsligt.Möjligt. Tänker ändå att pengar är en sak det lätt uppstår konflikter runt och det därför utifrån sett verkar vara smartare att göra lika.
Arv efter din mammas bortgång gissar jag regleras så ni ändå delar lika om din mamma tydligt inte noterat att du redan fått större ”förtidsarv”. För de flesta människor är ändå en halv miljon rätt mkt så jag kan förstå om det väcker irritation, rationellt eller ej.
Haha, det tänker jag kanske är att dra det onödigt långt, men vad vet jag. Jag skulle iaf med större summor vara rätt noga med att göra lika för mina barn - tänker att det är ett rimligt sätt att hantera situationen så att de åtminstone inte riskerar att bli osams pga pengar.Pengar ÄR känsligt.
Jag har levt med en extremt snål person, från en extremt snål familj. Det blir så klart att man tänker väldigt olika. Vår barn fick snålt med presenter av mina svärföräldrar eftersom den andra sonen inte hade några barn än.
Så kan man också tänka.
Ja, det där är så extremt olika mellan familjer, hur man tänker om pengar. Jag är uppväxt så att pengarna är familjens, och de ska förvaltas så att de hålls inom släkten och växer till sig, och barnen ska få hjälp med en start i livet.Pengar ÄR känsligt.
Jag har levt med en extremt snål person, från en extremt snål familj. Det blir så klart att man tänker väldigt olika. Vår barn fick snålt med presenter av mina svärföräldrar eftersom den andra sonen inte hade några barn än.
Så kan man också tänka.
Ska utveckla det här lite känner jag jag gillar alltså nog innehållet, men den fungerar överlägset sämst av alla steamingappar vi haft. Den är trög, glömmer var man är och kastar ut en från castingen lite sådär godtyckligt.Att disney plusappen suger något så kopiöst
Oj, min spontana känsla är att varför skaffar man barn med en så snål och egoistisk person?Ja, det där är så extremt olika mellan familjer, hur man tänker om pengar. Jag är uppväxt så att pengarna är familjens, och de ska förvaltas så att de hålls inom släkten och växer till sig, och barnen ska få hjälp med en start i livet.
Så har jag barn med en person som tycker att eftersom han inte fick någon hjälp av sina föräldrar så ska hans barn inte heller få något. Hans pengar är hans och han använder upp dem på sina nöjen och hobbyer. Kommer inte på fråga att hjälpa till med körkort, hobbyer, hålla studentkalas, åka på semester med barnen, eller något som inte är obligatoriskt. För han fick ju själv inget av detta.
Hade jag växt upp så hade jag tänkt att jag vill ge mina barn allt det jag inte fick, eftersom jag har möjlighet till lite mer än livsnödvändigheter.
När den här sidan av personen visar sig då barnen är födda och det blir dags för hobbyer osv. Då är det tvärnej, trots att personen verkade normal innan barnen kom. Inte alla har fantasi nog att på förväg fråga explicit; tänker du delta i att bekosta barnets körkort och studentkalas om vi får barn?Oj, min spontana känsla är att varför skaffar man barn med en så snål och egoistisk person?
Jag tänker att det är ganska få som valt att skaffa barn med en person som senare visar sig olämplig, om man kunnat se ett antal år fram i tiden. Då hade de personerna som blir våldsamma, psykiskt sjuka, personlighetsförändrade, missbrukare osv knappast fått speciellt många barn.Oj, min spontana känsla är att varför skaffar man barn med en så snål och egoistisk person?
Många såna är ju oftast manipulerande och vet att många kvinnor har hamnat i situationer vart fysisk misshandel påbörjade efter dom fått barn. Psykopater kan vara bra på att dölja det, tills dom känner "nu är hon fast med mig" och sen så visar dom sitt sanna jag.Jag tänker att det är ganska få som valt att skaffa barn med en person som senare visar sig olämplig, om man kunnat se ett antal år fram i tiden. Då hade de personerna som blir våldsamma, psykiskt sjuka, personlighetsförändrade, missbrukare osv knappast fått speciellt många barn.
Jag tänker att ett sånt personlighetsdrag som att vara snål borde visat sig tidigare, jag skulle däremot inte jämföra det med våld i nära relation.Jag tänker att det är ganska få som valt att skaffa barn med en person som senare visar sig olämplig, om man kunnat se ett antal år fram i tiden. Då hade de personerna som blir våldsamma, psykiskt sjuka, personlighetsförändrade, missbrukare osv knappast fått speciellt många barn.
Synd att jag såg det nu. Jag väntade mellan 16.00 och 17.00 på att jag skulle få mina ägg.35min sent tåg.. snarare vänta i kyligt Katrineholm på sena tåget.
Tydligen mitt tåg blitt stört av annat tåg som gjort den sen
I just det här fallet visar sig snålheten i att han inte har något problem med att strö pengar omkring sig när det gäller något han unnar sig själv eller köper till sina hästar, men han har något hangup gällande att hans barn inte ska få något extra eftersom han inte fick det av sina föräldrar. Knäppt, tycker jag.Jag tänker att ett sånt personlighetsdrag som att vara snål borde visat sig tidigare, jag skulle däremot inte jämföra det med våld i nära relation.
Min ena kusin har varit snål ända sedan han var liten och inte ändrat sig som vuxen. Min syster har däremot blivit både fysiskt och psykiskt misshandlad av sin fd sambo och i mina ögon är det en jävla skillnad!
Ingen fara , tåget dök upp vid 16.55 och jag riktigt njöt komma in i värmen.Synd att jag såg det nu. Jag väntade mellan 16.00 och 17.00 på att jag skulle få mina ägg.