Störiga saker vi stör oss på, del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möjligt. Tänker ändå att pengar är en sak det lätt uppstår konflikter runt och det därför utifrån sett verkar vara smartare att göra lika.
Arv efter din mammas bortgång gissar jag regleras så ni ändå delar lika om din mamma tydligt inte noterat att du redan fått större ”förtidsarv”. För de flesta människor är ändå en halv miljon rätt mkt så jag kan förstå om det väcker irritation, rationellt eller ej.
Pengar ÄR känsligt.

Jag har levt med en extremt snål person, från en extremt snål familj. Det blir så klart att man tänker väldigt olika. Vår barn fick snålt med presenter av mina svärföräldrar eftersom den andra sonen inte hade några barn än.
Så kan man också tänka.

Pengar ÄR känsligt.

Jag har levt med en extremt snål person, från en extremt snål familj. Det blir så klart att man tänker väldigt olika. Vår barn fick snålt med presenter av mina svärföräldrar eftersom den andra sonen inte hade några barn än.
Så kan man också tänka.
Haha, det tänker jag kanske är att dra det onödigt långt, men vad vet jag. Jag skulle iaf med större summor vara rätt noga med att göra lika för mina barn - tänker att det är ett rimligt sätt att hantera situationen så att de åtminstone inte riskerar att bli osams pga pengar.

Pengar ÄR känsligt.

Så kan man också tänka.
Ja, det där är så extremt olika mellan familjer, hur man tänker om pengar. Jag är uppväxt så att pengarna är familjens, och de ska förvaltas så att de hålls inom släkten och växer till sig, och barnen ska få hjälp med en start i livet.

Så har jag barn med en person som tycker att eftersom han inte fick någon hjälp av sina föräldrar så ska hans barn inte heller få något. Hans pengar är hans och han använder upp dem på sina nöjen och hobbyer. Kommer inte på fråga att hjälpa till med körkort, hobbyer, hålla studentkalas, åka på semester med barnen, eller något som inte är obligatoriskt. För han fick ju själv inget av detta.

Hade jag växt upp så hade jag tänkt att jag vill ge mina barn allt det jag inte fick, eftersom jag har möjlighet till lite mer än livsnödvändigheter.

fick precis en inbjudan till födelsedagskalas från en person jag inte pratat med på två år. Personen ifråga kontaktade mig för någon vecka sen, med det tydliga syftet att bjuda in till kalas. Det är bara skit märkligt för vi är inte vänner och ärlig talat kändes som vi blev inbjudna för att "kolla hur mycket folk jag känner". Är kalas på en restaurang vart alla skall betala själva och sen "bar hopping" på stan efteråt. Inte en chans i helvete heller att jag kommer gå på skiten., men förstår inte att man ens har mage at bjuda in till sån skit när man inte har hört av sig på så länge och senaste gången jag såg personen, så blev jag förolämpad av denna och kallat tråkig och pryd :cool:

When hell freezes over.

This is why I fucking hate people :devil:

Ja, det där är så extremt olika mellan familjer, hur man tänker om pengar. Jag är uppväxt så att pengarna är familjens, och de ska förvaltas så att de hålls inom släkten och växer till sig, och barnen ska få hjälp med en start i livet.

Så har jag barn med en person som tycker att eftersom han inte fick någon hjälp av sina föräldrar så ska hans barn inte heller få något. Hans pengar är hans och han använder upp dem på sina nöjen och hobbyer. Kommer inte på fråga att hjälpa till med körkort, hobbyer, hålla studentkalas, åka på semester med barnen, eller något som inte är obligatoriskt. För han fick ju själv inget av detta.

Hade jag växt upp så hade jag tänkt att jag vill ge mina barn allt det jag inte fick, eftersom jag har möjlighet till lite mer än livsnödvändigheter.
Oj, min spontana känsla är att varför skaffar man barn med en så snål och egoistisk person?

Oj, min spontana känsla är att varför skaffar man barn med en så snål och egoistisk person?
När den här sidan av personen visar sig då barnen är födda och det blir dags för hobbyer osv. Då är det tvärnej, trots att personen verkade normal innan barnen kom. Inte alla har fantasi nog att på förväg fråga explicit; tänker du delta i att bekosta barnets körkort och studentkalas om vi får barn?

Jag tänker att det är ganska få som valt att skaffa barn med en person som senare visar sig olämplig, om man kunnat se ett antal år fram i tiden. Då hade de personerna som blir våldsamma, psykiskt sjuka, personlighetsförändrade, missbrukare osv knappast fått speciellt många barn.

Jag tänker att det är ganska få som valt att skaffa barn med en person som senare visar sig olämplig, om man kunnat se ett antal år fram i tiden. Då hade de personerna som blir våldsamma, psykiskt sjuka, personlighetsförändrade, missbrukare osv knappast fått speciellt många barn.
Många såna är ju oftast manipulerande och vet att många kvinnor har hamnat i situationer vart fysisk misshandel påbörjade efter dom fått barn. Psykopater kan vara bra på att dölja det, tills dom känner "nu är hon fast med mig" och sen så visar dom sitt sanna jag.

Jag tänker att ett sånt personlighetsdrag som att vara snål borde visat sig tidigare, jag skulle däremot inte jämföra det med våld i nära relation.

Min ena kusin har varit snål ända sedan han var liten och inte ändrat sig som vuxen. Min syster har däremot blivit både fysiskt och psykiskt misshandlad av sin fd sambo och i mina ögon är det en jävla skillnad! 😡

Föräldrar. Typ 30-40% går med näsan i mobilen när dom hämtat sina barn och har ingen koll på sina småbarn som springer/cyklar runt.

Även om jag kliver av vägen och står i diket så kommer barnen väldigt nära mina två väldigt livliga hundar som är glada och gärna välter barn.

Önskar att det var koppeltvång på barn.

Jag tänker att ett sånt personlighetsdrag som att vara snål borde visat sig tidigare, jag skulle däremot inte jämföra det med våld i nära relation.

Min ena kusin har varit snål ända sedan han var liten och inte ändrat sig som vuxen. Min syster har däremot blivit både fysiskt och psykiskt misshandlad av sin fd sambo och i mina ögon är det en jävla skillnad! 😡
I just det här fallet visar sig snålheten i att han inte har något problem med att strö pengar omkring sig när det gäller något han unnar sig själv eller köper till sina hästar, men han har något hangup gällande att hans barn inte ska få något extra eftersom han inte fick det av sina föräldrar. Knäppt, tycker jag.

Min dusch!
Gjorde rent den för någon dag sedan. Noga! Skrubbade och hade mig. Men tror ni den ser ren ut? Nej!
Det är fortfarande som en hinna på sina platser. Dessutom är munstycket något fel på tror jag. Inget riktigt tryck i strålen.
Har nog aldrig varit med om en mer störande dusch än denna :arghh:
Ända positiva är att det går fort för mig att duscha då det är en så oangenäm upplevelse :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker.
35 36 37
Svar
724
· Visningar
31 482
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 742
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 835
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008