Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som ringer och skickar sms i fyllan 03:20 på natten. :mad: Ja, jag har semester. Nej, jag tycker inte om att bli väckt av ett sms med frågar om jag är vaken. Tur jag stängde av ringsignalen så jag slapp höra när det ringde.:cautious:
Jag har äntligen aktiverat "Stör ej"-funktionen, så bara ett noga utvalt antal personer kommer fram om de ringer mellan kl 22 och 07. Kanske något att fundera på :) ?
 
Jag har äntligen aktiverat "Stör ej"-funktionen, så bara ett noga utvalt antal personer kommer fram om de ringer mellan kl 22 och 07. Kanske något att fundera på :) ?
Jag har den men hade tydligen den här personen inlagd som favorit, vilket han inte är längre så jag ändrar i listan. :meh:

Hm, han ligger inte som favorit men låg som nödkontakt, undrar om det är därför mobilen släppte igenom honom? Nåja, nu är han ingen nödkontakt längre så nu borde det inte fungera att ringa eller texta mitt i natten.
 
Funderar på hur lite jag hunnit med i sommar, men så inser jag att det är vädret som satt stopp för vandring, sola, bada och grilla. Det är störande väder helt enkelt.
Jag stör mig också på vädret. Blir så rastlös när jag tittar på min lista av det som behöver göras, men dag efter dag bara går utan att jag kan få något av det gjort... :down: Inte ens rosten på bilen kan jag fixa, för jag har inget garage och behöver stå ute med detta. Men badrummet har jag ju i alla fall fått riktigt fint - så det är väl något att glädjas över :) !
 
Jag stör mig också på vädret. Blir så rastlös när jag tittar på min lista av det som behöver göras, men dag efter dag bara går utan att jag kan få något av det gjort... :down: Inte ens rosten på bilen kan jag fixa, för jag har inget garage och behöver stå ute med detta. Men badrummet har jag ju i alla fall fått riktigt fint - så det är väl något att glädjas över :) !

Glad reaktion på badrummet - vädret får ingen glad reaktion.
 
Tänkte ju skjutsa mamma till Göteborg och stanna ett par dagar, men ser på prognosen att det blir dåligt väder så nu funderar jag på om det inte är bättre att helt enkelt sätta henne på tåget och åka ner senare istället. :cautious:
 
Jag har den men hade tydligen den här personen inlagd som favorit, vilket han inte är längre så jag ändrar i listan. :meh:

Hm, han ligger inte som favorit men låg som nödkontakt, undrar om det är därför mobilen släppte igenom honom? Nåja, nu är han ingen nödkontakt längre så nu borde det inte fungera att ringa eller texta mitt i natten.
Pratat med ärthjärnan och frågade varför han ringt och textat inatt. "Jo, han hade börjat dricka sprit sent och sen var det ju vinet, så han visste inte om han skulle vara i skick att köra bil i em." Han hade börjat dricka tidigare på kvällen eftersom han ringde redan då och var på lyset.

Jag frågade om det inte hade varit bättre att sluta dricka då istället för att ringa så sent? "Jo, det kan man ju tycka." Till saken hör att han självmedicinerar och tar sig en rejäl fylla varje helg istället för att ta en sömntablett för att kunna sova ut efter en arbetsvecka. Jag sa en gång att han är alkis och han blev väldigt upprörd, han drack ju bara på helgen. Men han dricker tills det är slut. Öl, en kartong vin och sedan sprit. :banghead:
 
Jag stör mig också på vädret. Blir så rastlös när jag tittar på min lista av det som behöver göras, men dag efter dag bara går utan att jag kan få något av det gjort... :down: Inte ens rosten på bilen kan jag fixa, för jag har inget garage och behöver stå ute med detta. Men badrummet har jag ju i alla fall fått riktigt fint - så det är väl något att glädjas över :) !
Håller med dig, jag har en lista lika lång som min underarm med utomhus arbete i skånehuset, bara ytterdörrsbytet o en del av takbytet på gillehuset är gjort, ja någon vindskiva är målad oxå, mao det är massa jobb kvar.
 
Min perfektionism som fortfarande slår till med jämna mellanrum och då totalförstör all produktivitet. Vet vad jag behöver göra men har ingen större vana och vill att det ska bli jättebra så därför sätter jag aldrig igång. Helt rimligt, eller inte. (Men det hjälpte att skriva det här så nu reser jag mig och så gör jag det äntligen.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 113
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 649
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 156
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp