Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ansökte om lån via Lendo, fick några okej erbjudande så jag valde det där det stod signera med bankid- inga övriga upplysningar krävs. När jag klickade på signering så ville de ha flertal kompletterande uppgifter samt att det stod att låneerbjudandet kan komma att ändras om lånet godkänns. Och givetvis har de andra erbjudandena tagits bort eftersom jag valde det jag trodde skulle passa mig bäst :rage::arghh:
 
Fötterna är en av de kroppsdelar som inte slutar växa så det är ganska vanligt att man får gå upp 1 storlek i skor när man blir äldre.
Ofta innebär förändringen att foten blir lite plattare och bredare.

Prova om du kan lästa ut skon hos skomakaren för att få den att passa. Att gå i för trånga skor kan vara skadligt för foten så det bör du undvika.
 
Att jag måste fylla i mitt personnummer på mitt konto hos en tidning. Det i sig är inget problem, problemet är att jag inte kan göra det själv utan måste kontakta kundtjänst via telefon. Så att de kan registrera det åt mig.

Det är störigt på flera sätt. Dels för att jag har telefonfobi och verkligen ogillar att ringa folk, speciellt personer jag inte känner och om jag inte vet vem jag kommer få prata med. Men också för att det är fredag (kväll) och de öppnar först på måndag. Stör mig även på att systemet/hemsidan är uppbyggd så att en kan registrera allt förutom sitt personnummer. Det känns bara så… dumt? :banghead:

Jag som bara ville läsa en artikel. Antar att jag får vänta tills på måndag då 🙃
 
Fötterna är en av de kroppsdelar som inte slutar växa så det är ganska vanligt att man får gå upp 1 storlek i skor när man blir äldre.
Ofta innebär förändringen att foten blir lite plattare och bredare.

Prova om du kan lästa ut skon hos skomakaren för att få den att passa. Att gå i för trånga skor kan vara skadligt för foten så det bör du undvika.
Undrar varför egentligen det är så?
 
Var in i affären och handlade. Jag har alltid en påse med halstabletter i väskan så det är inget jag minns att jag har. Var tvungen att visa upp väskan i kassan och blev då givetvis anklagad för att ha snattat påsen. Jag hade handlat en hel del andra dyra saker. Räkor, gravad lax, kyckling. Betydligt dyrare än en stackars påse med halstabletter. Att smutsa ner sig för den summan som en sån påse kostar finns ju inte på världskartan. Arga snickaren "glömde" ju att scanna dyra saker men ändå konstigt att man vill smutsa ner sig för småsummor.
Det finns inget som säger att du måste visa medhavd väska. Dom får fråga om dom får kolla men säger du nej så kommer dom ingen vart.
 
Ansökte om lån via Lendo, fick några okej erbjudande så jag valde det där det stod signera med bankid- inga övriga upplysningar krävs. När jag klickade på signering så ville de ha flertal kompletterande uppgifter samt att det stod att låneerbjudandet kan komma att ändras om lånet godkänns. Och givetvis har de andra erbjudandena tagits bort eftersom jag valde det jag trodde skulle passa mig bäst :rage::arghh:
Har du kontaktat Lendo om det? När det hände mig (förvisso på en annan lånförmedlare) så fixa de det direkt.
 
Älgflugor :arghh:
Varför finns dom fyller de någon som helst uppgift
Ser på långt håll att hästen är olycklig och håller på att krypa ur skinnet kan inte vara stilla
Kunde hästar gråta hade hon gjort det
När jag äntligen får tag på det lilla fanskapet känns det som om hästen drar en djup suck av lättnad
 
Älgflugor :arghh:
Varför finns dom fyller de någon som helst uppgift
Ser på långt håll att hästen är olycklig och håller på att krypa ur skinnet kan inte vara stilla
Kunde hästar gråta hade hon gjort det
När jag äntligen får tag på det lilla fanskapet känns det som om hästen drar en djup suck av lättnad
Neeej 😱 börjar dom jävlarna komma
 
Det här kan väl ändå inte vara rätt?? Jag har rört och rört...och rört... Detta är dessutom burk nummer två. Har precis varit tillbaka i affären och bytt mot ny burk. Det ska vara guldfärg, men hur jag än gör ser den bara märkligt grålila ut. Med lite guldinslag. Ska måla på en möbel, och det känns inte okej... SÅ störigt 😖 !!
20230722_131329.jpg
 
Det här kan väl ändå inte vara rätt?? Jag har rört och rört...och rört... Detta är dessutom burk nummer två. Har precis varit tillbaka i affären och bytt mot ny burk. Det ska vara guldfärg, men hur jag än gör ser den bara märkligt grålila ut. Med lite guldinslag. Ska måla på en möbel, och det känns inte okej... SÅ störigt 😖 !!Visa bifogad fil 124138
Är det en färghandel så kan dom skaka ihop färgen åt dig, och dom får öppna den innan du åker därifrån. Det där ser verkligen inte rätt ut!
 
Mina fötter är lika korta som förut men blivit bredare möjligtvis för att jag inte stoppat in dem i pumps och stövlar. Jag ska lästa ut stövlarna. Särskilt som min kära diabetesläkare har förmanat mig länge att inte ha trånga skor på sig. Vilket jag inte lyssnade på. Däremot fick jag ont i benen efter att ha varit på promenad så det krävs en hel del gående innan jag kan använda dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 569
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 119
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 168
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp