Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så oerhört trött på alla jävla utekatter som smiter in i trapphus, skiter ner, gömmer sig i buskar för att sen flyga fram mot mina hundar.

Idag är jag väldigt glad att jag har ett 99.999% ligg på min vuxna hund. En katt kom farandes mot valpen och vuxna hunden slängde sig framför men lyckades platsa med ett ligg för att fånga upp valp i famnen och schasa bort/sparka bort katten som skulle anfalla valpen.

Folk borde inte få ha utekatter i stan.
Nej inte i tätbebyggda områden alls. För katternas skull och för alla de som de förstör för. Katter far förbannat illa av att leva så så det är verkligen ren egoism bakom. Där kan man inte ens skylla på att katten mår väl av det för det gör de inte. Kattslagsmål, arga människor, hundar och diverse fordon. Inget toppenliv precis.
 
Suck. Jag älskar svamp. Men jag tycks inte tåla det längre. Någon enstaka champion tycks gå bra men äter jag för mycket så pajar magen. Totalt. Folk menar att jag måste öka tillagningstiden men när det är genomstekt så är det ju klart?
 
Nej inte i tätbebyggda områden alls. För katternas skull och för alla de som de förstör för. Katter far förbannat illa av att leva så så det är verkligen ren egoism bakom. Där kan man inte ens skylla på att katten mår väl av det för det gör de inte. Kattslagsmål, arga människor, hundar och diverse fordon. Inget toppenliv precis.

Verkligen. Igår blev vi jagade av en till katt. Den höll sig på avstånd men herregud vad det känns som att dom här stackars katterna mår kasst. Förstår mig inte på folk som håller djur på det här viset.
 
Verkligen. Igår blev vi jagade av en till katt. Den höll sig på avstånd men herregud vad det känns som att dom här stackars katterna mår kasst. Förstår mig inte på folk som håller djur på det här viset.

Dessutom är det rent ut sagt skitjobbigt när en har innekatter (eller ja, katt öht) och främmande katter vistas utanför ens fönster etc. Missriktad aggressivitet är en reell risk när ens katt blir "hetsad"/stressad/skrämd, och har en då flera katter är risken att det skadar deras relation så att det tar år (!) och en massa jobb att reparera..och även om just det inte händer så är risken för andra stressrelaterade problem (t.ex felkissande) där. Det är helt ärligt ett (av flera, men ändå ett starkt) skäl till att jag väljer bort lägenheter på bottenplan för egen del.
 
Verkligen. Igår blev vi jagade av en till katt. Den höll sig på avstånd men herregud vad det känns som att dom här stackars katterna mår kasst. Förstår mig inte på folk som håller djur på det här viset.
På liknande vis blev det en katt mindre i Jakan för flera år sedan, den smög efter mina dobbisar och rätt vad det var så kom den flygande ut ur buskarna, den dog en smärtfri död i munnen på min kopplade dobermanntik.
 
Att jag inte får upp Kontrollcenter på min iPhone utan får bara upp Siri-förslag på appar när jag sveper nedåt högst upp till höger på skärmen. Någon som vet hur jag får fram mitt kontrollcenter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 569
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 119
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 168
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp