Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dök upp ett "sponsrat inlägg" (alla de är störiga i sig) som riktade sig mot folk med svår astma - mirakelkuren lungört..

Vad de desperata stackare -som aldrig hört talas om källkritik och faktakoll- köper på sig är förvisso en gammal läkeört som använts mot astma/bronkit osv, men den innehåller även cancerframkallande ämnen och ska därför inte ätas.
 
Jag är så glad att det kommer regn och jag planerar gärna semestern efter det då jag har vänner som måste skicka sina djur till slakt för att dom inte får ihop vinterfoder.
Tragiskt såklart, men för oss som haft regn titt som tätt och bara en kort period av mer sol och sommarvärme så blir man faktiskt smått kräkless på blötan till slut.

Regn och svalt väder är ju inte heller optimalt för vara sig spannmål, hö och andra odlingar.
Finns exvis odlingar där både skörd och självplockskörd regnat bort = stort inkomsttapp.
 
Hundar som drar i koppel konstant vid promenad. Tur det bara är en dag och inte jag som hållit i kopplet. (Är hundvakt idag och dottern som styrketränat)
 
Slänger också in en "störighet" (stördhet? nej, va?) på vädret. Idag fick vi iaf sol med regnet men grått och regnigt i prognosen, som flyttas längre fram hela tiden... Vi hade en sen start med odlingarna pga vädret och ja kunde inte vädret fördelat sig jämt över landet så alla kunde fått bättre förutsättningar:idea: Ok. Har nog klagat över detta tidigare men så trist när prognosen gör att man ser sina odlingsresultat blir dåliga:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 581
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 126
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 179
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp