Görel
Moderator
Kråkflickan.Vilken serie var det?
Tråkigt när det blir så.
Andra tycker kanske att den är jättebra, men utan att avslöja för mycket var det inget som passar mig alls.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kråkflickan.Vilken serie var det?
Tråkigt när det blir så.
Tänkte väl att det var den. Delar helt din åsikt!Kråkflickan.
Andra tycker kanske att den är jättebra, men utan att avslöja för mycket var det inget som passar mig alls.
Jag tror det är få som stannar hemma för att de har lite förkylningstecken som kanske eller kanske inte blir en förkylning. Men om man rent faktiskt är sjuk med mer än Lite förkylningstecken, så pass att man tar värktabletter (om man inte är en sådan som inte tror på det) eller till och med har feber, är det en fördel att stanna hemma och inte smitta ner folk fortsatt. Lite respekt för andra får man ändå ha. Den man smittar kan ju vara lite känsligare och drabbas allvarligare än du. Det är väl dyrt för nästa person också? Och är det inte dyrt nästa gång man åker på det när det gått laget runt en omgång redan för att folk inte har vett att stanna hemma?Jag förstår dig i sak, men samtidigt när jag själv är sjuk så ska det mycket till för att jag ska stanna hemma. Dels pga att ”alla andra” ändå går dit sjuka, dels för att jag inte har råd. Det är dyrt att vara hemma sjuk om man ”bara” är förkyld. Speciellt som ensamstående.
(Under pandemin var det en annan sak)
Den började så väldigt lovande, och jag kom inte i säng i tid. Sen så bara föll allt.Tänkte väl att det var den. Delar helt din åsikt!
Fast värktabletter tar jag ofta, det betyder inte att jag är sjuk utan mest att jag är obekväm. Jag vet att det här är jätteolika men jag tycker att så länge man är i arbetsfört skick dyker man upp på jobbet även om det råkar vara med en paracetamol i bakfickan.Jag tror det är få som stannar hemma för att de har lite förkylningstecken som kanske eller kanske inte blir en förkylning. Men om man rent faktiskt är sjuk med mer än Lite förkylningstecken, så pass att man tar värktabletter (om man inte är en sådan som inte tror på det) eller till och med har feber, är det en fördel att stanna hemma och inte smitta ner folk fortsatt. Lite respekt för andra får man ändå ha. Den man smittar kan ju vara lite känsligare och drabbas allvarligare än du. Det är väl dyrt för nästa person också? Och är det inte dyrt nästa gång man åker på det när det gått laget runt en omgång redan för att folk inte har vett att stanna hemma?
Om du behöver ta värktabletter för att överhuvudtaget vara på benen och utför ditt jobb och samtidigt går och hostar, nyser, snorar och har feber och uppenbart är SJUK (och inte är i arbetsför skick ens) så tycker inte jag att det är speciellt trevligt att du går till jobbet och smittar ner andra.Fast värktabletter tar jag ofta, det betyder inte att jag är sjuk utan mest att jag är obekväm. Jag vet att det här är jätteolika men jag tycker att så länge man är i arbetsfört skick dyker man upp på jobbet även om det råkar vara med en paracetamol i bakfickan.
Det är i syvende och sist upp till var och en om de känner att de behöver stanna hemma från jobbet eller inte. Jag tycker det är onödigt att skälla på endera läger.
Jag håller med dig. Är man sjuk stannar man hemma. Absolut att det är dyrt, men det ger en inte rätt att utsätta andra för smitta. Blir lika dyrt för dem liksom.Om du behöver ta värktabletter för att överhuvudtaget vara på benen och utför ditt jobb och samtidigt går och hostar, nyser, snorar och har feber och uppenbart är SJUK (och inte är i arbetsför skick ens) så tycker inte jag att det är speciellt trevligt att du går till jobbet och smittar ner andra.
Det var precis den här diskussionen jag nämnde i det tidigare inlägget. Det här som alltid ska diskuteras. Folk som tror jag tolkar en nysning som förkyld och anser att så fort det är så ska man vara hemma. Ständigt denna diskussionen.
Jag missade nog det inlägget, men det är ju också så att det är väldigt olika hur man tolkar att man är sjuk eller arbetsför från person till person.Om du behöver ta värktabletter för att överhuvudtaget vara på benen och utför ditt jobb och samtidigt går och hostar, nyser, snorar och har feber och uppenbart är SJUK (och inte är i arbetsför skick ens) så tycker inte jag att det är speciellt trevligt att du går till jobbet och smittar ner andra.
Det var precis den här diskussionen jag nämnde i det tidigare inlägget. Det här som alltid ska diskuteras. Folk som tror jag tolkar en nysning som förkyld och anser att så fort det är så ska man vara hemma. Ständigt denna diskussionen.
Finns det folk som gör det?Folk som använder dennanär de skrattar.
För mig är den helt och hållet ledsen.
Ja, ibland kan det ju till och med bli dyrare om man är känslig, eller om det går runt och man får det igen. Det har ju en tendens att göra det. Man behöver ju inte ens själv bli förkyld för att kollegan blev det utan det kan bli annat av det, allvarligare. Själv har jag lätt för att få lunginflammation och öroninflammation när förkylda människor är runt mig, så blir rätt sur när kollegorna kommer uppenbart sjuka (inte bara snoriga) till jobbet. Försöker hålla mig ur vägen och pillar i mig Rinexin för att minskar risken för problem med öronen i alla fall.Jag håller med dig. Är man sjuk stannar man hemma. Absolut att det är dyrt, men det ger en inte rätt att utsätta andra för smitta. Blir lika dyrt för dem liksom.
Om nöden krävde skulle nog rätt många kravla sig till jobbet, men låter bli, så så stor skillnad tror jag inte det är egentligen. Det handlar bara om var man sätter ribban. Hur mycket pengar vill man förlora själv? Var sätter man ribban för att respektera sina kollegor? Det handlar nog mindre om hur man upplever sig sjuk jämfört med andra och mer om att sätta sitt och sig själv före andras behov.Jag missade nog det inlägget, men det är ju också så att det är väldigt olika hur man tolkar att man är sjuk eller arbetsför från person till person.
Det som gör att en människa stannar i sängen kan en annan jobba igenom med en enkel alvedon även om man är lite obekväm.
Eftersom att det var mitt inlägg som startade så kan jag skriva att jag tror inte det handlar om att man känner sig arbetsför. Det handlar om pengar. Jag betvivlar starkt att det beror på någon slags arbetsmoral, för då hade denne beaktat var den jobbar - ironin är hög. Denna personen var inne med blodsprängda ögon och hostade runt. Nu är jag drabbad och stannar hemma. Människor som räknat med att jag ska vara arbetsför denna veckan påverkas, grejer blir inställda och uppskjutna. Saker jag behöver göra utöver det är också inställda. Men vem fan bryr sig sålänge de själva kan stå på två ben. Every man for themselves, tydligen.Jag missade nog det inlägget, men det är ju också så att det är väldigt olika hur man tolkar att man är sjuk eller arbetsför från person till person.
Det som gör att en människa stannar i sängen kan en annan jobba igenom med en enkel alvedon även om man är lite obekväm.
På mitt arbete, som du vet är inom regionen, stod det i klartext efter pandemin att det var okej att komma till jobbet sjuk ÄVEN om du behövde ta en värktablett för att orka arbeta. Faktiskt.Om du behöver ta värktabletter för att överhuvudtaget vara på benen och utför ditt jobb och samtidigt går och hostar, nyser, snorar och har feber och uppenbart är SJUK (och inte är i arbetsför skick ens) så tycker inte jag att det är speciellt trevligt att du går till jobbet och smittar ner andra.
Stör mig på människor som kommer till jobbet sjuka - egoister!
Självklart handlar det om pengar, det är ju därför man jobbar! Jag menade bara att det är olika från person till person om man känner sig i sådant skick att man kan utföra arbetet även när man är lite risig.Eftersom att det var mitt inlägg som startade så kan jag skriva att jag tror inte det handlar om att man känner sig arbetsför. Det handlar om pengar. Jag betvivlar starkt att det beror på någon slags arbetsmoral, för då hade denne beaktat var den jobbar - ironin är hög. Denna personen var inne med blodsprängda ögon och hostade runt. Nu är jag drabbad och stannar hemma. Människor som räknat med att jag ska vara arbetsför denna veckan påverkas, grejer blir inställda och uppskjutna. Saker jag behöver göra utöver det är också inställda. Men vem fan bryr sig sålänge de själva kan stå på två ben. Every man for themselves, tydligen.
(Min fetning)Jag tror det är få som stannar hemma för att de har lite förkylningstecken som kanske eller kanske inte blir en förkylning. Men om man rent faktiskt är sjuk med mer än Lite förkylningstecken, så pass att man tar värktabletter (om man inte är en sådan som inte tror på det) eller till och med har feber, är det en fördel att stanna hemma och inte smitta ner folk fortsatt. Lite respekt för andra får man ändå ha. Den man smittar kan ju vara lite känsligare och drabbas allvarligare än du. Det är väl dyrt för nästa person också? Och är det inte dyrt nästa gång man åker på det när det gått laget runt en omgång redan för att folk inte har vett att stanna hemma?