Störiga saker vi stör oss på, del 39

Stör mig på människor som kommer till jobbet sjuka - egoister!
Har svårt att förstå detta fenomen!
"Jag kan förstås inte vara hemma från jobbet när jag är sjuk, kostar för mycket att vara hemma så mycket" så man går till jobbet och smittar alla andra som blir sjuka, måste vara hemma lite, som kostar dem pengar, och en del av dem kommer till jobbet ofriska och så smittar man vidare och om igen. Halleluja!

Har svårt att förstå detta fenomen!
"Jag kan förstås inte vara hemma från jobbet när jag är sjuk, kostar för mycket att vara hemma så mycket" så man går till jobbet och smittar alla andra som blir sjuka, måste vara hemma lite, som kostar dem pengar, och en del av dem kommer till jobbet ofriska och så smittar man vidare och om igen. Halleluja!
Precis. Ingen övervägan att kanske inte jag heller vill vara hemma sjuk - men nu är jag smittad. Så det är okej för mig att ta en för teamet och förlora inkomst, men inte omvänt? Ja, man blir så trött. :meh:

Precis. Ingen övervägan att kanske inte jag heller vill vara hemma sjuk - men nu är jag smittad. Så det är okej för mig att ta en för teamet och förlora inkomst, men inte omvänt? Ja, man blir så trött. :meh:
Förstår mig inte på sånt folk. Eller på argumentet som ALLTID kommer när det kommer upp till diskussion-"man kan ju inte vara hemma för lite symptom" samt "man smittar ju innan man blir sjuk".

Förstår mig inte på sånt folk. Eller på argumentet som ALLTID kommer när det kommer upp till diskussion-"man kan ju inte vara hemma för lite symptom" samt "man smittar ju innan man blir sjuk".
Jag förstår dig i sak, men samtidigt när jag själv är sjuk så ska det mycket till för att jag ska stanna hemma. Dels pga att ”alla andra” ändå går dit sjuka, dels för att jag inte har råd. Det är dyrt att vara hemma sjuk om man ”bara” är förkyld. Speciellt som ensamstående.

(Under pandemin var det en annan sak)

Sträcksåg en tv-serie, fyra avsnitt igår och två idag. De första fem och ett halvt avsnitt var bra, men slutet gjorde mig så besviken. Som ett antiklimax. Så nu har jag varit frustrerad i flera timmar över att det slutade så uselt :(

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
94 385
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
93 382
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
100 353
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
12 527
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #10