Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sant. Men det brukar vara hen som säger till först när hen vill ha lunch, och då kör vi i vår grupp på det. Och även när hen har lunch lite senare samlar hen ihop alla kollegor som sitter på vår arbetsplats att de ska luncha samtidigt som hen. Så oavsett tid blir jag ensam.

Fast det är mobbing eftersom det exkluderar dig. Dvs något du bör ta med chefen eftersom det bevisligen är satt i system.
 
:heart

Mobbing kan vara nog så subtil... när en är vuxen är det ju i allmänhet inte på samma sätt som på skolgården där den i allmänhet är rätt osofistikerad.
Nä, känns rätt diffust. Mobbning är väl lite att ta i då hen normalt sett är glad och trevlig. Tror inte hen mest är egoistisk.
Men får försöka ta upp det med hen, och fortsätter det får jag prata med chefen.
 
Nä, känns rätt diffust. Mobbning är väl lite att ta i då hen normalt sett är glad och trevlig. Tror inte hen mest är egoistisk.
Men får försöka ta upp det med hen, och fortsätter det får jag prata med chefen.

Oavsett vad en kallar det så är det ett arbetsmiljöproblem, dvs något som ska vara på chefens bord.

Även om hen inte gör det medvetet så är det ju fruktansvärt. Förra sommaren var det några vikarier som helt ärligt var lite knepiga att umgås med. ALDRIG att vi andra exkluderade dem på något sätt, de blev tillfrågade om vi beställde pizza, uppmuntrades att ta av fikabröd om någon hade med sig osv. De var ju kollegor.
 
Oavsett vad en kallar det så är det ett arbetsmiljöproblem, dvs något som ska vara på chefens bord.

Även om hen inte gör det medvetet så är det ju fruktansvärt. Förra sommaren var det några vikarier som helt ärligt var lite knepiga att umgås med. ALDRIG att vi andra exkluderade dem på något sätt, de blev tillfrågade om vi beställde pizza, uppmuntrades att ta av fikabröd om någon hade med sig osv. De var ju kollegor.
Tack. Guld värt att höra. ❤️
 
Tack. Guld värt att höra. ❤️
Håller helt med om det @athena_arabians skriver. Vill du undvika några specifika termer eller peka ut några särskilda personer så tala om det som en fråga om psykosocial arbetsmiljö.

Om det inte fungerar "av sig själv" att dela upp hur lunchtiderna ska fördelas inom gruppen så ska AG gå in och styra upp det. Antingen genom ge direkta direktiv och schemalägga det, eller genom att ta de typer av snack som behövs för att inskärpa ansvaret att bete sig så att arbetsplatsen är en sund miljö för alla som vistas där.
 
Håller helt med om det @athena_arabians skriver. Vill du undvika några specifika termer eller peka ut några särskilda personer så tala om det som en fråga om psykosocial arbetsmiljö.

Om det inte fungerar "av sig själv" att dela upp hur lunchtiderna ska fördelas inom gruppen så ska AG gå in och styra upp det. Antingen genom ge direkta direktiv och schemalägga det, eller genom att ta de typer av snack som behövs för att inskärpa ansvaret att bete sig så att arbetsplatsen är en sund miljö för alla som vistas där.
Tack. ❤️
Känns som att jag har mer på benen nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 264
Senast: Tuvstarr
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 071
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 614
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 122
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp