Pappa brukar säga så han är född i Gnesta och pluggade för typ 100 år sedan i Stockholm...Är det baaara jag som säger bebis här? Finns det inga stockholmare som kan rädda min ära?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pappa brukar säga så han är född i Gnesta och pluggade för typ 100 år sedan i Stockholm...Är det baaara jag som säger bebis här? Finns det inga stockholmare som kan rädda min ära?
Jag säger bebis. Eller baby.Är det baaara jag som säger bebis här? Finns det inga stockholmare som kan rädda min ära?
Det kunde varit värre, det kunde varit den där styggelsen när folk använder bebis som bestämd form.Bebis med vad som känns som en stor betoning på e:et. Jag är inget större fan av ordet oavsett uttal men Kan vara att just själva uppläsaren irriterar mig litegrann men författaren är för bra för att missa pga det hehe
Är det baaara jag som säger bebis här? Finns det inga stockholmare som kan rädda min ära?
Jag var tvungen att säga det högt flera gånger. Det är ju inte det ordet jag använder ofta direkt.Jag tror aldrig att jag någonsin i hela mitt liv använt ordet bebis/bäbis... inte som jag kan minnas i alla fall. Har ingen aning om hur jag ska kunna säga det naturligt efter den här tråden heller! Allt kommer ju att låta jättekonstigt!
Jag tror aldrig att jag någonsin i hela mitt liv använt ordet bebis/bäbis... inte som jag kan minnas i alla fall. Har ingen aning om hur jag ska kunna säga det naturligt efter den här tråden heller! Allt kommer ju att låta jättekonstigt!
Vad säger du då?Jag tror aldrig att jag någonsin i hela mitt liv använt ordet bebis/bäbis... inte som jag kan minnas i alla fall. Har ingen aning om hur jag ska kunna säga det naturligt efter den här tråden heller! Allt kommer ju att låta jättekonstigt!
Men du har ju privilegiet att kunna säga baby, det mesta låter finare på engelskaJag tror aldrig att jag någonsin i hela mitt liv använt ordet bebis/bäbis... inte som jag kan minnas i alla fall. Har ingen aning om hur jag ska kunna säga det naturligt efter den här tråden heller! Allt kommer ju att låta jättekonstigt!
Det är stavning. [bä´b‑] är uttalAlltså alltså.... https://svenska.se/saol/?hv=lnr6095
De anger bebis först. Sedan bäbis.
Så det är jag och akademien mot klabbet
Tror jag absolut inte på Hade jag tid skulle jag leta bevis på att bebisuttal är det som gäller. För det bara KAN INTE uttalas med ä. Det är så förbålt fult!Det är stavning. [bä´b‑] är uttal
på vilket sätt få? Kröp du?2,7 km på 1,5 h. Bra snitthastighet till jobbet i morse
Alltså. Det är inget fel på dialekter och språk är levande. Om du lyckas få majoriteten i Sverige att uttala det på det där (horribla ) sättet så kommer det att bli det mest 'korrekta'.Tror jag absolut inte på Hade jag tid skulle jag leta bevis på att bebisuttal är det som gäller. För det bara KAN INTE uttalas med ä. Det är så förbålt fult!
Ja typVad säger du om små barn då? Little creepy alien?