Såg nått om nån älgko och två kalvar som flyttat in i nått samhälle/stad. Folk tyckte det var mysigt och dom förstod ju att älgarna typ var tvungna att göra när det finns så mycket varg och andra rovdjur i skogen. Dom var inte trygga där längre Det kan ju inte bero på att vi människor tränger bort djuren från deras naturliga habitat när vi bygger närmre och närmre skogen? Vi tar bort skogen för att utöka våra boenden. Nä, det är rovdjuren.Själv stör jag mig något enormt på allt rovdjurshat som frodas runt om i landet med årets vargjakt som årets bottennapp.
Räven är en del av vår fauna, jag har höns, tar räven en höna är det mitt eget fel och inte rävens, det är mitt ansvar att skydda mina höns. Jag ljuger utan att skämmas det minsta när någon jägare frågar om jag sett någon räv nyligen, de har tillräckligt med djur att skjuta utan att jag ska tala om var viltet finns.
Pappa är ju övertygad om att det är rovdjurens (vargens) fel att det finns mindre att jaga. Det är inte så att det beror på att vi har jagat hårt och dessutom nu fått lite konkurrens och kanske behöver dra ner på jakten lite? Här hemma så har vi inte mycket vilt längre för vi har en jaktidiot som jagar varje dag när det är lovligt och skjuter ta mej fan allt han ser. Övriga jaktlaget är tydligen rätt sura över detta.