Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag fick svarsmejl* från rektorn på skolan att fritidspersonal inte sett några tecken på mobbning och att barnets andre föräldrar uppgett att sonen trivs i skolan. Rektorn hänvisar min oro till utvecklingssamtal i januari :banghead:

*Mitt mail rörde ett önskat möte med alla inblandade då sonen är mobbad och känner sig otrygg i skolan och att vi behöver hitta en lösning. Andre föräldrarn har inte heller uppgett att sonen trivs i skolan.
 
Att jag fick svarsmejl* från rektorn på skolan att fritidspersonal inte sett några tecken på mobbning och att barnets andre föräldrar uppgett att sonen trivs i skolan. Rektorn hänvisar min oro till utvecklingssamtal i januari :banghead:

*Mitt mail rörde ett önskat möte med alla inblandade då sonen är mobbad och känner sig otrygg i skolan och att vi behöver hitta en lösning. Andre föräldrarn har inte heller uppgett att sonen trivs i skolan.
Hör av dig till rektorns chef. Dvs kommunens skolchef/utbildningschef, eller vad det kan heta i din kommun. Högsta hönset över skolorna.

Det får inte gå till sådär
 
Att jag betalade för hemleverans men beställde andra saker som jag ändå måste hämta hos ombud 😑 Så nu ändrade jag till ombud på det paketet också.

Det luktar också sopor i trapphuset så vill inte att de lämnar det där i alla fall om jag inte är hemma.

Det stör mig också. Soplukten!
 
Hör av dig till rektorns chef. Dvs kommunens skolchef/utbildningschef, eller vad det kan heta i din kommun. Högsta hönset över skolorna.

Det får inte gå till sådär

Jag svarade att hennes svar innehåller missförstånd och felaktigheter så jag önskar fortfarande ett möte. Får se om jag får ett möte, annars anmäler jag skolan. Fritidspersonalen har själva uppgett att de polisanmält en händelse mot sonen så de är fullt medvetna. Dessutom är det inte bara mitt barn utan många som är mobbade av samma barn/gäng.
 
Jag svarade att hennes svar innehåller missförstånd och felaktigheter så jag önskar fortfarande ett möte. Får se om jag får ett möte, annars anmäler jag skolan. Fritidspersonalen har själva uppgett att de polisanmält en händelse mot sonen så de är fullt medvetna. Dessutom är det inte bara mitt barn utan många som är mobbade av samma barn/gäng.
Eftersom jag sett det från det andra hållet - från politiken - så har jag invändningar.

Det kan visst vara bra att ta det med rektor. Men det kokar ju ner till att rektor inte skött sitt uppdrag.Vad kan du göra mot det?

Jag tycker att det bör bollas med rektors chef. Både för att chefen SKA ha kännedom om sånt och för att det stöder er om det blir en fortsatt kamp.
Det handlar inte om att "anmäla rektorn" utan att göra ledningen medveten om vad som händer på skolan. Det är politikernas och tjänstemännens JOBB att ha kolla på hur det fungerar på skolorna och hur stämningen är.

Du kan ju också göra som så många föräldrar gör -ta upp det med nån skopolitiker som kan ställa fråga och få en redogörelse för läget på barnets skola på nästa nämndmöte.

Hur ska politiken och tjänstemännen kunna leda om de inget vet?
 
Jag stör mig på att brevbäraren hänger grannens paket i påse på min postlåda och därmed lurar mig att mitt paket har kommit. Har hänt 2 ggr nu att jag brutit plasten bara för att få se att det var adresserat till grannen. Finns det något sätt att se igenom den blå plastpåsen om det är adresserat till mig, sambon eller någon av grannarna? För det börjar bli lite störigt att få med sig någon annans paket in och tro att det är mitt eget paket som kommit. Ibland får vi även ändras räkningar. Också rätt så störigt.
 
Det är inte mycket på den här gården som är som det ska. De som bodde här innan mig gjorde hellre än bra på allt. Och gjorde allt själva.
Jag paniklöser sakerna efter hand de dyker upp. Har redan grävt upp hela stallplan och bytt rör där så det borde jag inte behöva göra igen.
Sådant där är så ledsamt. Här bodde också en hellre än bra tidigare. Efter några år här upptäckte min sambo av en slump att ledningarna i stallet/till stallet var så felkopplade att det bara var ren tur att vi inte hade blivit elektrifierade av diskbänken alternativt att det hade börjat brinna. Ett exempel av väldigt väldigt många men det var tydligt att han gillade det här med el. Han hade t ex stulit el i flera år genom diverse livsfarliga lösningar.
 
Eftersom jag sett det från det andra hållet - från politiken - så har jag invändningar.

Det kan visst vara bra att ta det med rektor. Men det kokar ju ner till att rektor inte skött sitt uppdrag.Vad kan du göra mot det?

Jag tycker att det bör bollas med rektors chef. Både för att chefen SKA ha kännedom om sånt och för att det stöder er om det blir en fortsatt kamp.
Det handlar inte om att "anmäla rektorn" utan att göra ledningen medveten om vad som händer på skolan. Det är politikernas och tjänstemännens JOBB att ha kolla på hur det fungerar på skolorna och hur stämningen är.

Du kan ju också göra som så många föräldrar gör -ta upp det med nån skopolitiker som kan ställa fråga och få en redogörelse för läget på barnets skola på nästa nämndmöte.

Hur ska politiken och tjänstemännen kunna leda om de inget vet?
Eller så blir svaret att det är rektorns ansvar att få det att fungera. Hon som gjort den där svängen. Är det skit på skolan och man pratar och försökt få till ändring så är det bättre för barnet att byta skola snarast möjligt. Idioter finns det gott om som inte ser längre än att gå till försvar.
 
Eller så blir svaret att det är rektorns ansvar att få det att fungera. Hon som gjort den där svängen. Är det skit på skolan och man pratar och försökt få till ändring så är det bättre för barnet att byta skola snarast möjligt. Idioter finns det gott om som inte ser längre än att gå till försvar.

Jag har gått en liknande sväng förut, där skolchefen kopplades in. Hen förklarade att det fanns inga brister, skolinspektionen höll med mig så det ledde till åtgärder på skolan. Ett fall där ett barn höll på att dö pga fel kost i skolan så gick skolchefen ut med att det är så få fall per år det blir fel i jämförelse med all kost som lagas. Sonen som såg sin kompis lämna skolan i en ambulans med blåsljud, en 16 åring som fick tillbringa natten på sjukhus och där läkarna sa att han hade tur som inte åt mer.

Olika skolor, samma skolchef.
 
Eller så blir svaret att det är rektorns ansvar att få det att fungera. Hon som gjort den där svängen. Är det skit på skolan och man pratar och försökt få till ändring så är det bättre för barnet att byta skola snarast möjligt. Idioter finns det gott om som inte ser längre än att gå till försvar.
Det finns alltid en högre nivå. Politikerna är chefer över tjänstemännen. Prata med nån du litar på och lägg fram att skolchefen inte sköter sitt jobb.
 
Sådant där är så ledsamt. Här bodde också en hellre än bra tidigare. Efter några år här upptäckte min sambo av en slump att ledningarna i stallet/till stallet var så felkopplade att det bara var ren tur att vi inte hade blivit elektrifierade av diskbänken alternativt att det hade börjat brinna. Ett exempel av väldigt väldigt många men det var tydligt att han gillade det här med el. Han hade t ex stulit el i flera år genom diverse livsfarliga lösningar.
Det var samma här. Jag fick dra om all el i både stall och hus första året. Kyl och frys var så strömförande så elektrikerns mätare lyste upp när han gick förbi.
I stallet hittade de fem förlängningssladdar som var hopkopplade, flera med hål i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 779
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 144
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 561
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp