Jag sällar mej till den klubbenHuvudvärk del 36271614176152762.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sällar mej till den klubbenHuvudvärk del 36271614176152762.
Hör av dig till rektorns chef. Dvs kommunens skolchef/utbildningschef, eller vad det kan heta i din kommun. Högsta hönset över skolorna.Att jag fick svarsmejl* från rektorn på skolan att fritidspersonal inte sett några tecken på mobbning och att barnets andre föräldrar uppgett att sonen trivs i skolan. Rektorn hänvisar min oro till utvecklingssamtal i januari
*Mitt mail rörde ett önskat möte med alla inblandade då sonen är mobbad och känner sig otrygg i skolan och att vi behöver hitta en lösning. Andre föräldrarn har inte heller uppgett att sonen trivs i skolan.
Hör av dig till rektorns chef. Dvs kommunens skolchef/utbildningschef, eller vad det kan heta i din kommun. Högsta hönset över skolorna.
Det får inte gå till sådär
Eftersom jag sett det från det andra hållet - från politiken - så har jag invändningar.Jag svarade att hennes svar innehåller missförstånd och felaktigheter så jag önskar fortfarande ett möte. Får se om jag får ett möte, annars anmäler jag skolan. Fritidspersonalen har själva uppgett att de polisanmält en händelse mot sonen så de är fullt medvetna. Dessutom är det inte bara mitt barn utan många som är mobbade av samma barn/gäng.
Jag stör mig på att jag sitter på jobbet.Stör mig på att jag är vaken nu.
Sådant där är så ledsamt. Här bodde också en hellre än bra tidigare. Efter några år här upptäckte min sambo av en slump att ledningarna i stallet/till stallet var så felkopplade att det bara var ren tur att vi inte hade blivit elektrifierade av diskbänken alternativt att det hade börjat brinna. Ett exempel av väldigt väldigt många men det var tydligt att han gillade det här med el. Han hade t ex stulit el i flera år genom diverse livsfarliga lösningar.Det är inte mycket på den här gården som är som det ska. De som bodde här innan mig gjorde hellre än bra på allt. Och gjorde allt själva.
Jag paniklöser sakerna efter hand de dyker upp. Har redan grävt upp hela stallplan och bytt rör där så det borde jag inte behöva göra igen.
Eller så blir svaret att det är rektorns ansvar att få det att fungera. Hon som gjort den där svängen. Är det skit på skolan och man pratar och försökt få till ändring så är det bättre för barnet att byta skola snarast möjligt. Idioter finns det gott om som inte ser längre än att gå till försvar.Eftersom jag sett det från det andra hållet - från politiken - så har jag invändningar.
Det kan visst vara bra att ta det med rektor. Men det kokar ju ner till att rektor inte skött sitt uppdrag.Vad kan du göra mot det?
Jag tycker att det bör bollas med rektors chef. Både för att chefen SKA ha kännedom om sånt och för att det stöder er om det blir en fortsatt kamp.
Det handlar inte om att "anmäla rektorn" utan att göra ledningen medveten om vad som händer på skolan. Det är politikernas och tjänstemännens JOBB att ha kolla på hur det fungerar på skolorna och hur stämningen är.
Du kan ju också göra som så många föräldrar gör -ta upp det med nån skopolitiker som kan ställa fråga och få en redogörelse för läget på barnets skola på nästa nämndmöte.
Hur ska politiken och tjänstemännen kunna leda om de inget vet?
Eller så blir svaret att det är rektorns ansvar att få det att fungera. Hon som gjort den där svängen. Är det skit på skolan och man pratar och försökt få till ändring så är det bättre för barnet att byta skola snarast möjligt. Idioter finns det gott om som inte ser längre än att gå till försvar.
Det finns alltid en högre nivå. Politikerna är chefer över tjänstemännen. Prata med nån du litar på och lägg fram att skolchefen inte sköter sitt jobb.Eller så blir svaret att det är rektorns ansvar att få det att fungera. Hon som gjort den där svängen. Är det skit på skolan och man pratar och försökt få till ändring så är det bättre för barnet att byta skola snarast möjligt. Idioter finns det gott om som inte ser längre än att gå till försvar.
Det var samma här. Jag fick dra om all el i både stall och hus första året. Kyl och frys var så strömförande så elektrikerns mätare lyste upp när han gick förbi.Sådant där är så ledsamt. Här bodde också en hellre än bra tidigare. Efter några år här upptäckte min sambo av en slump att ledningarna i stallet/till stallet var så felkopplade att det bara var ren tur att vi inte hade blivit elektrifierade av diskbänken alternativt att det hade börjat brinna. Ett exempel av väldigt väldigt många men det var tydligt att han gillade det här med el. Han hade t ex stulit el i flera år genom diverse livsfarliga lösningar.