Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morr. Förra vintern hittade jag äntligen ett VIT novemberkaktus som jag lyckligt köpte.
I år blommar den igen. Och är ROSA! :rage:
DSC_0457.JPG
 
Morr. Förra vintern hittade jag äntligen ett VIT novemberkaktus som jag lyckligt köpte.
I år blommar den igen. Och är ROSA! :rage:
Visa bifogad fil 108308
Men den är ju JÄTTEFIN.... :heart Jag har en St. Paula som har haft olika blommor genom åren. Mestadels är den mörklila, men någon gång blommade den med randiga blommor... :) Och den har varierat mellan pytteblommor (den är någon mini-variant) och mer normalstora.
 
Konceptet "vobb". Antingen arbetar man eller så gör man det inte... Blir galen på kollegor som "vobbar" och exempelvis stänger av telefonen men "jag nås ju på mejlen". Ja, men om du stänger av din telefon betyder det att alla dina samtal kopplas till mig istället... Gah! Var hemma med sjukt barn istället för att jag ska gissa om det är okej att höra av mig eller ej...
 
Kan det ha något med växtförhållanden att göra? Tillexempel hortensian har ju olika färg beroende på jordens pH, och det är inte helt okänt att vissa arter kan påverkas t.ex av stark sol eller annat.
Ingen aning om suckulenter kan påverkas så?
För novemberkaktus är väl inte en kaktus egentligen?
 
Jag bröt av två kvistar från mina orchideér igår :(:cry: Skulle sätta upp dem för att de inte skulle gå av, men lyckades bryta av dem själv istället. Båda blommade som tusan. Satte dem i vatten så hoppas att de klarar sig och att jag kan plantera dem igen
 
Jag bröt av två kvistar från mina orchideér igår :(:cry: Skulle sätta upp dem för att de inte skulle gå av, men lyckades bryta av dem själv istället. Båda blommade som tusan. Satte dem i vatten så hoppas att de klarar sig och att jag kan plantera dem igen
Vilken del bröts alltså av? Blomstängeln? De klarar sig länge i vatten, men nya blad eller luftrötter bildas inte så man kan inte plantera dem på nytt.
 
Stör mig på mig själv. Har väntat sedan i augusti på att ta nationellt id idag. Står i kalendern, fick en påminnelse igår. Vaknade nyss och såg att jag ska dit om fem minuter. Har på något vänster inbillat mig att det var på fredag. Jävla skit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
24 773
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 142
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 561
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp