Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Morr. Förra vintern hittade jag äntligen ett VIT novemberkaktus som jag lyckligt köpte.
I år blommar den igen. Och är ROSA!
Visa bifogad fil 108308
Men den är ju JÄTTEFIN.... Jag har en St. Paula som har haft olika blommor genom åren. Mestadels är den mörklila, men någon gång blommade den med randiga blommor... Och den har varierat mellan pytteblommor (den är någon mini-variant) och mer normalstora.Morr. Förra vintern hittade jag äntligen ett VIT novemberkaktus som jag lyckligt köpte.
Visa bifogad fil 108308
Absolut är den fin.Helt ljuvlig
Ja, jag tycker om den där färgen på blommor
Kan det ha något med växtförhållanden att göra? Tillexempel hortensian har ju olika färg beroende på jordens pH, och det är inte helt okänt att vissa arter kan påverkas t.ex av stark sol eller annat.Morr. Förra vintern hittade jag äntligen ett VIT novemberkaktus som jag lyckligt köpte.
Visa bifogad fil 108308
Ingen aning om suckulenter kan påverkas så?Kan det ha något med växtförhållanden att göra? Tillexempel hortensian har ju olika färg beroende på jordens pH, och det är inte helt okänt att vissa arter kan påverkas t.ex av stark sol eller annat.
Vilken del bröts alltså av? Blomstängeln? De klarar sig länge i vatten, men nya blad eller luftrötter bildas inte så man kan inte plantera dem på nytt.Jag bröt av två kvistar från mina orchideér igår Skulle sätta upp dem för att de inte skulle gå av, men lyckades bryta av dem själv istället. Båda blommade som tusan. Satte dem i vatten så hoppas att de klarar sig och att jag kan plantera dem igen
Ja blomstängelnVilken del bröts alltså av? Blomstängeln? De klarar sig länge i vatten, men nya blad eller luftrötter bildas inte så man kan inte plantera dem på nytt.
Den är ju vacker som "oavsiktlig snittblomma" också Det samma har hänt mig, och blommorna höll sig fina i flera veckor.Ja blomstängeln
Visa bifogad fil 108325