Ah, nej, blockljus är hopplösa så jag använder inte demJag har såna stora tjocka som står i lyktor eller på ljusfat. Veken brinner ner innan allt stearin runtomkring är uppbränt. Inte hos dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ah, nej, blockljus är hopplösa så jag använder inte demJag har såna stora tjocka som står i lyktor eller på ljusfat. Veken brinner ner innan allt stearin runtomkring är uppbränt. Inte hos dig?
Ah, nej, blockljus är hopplösa så jag använder inte demKan rekommendera kupéljus! De är lite tjockare men brinner helt utan rinn om de inte står i drag.
Hur gör man såna?De ljusen är jättebra! Det finns ju också "tunnare" blockljus, de jag har brukar brinna ner bra.
Blir det stearin/vax kvar sparar jag det, jag ska göra tändkottar nästa år tänkte jag (jag HATAR att kratta kottar på gräsmattan men då kommer de ju till någon användning iaf).
Får kolla upp demAh, nej, blockljus är hopplösa så jag använder inte demKan rekommendera kupéljus! De är lite tjockare men brinner helt utan rinn om de inte står i drag.
Hur gör man såna?![]()
Jo men det är min impuls också men jag har liksom inte tiden :/Jag gör nya ljus av "spillet". Inte snyggt kanske men är man snålänning så är man.
Vaddå?! Man kan spara ljusstumpar i mer än tjugo år "har jag hört"...Jo men det är min impuls också men jag har liksom inte tiden :/
Äsch, det går fort! Tar bara några minuter att smälta de gamla ljusen, hälla upp i pappmuggar och köra ner ett kronljus (jag brukar ha ett halvt).Jo men det är min impuls också men jag har liksom inte tiden :/
Smart!! Har tänkt att jag ska göra ljus av allt mitt sparade stearin, men har inte hittat veke änÄsch, det går fort! Tar bara några minuter att smälta de gamla ljusen, hälla upp i pappmuggar och köra ner ett kronljus (jag brukar ha ett halvt).
Ja det är dyrt med bränsle och annat just nu. Det börjar märkas på frakterna också. De som kör kan inte köra ”gratis” de behöver också överleva. Inflationen är inte att leka med.Att Sabatons officiella website tar 13.38 euro i frakt för en jäkla hoodie... Så totalt landar priset på 81.67 euro, är faktiskt inte så sugen på att köpa något. Hoppas de har exakt den med sig när jag ska på konsert så jag kan köpa den där istället..
En jag känner heter Minna, finskt påbrå. Kan tänka mig andra länder som har bara ett n istället.Finns säkert många i Sverige som heter Mina, inget fel på namnet, förstår att det var svårt att förstå vilket fel jag störde mig på då det självkonstruerade sig i mitt huvud![]()
Ja alltså självfallet vet jag att det kostar att frakta, är inte född i farstun, men tyckte det blev mycket för en enda hoodie, och det hjälper ju inte att företaget är registrerat på Cypern... Hade faktiskt trott att de var baserade SverigeJa det är dyrt med bränsle och annat just nu. Det börjar märkas på frakterna också. De som kör kan inte köra ”gratis” de behöver också överleva. Inflationen är inte att leka med.
Det var ingen farlig frakt om det dessutom är utrikes, har stött på bra mycket dyrare frakt här i Sverige, men så jobbar jag inom fraktvärlden så klagar inte då det indirekt är det som betalar min lön.Ja alltså självfallet vet jag att det kostar att frakta, är inte född i farstun, men tyckte det blev mycket för en enda hoodie, och det hjälper ju inte att företaget är registrerat på Cypern... Hade faktiskt trott att de var baserade Sverige
Det kunde jag inte. Jag hoppas det blir bättre imorgon med nya klippmaskinen.Förlåt för att jag skrattar men jisses.
Jag ska till stallet nu och se om jag kan rädda situationen utan att ruinera mig.