Ska redovisa ett bidrag - redovisningsperioden är 1 mån, jag mailade aktuell enhet samma dag som den öppnade och sa att nu är det dags att redovisa X, såhär ser frågorna ut. 16 maj är sista datum (liksom, då stänger det). Det är bra att titta på redovisningen tidigt ifall att det är något som är oklart.
Inget svar - mailar igen - inget svar - träffar personen, säger till - mailar frågorna igen - inget svar.
Igår kväll får jag svar:
Se första svar på frågorna i blått (svar på tre frågor - dessutom ser jag att ett svar är fel).
Funderar på hur jag ska räkna kostnaderna? Har du nått förslag?
Vi sökte ju pengar för att göra X vilket innebär att vi inte har gjort Y (det som hela bidraget går ut på). Mallen stämmer inte för mig mot det vi sökte!?
Men för i h-te!
SVARA NÄR MAN MAILAR DIG.
TITTA INTE PÅ SAKERNA PRECIS INNAN DET SKA VARA KLART - ifall att något behöver mer arbete...som sagt, redovisningen stänger på måndag och jag har fler arbetsuppgifter än detta så jag vill ha in sakerna så fort som möjligt för att hinna.
"Hur ska jag räkna kostnaderna?". Jadu, vad har du gjort med pengarna ni fått? Börja där
"Mallen stämmer inte". Stämmer inte mot vadå? Det här är de frågor Myndigheten ställer. Det är inte jag som hittat på dem.
Följer upp med:
Igår bokade jag in ett Teamsmöte med personen nu på morgonen så att vi kan sitta tillsammans och göra redovisningen.
Imorse vid 7 avböjde hen mötet och la en annan tid. Jag accepterade.
Tiden var 9:30, jag ringde upp strax efter - inget svar.
Klockan är nu 9:40 -var är personen?