Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att personalklubben på jobbet köpt påskägg och delar ut till medlemmarna. Många som undrar varför inte de får något. Vi som inte är med får inget av cheferna.

Själv är jag bitter. Gick ur personalklubben då inget hände å va inte sugen på å lägga pengarna längre. Skulle få hänga med på en sista grej. Ut å bowla me käk. Givetsvis fick jag coronan då och kunde inte va me.
Å några som e me har berättat om allt som händer nu å va de ätit å ja känner mest ”jag vill inte veta, skiter fullständigt i det då jag inte är med längre”.

Kan du inte gå med igen?
 
Är jag helt annorlunda som inte är intresserad av "kändisar"?
Nej, det finns flera.
Jag stör mig oerhört på media som fokuserar 90 % på kändisar och glömmer bort vanligt folk.
Titta på alla familjeprogram på tv, t.ex; Renes brygga, Let`s dance, På spåret m.m.
Beklagligt, ger våra ungdomar en bild av att kändisskap skulle kunna vara viktigare än att vara en bra medmänniska.
Ja, det stör mig mycket!

Något annat som stör mig är att det går verkligen inte att öppna och återförsluta en mjölpåse utan sprida mjölet över halva köket!
 
Senast ändrad:
Vad är personalklubb för något?
Jag vet bara vad vår personalklubb är. Jag arbetar för en kommun och vår personalklubb anordnar en massa kul aktiviteter (matlagning, yoga, shopping, ridning, osv) till bra priser :) . Det brukade kosta en väldigt symbolisk summa att vara med, men medlemsavgiften är numera slopad och man betalar bara för aktiviteter man anmäler sig till.
 
Jag vet bara vad vår personalklubb är. Jag arbetar för en kommun och vår personalklubb anordnar en massa kul aktiviteter (matlagning, yoga, shopping, ridning, osv) till bra priser :) . Det brukade kosta en väldigt symbolisk summa att vara med, men medlemsavgiften är numera slopad och man betalar bara för aktiviteter man anmäler sig till.
Aha!
Känns lite konstigt att det ska finnas en personalklubb specifikt att vara med i där sådant ordnas istället för något som är öppet för alla utan ett slags medlemskap i sig, tänker jag.
 
Aha!
Känns lite konstigt att det ska finnas en personalklubb specifikt att vara med i där sådant ordnas istället för något som är öppet för alla utan ett slags medlemskap i sig, tänker jag.
Fast det krävs väl att någon/några åtar sig allt arbete med att söka upp aktiviteter, kontakta företag, producera utskick kring program, osv. Då är det väl inte så konstigt att de som har hand om det kallas - till exempel - personalklubben? De skulle ju kunna kalla sig aktivitetskommittén, eller liknande, men uppgiften hade varit densamma. Nu när man inte ens betalar något alls för att vara medlem så ÄR ju aktiviteterna öppna för alla anställda....
 
Fast det krävs väl att någon/några åtar sig allt arbete med att söka upp aktiviteter, kontakta företag, producera utskick kring program, osv. Då är det väl inte så konstigt att de som har hand om det kallas - till exempel - personalklubben? De skulle ju kunna kalla sig aktivitetskommittén, eller liknande, men uppgiften hade varit densamma. Nu när man inte ens betalar något alls för att vara medlem så ÄR ju aktiviteterna öppna för alla anställda....
Tja, du beskrev att det tidigare kostade en slant och andra i tråden beskrev att man skulle vara med i klubben för att få delta i aktiviteter. Det var ju det jag reagerade på.
Det är inte samma som jag menar.
Visst att någon ordnar olika saker och anstränger sig, men att ha en klubb för det som man måste vara med i för att få delta i aktiviteterna och som man betalar en slant till? Det känns inte riktigt ok för min del. Klubben för inbördes beundran.
 
Nej, det finns flera.
Jag stör mig oerhört på media som fokuserar 90 % på kändisar och glömmer bort vanligt folk.
Titta på alla familjeprogram på tv, t.ex; Renes brygga, Let`s dance, På spåret m.m.
Beklagligt, ger våra ungdomar en bild av att kändisskap skulle kunna vara viktigare än att vara en bra medmänniska.
Ja, det stör mig mycket!

Något annat som stör mig är att det går verkligen inte att öppna och återförsluta en mjölpåse utan sprida mjölet över halva köket!

För min del är jag betydligt mindre intresserad av vanligt folk. Folk är oftast rätt tråkiga.
 
Det är en "klubb" där det hittas på aktiviteter, bowling, fest, etc och nu i påsk leta påskägg.

En summa dras från personalens lön varje månad :)
För oss brukade det kosta 50 kr/år, så det var ju verkligen en symbolisk summa. Men till och med den har tagits bort nu. Jag tycker att det är jättebra att få ett roligt aktivitetsutbud vår och höst som man kan välja ur. Jag har varit med på islandshästridning, pralintillverkning, kakdekorationskurs, julmarknadsresa, osv. Allt till riktigt bra priser - antar att de förhandlar fram en grupprabatt när de bokar. Jättekul :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp