Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att naproxenkuren verkar ha hunnit ikapp min mage. 10-14 dagar ungefär, började i fredags.

Så nu dag fem och verkar som att det blir samma aptitlöshet som av voltaren, det bara finns inte. Jahopp? Vad nu då? Kan ju inte käka frukost typ 19 på kvällen. Näringsdrycker?
 
Inser nu att det där såret förmodligen är ett herpes-munsår. Jag brukar få dem på utsidan av munnen i samband med förkylning och det här uppstod typ två dagar efter att nuvarande förkylning brutit ut. Har alltid fasat för att få dem inuti munnen och tackat min lyckliga stjärna för att de åtminstone håller sig på utsidan i mitt fall, men det har kanske ändrats nu. Vet inte om det är sannolikt eller om det bara är ett lustigt sammanträffande av förkylning + annan sorts sår i munhålan. Jaja, skit är det oavsett! :turd:

Det är inte afteblåsor?
 
Jag tror inte det. Någon slags blåsor är det definitivt, det kan jag se nu när sambon hjälpt mig att ta bild. Men enligt 1177 är afteblåsor oftast gulvita i färgen och gör ont främst vid beröring, de här är röda och gör ont mest hela tiden.
Jag brukar ha blåsor av många varianter i munnen, rekomenderar att gurgla med bubbelvatten!
 
Brukar ni resa stegen åt sotaren och brandskyddskontrollerna?
Sotarmästar har klagat på att stegen är för kort så jag har köpt en ny längre och då är den också tyngre ganska mycket tyngre men stadig
Och nu så nämnde han att han får inte lyfta tungt och det är ju riktigt tungt att resa stegen :confused:
Men det står ju inget om att stegen ska vara rest
 
Brukar ni resa stegen åt sotaren och brandskyddskontrollerna?
Sotarmästar har klagat på att stegen är för kort så jag har köpt en ny längre och då är den också tyngre ganska mycket tyngre men stadig
Och nu så nämnde han att han får inte lyfta tungt och det är ju riktigt tungt att resa stegen :confused:
Men det står ju inget om att stegen ska vara rest
Har inte hus eller stege men är ganska säker på att man ska se till att de får tillgång till det de ska undersöka, alltså måste man resa stegen.
De jobbar ju med inspektioner så skulle de resa stegarna själva skulle det bli en arbetsmiljöfråga.
Kan du inte be nån om hjälp? Kanske nån granne?
 
Brukar ni resa stegen åt sotaren och brandskyddskontrollerna?
Sotarmästar har klagat på att stegen är för kort så jag har köpt en ny längre och då är den också tyngre ganska mycket tyngre men stadig
Och nu så nämnde han att han får inte lyfta tungt och det är ju riktigt tungt att resa stegen :confused:
Men det står ju inget om att stegen ska vara rest
Här har sotaren sagt mycket tydligt att han vill resa stegen själv, så att han kan vara säker på att den står stadigt och bra. Han brukar lägga ner den på marken sen när han är klar också.
 
Brukar ni resa stegen åt sotaren och brandskyddskontrollerna?
Sotarmästar har klagat på att stegen är för kort så jag har köpt en ny längre och då är den också tyngre ganska mycket tyngre men stadig
Och nu så nämnde han att han får inte lyfta tungt och det är ju riktigt tungt att resa stegen :confused:
Men det står ju inget om att stegen ska vara rest

Vi reser den innan sotaren kommer.
 
Har inte hus eller stege men är ganska säker på att man ska se till att de får tillgång till det de ska undersöka, alltså måste man resa stegen.
De jobbar ju med inspektioner så skulle de resa stegarna själva skulle det bli en arbetsmiljöfråga.
Kan du inte be nån om hjälp? Kanske nån granne?
Nej jag har ingen att be om hjälp faktiskt för en sådan sak
Alla har inte det

Men det står bara att stegar skall finnas och vara väl underhållna
Arbetsmiljöfråga ja men det är deras jobb att klättra på tak just därför trodde jag de ville resa stegen själva för att försäkra sig om att den står stadigt
 
Nej jag har ingen att be om hjälp faktiskt för en sådan sak
Alla har inte det

Men det står bara att stegar skall finnas och vara väl underhållna
Arbetsmiljöfråga ja men det är deras jobb att klättra på tak just därför trodde jag de ville resa stegen själva för att försäkra sig om att den står stadigt

Jag skulle aldrig klättra upp själv på en stege jag inte rest själv kan jag säga... men allra helst klättrar jag inte på stegar alls :D
 
Jag skulle aldrig klättra upp själv på en stege jag inte rest själv kan jag säga... men allra helst klättrar jag inte på stegar alls :D
Nej exakt så tänker jag med
Även om jag helst håller mig på backen
Men alltså den här karln kan man inte göra till lags
Och jag vet att han brutit ryggen i en mc olycka och förmodligen har ont men då kanske han skulle ha en lärling eller nåt med sig
 
Jag stör mig på att jag hittade ett par jeans med brodyr och så var de för små.
Jag stör mig på att Lindex har märkliga kläder i för små storlekar. Vad har hänt med dem?
Jag stör mig på at KappAhl hade rea på jeans och tröjor i små storlekar men inte stora.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp