Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inser nu att det där såret förmodligen är ett herpes-munsår. Jag brukar få dem på utsidan av munnen i samband med förkylning och det här uppstod typ två dagar efter att nuvarande förkylning brutit ut. Har alltid fasat för att få dem inuti munnen och tackat min lyckliga stjärna för att de åtminstone håller sig på utsidan i mitt fall, men det har kanske ändrats nu. Vet inte om det är sannolikt eller om det bara är ett lustigt sammanträffande av förkylning + annan sorts sår i munhålan. Jaja, skit är det oavsett!
Jag tror inte det. Någon slags blåsor är det definitivt, det kan jag se nu när sambon hjälpt mig att ta bild. Men enligt 1177 är afteblåsor oftast gulvita i färgen och gör ont främst vid beröring, de här är röda och gör ont mest hela tiden.Det är inte afteblåsor?
Jag brukar ha blåsor av många varianter i munnen, rekomenderar att gurgla med bubbelvatten!Jag tror inte det. Någon slags blåsor är det definitivt, det kan jag se nu när sambon hjälpt mig att ta bild. Men enligt 1177 är afteblåsor oftast gulvita i färgen och gör ont främst vid beröring, de här är röda och gör ont mest hela tiden.
Tack, ska testa det! Att suga på isbitar har annars visat sig lindra bäst hittillsJag brukar ha blåsor av många varianter i munnen, rekomenderar att gurgla med bubbelvatten!
Har inte hus eller stege men är ganska säker på att man ska se till att de får tillgång till det de ska undersöka, alltså måste man resa stegen.Brukar ni resa stegen åt sotaren och brandskyddskontrollerna?
Sotarmästar har klagat på att stegen är för kort så jag har köpt en ny längre och då är den också tyngre ganska mycket tyngre men stadig
Och nu så nämnde han att han får inte lyfta tungt och det är ju riktigt tungt att resa stegen
Men det står ju inget om att stegen ska vara rest
Här har sotaren sagt mycket tydligt att han vill resa stegen själv, så att han kan vara säker på att den står stadigt och bra. Han brukar lägga ner den på marken sen när han är klar också.Brukar ni resa stegen åt sotaren och brandskyddskontrollerna?
Sotarmästar har klagat på att stegen är för kort så jag har köpt en ny längre och då är den också tyngre ganska mycket tyngre men stadig
Och nu så nämnde han att han får inte lyfta tungt och det är ju riktigt tungt att resa stegen
Brukar ni resa stegen åt sotaren och brandskyddskontrollerna?
Nej jag har ingen att be om hjälp faktiskt för en sådan sakHar inte hus eller stege men är ganska säker på att man ska se till att de får tillgång till det de ska undersöka, alltså måste man resa stegen.
De jobbar ju med inspektioner så skulle de resa stegarna själva skulle det bli en arbetsmiljöfråga.
Kan du inte be nån om hjälp? Kanske nån granne?
Här har sotaren sagt mycket tydligt att han vill resa stegen själv, så att han kan vara säker på att den står stadigt och bra. Han brukar lägga ner den på marken sen när han är klar också.
Nej jag har ingen att be om hjälp faktiskt för en sådan sak
Alla har inte det
Men det står bara att stegar skall finnas och vara väl underhållna
Arbetsmiljöfråga ja men det är deras jobb att klättra på tak just därför trodde jag de ville resa stegen själva för att försäkra sig om att den står stadigt
Nej exakt så tänker jag medJag skulle aldrig klättra upp själv på en stege jag inte rest själv kan jag säga... men allra helst klättrar jag inte på stegar alls
Kan ni inte hjälpas åt?Nej exakt så tänker jag med
Även om jag helst håller mig på backen
Men alltså den här karln kan man inte göra till lags
Och jag vet att han brutit ryggen i en mc olycka och förmodligen har ont men då kanske han skulle ha en lärling eller nåt med sig
Jag kan resa den själv om det är så även om det är djävligt tungt men då får han tala om det och inte gnälla i efterhandKan ni inte hjälpas åt?