Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag inte riktigt fixar att vara ledig utan att krypa ur skinnet. Eller krypa ur hjärnan. Har semester hela veckan nu, måndag i dag och jag bara "eh, shit, jag har försovit mig!" och "nu måste jag job...nej, har semester...!!!", det kryper liksom i hela mig för att jag inte jobbar!

Hur skulle det vara om jag slappnade av och njöt som normalt jädrans folk!!!! :meh:

Nu ska vi i alla fall rulla ägg, jag och barnen. Det blir pluspoängen på "avslappnings-/semesterkontot". Heja mig!! :D
 
Jag vågar inte :o Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..


Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.
Jag förstår att man vill lägga ifrån sig grejer men varför längst fram när man inte sitter där?

Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.
Detta var det roligaste jag läst på länge, får upp den ena bilden sjukare än den andra i huvudet :rofl::rofl::rofl:
 
1) Folk.

2) Att jag har ett sår i gommen som inte vill läka och som gör att det gör svinont att äta all sorts varm eller fast föda.

3) Folk.
Inser nu att det där såret förmodligen är ett herpes-munsår. Jag brukar få dem på utsidan av munnen i samband med förkylning och det här uppstod typ två dagar efter att nuvarande förkylning brutit ut. Har alltid fasat för att få dem inuti munnen och tackat min lyckliga stjärna för att de åtminstone håller sig på utsidan i mitt fall, men det har kanske ändrats nu. Vet inte om det är sannolikt eller om det bara är ett lustigt sammanträffande av förkylning + annan sorts sår i munhålan. Jaja, skit är det oavsett! :turd:
 
Stör mig på fb och instagram Bägge består till 80% a annonser.
FB vill hela tiden att jag ska titta på videor som är noll intressanta och föreslår stup i ett att jag ska gilla diverse kändisar. Hälften känner jag knappt en till.
Instagram är mest annonser.

Är jag helt annorlunda som inte är intresserad av "kändisar"?
 
Stör mig på fb och instagram Bägge består till 80% a annonser.
FB vill hela tiden att jag ska titta på videor som är noll intressanta och föreslår stup i ett att jag ska gilla diverse kändisar. Hälften känner jag knappt en till.
Instagram är mest annonser.

Är jag helt annorlunda som inte är intresserad av "kändisar"?
Nej du är inte annorlunda. Men vad konstigt att du får förslag på kändisar. Det har nog aldrig hänt mig. Och reklam får jag väldigt lite av.
 
Nej du är inte annorlunda. Men vad konstigt att du får förslag på kändisar. Det har nog aldrig hänt mig. Och reklam får jag väldigt lite av.
Ja, det känns märkligt eftersom jag knappt någonsin läser kvällstidningar på nätet eller annat som är relaterat till den världen.

Möjligen kan det vara det faktumet att jag har en väldigt liten vänskara på fb?
Jag scrollar igenom instagram ibland men har en imponerande skara som följer mig - vilket är märkligt eftersom jag aldrig lagt upp nåt där :D

Kanske försöker de få mig mer "aktiv". Det projektet kommer inte att lyckas.
 
Detta.
Samma person som tycker att det är helt rätt att slänga kläderna på golvet istället för i tvättsäcken två meter bort kan vara den som opererar dig nästa gång.
golv.webp
 
Stör mig på fb och instagram Bägge består till 80% a annonser.
FB vill hela tiden att jag ska titta på videor som är noll intressanta och föreslår stup i ett att jag ska gilla diverse kändisar. Hälften känner jag knappt en till.
Instagram är mest annonser.

Är jag helt annorlunda som inte är intresserad av "kändisar"?
Jag har inte sett på tv på 10 år, streamar ingenting så jag har inte en aning om något när det gäller tv-program eller kändisar.
Har verkligen noll intresse.
 
Idag stör jag mig även, utav bara h-e, på när tidningar som DN helt okritiskt och naivt publicerar känsliga uppgifter om ukrainska förhållanden som direkt relaterar till landets försvarsförmåga. Idag genom ett reportage om en fabrik där skyddsvästar tillverkas, där uppgifterna i artikeln förenklar lokaliseringen av fabriken avsevärt.
 
Och så stör jag mig på att vi på jobbet inte ska prata sinsemellan om saker som gäller arbetet som är opåverkbara
För det ger bara fler frågor och dålig stämning
Tidigare fick vi höra att vi skulle hålla våra åsikter för oss själva
Så helst ska vi alltså överhuvudtaget inte alls yttra oss och absolut inte ventilera med arbetskamrater om tex schema eller arbetsbelastning eller rutiner

Och opåverkbara grejor jag vet inte vad som är opåverkbart :confused: Det enda jag vet som är helt opåverkbart är vädret annars går det mesta att förbättra om man bara vill

Ja jag vet att det snackas för mycket skit ibland men det kan åtminstone delvis bero på dålig ledning och dålig planering och faktiskt slarv
Samt att man hela tiden förväntas att jobba ifatt det som redan borde varit gjort vilket gör att stressen är skyhög :down:
 
Hade tre missade samtal på jobbtelefonen igår kväll.
Lite googlande och ringande säger att det är en SiS-institution, och det är personal som ringt.
Jag kan INTE klura ut vad de kan vilja, troligtvis en felringning, men det är ändå inte helt omöjligt att det finns en koppling för det är närmaste ungdomshemmet - och "vi" har säkert någon elev/ungdom där, och jag jobbar inom utbildning på min kommun.
Tjejen jag pratade med sa att den som hade den telefonen igår jobbade idag med, så får väl se om han ringer upp.

Stör mig för jag blir så sjukt nyfiken på vad det gällde.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp