Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då hade jag nog bara flyttat på sakerna. Eventuellt sagt till bussföraren att jag flyttar på sakerna för att jag behöver sitta på sätet pga åksjuka.
Jag vågar inte :o Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..

Det låter asjobbigt ju. Ska han sen springa fram och hämta sakerna innan han ska av. Skumt!
Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.
Jag förstår att man vill lägga ifrån sig grejer men varför längst fram när man inte sitter där?
Men va?😅 Trodde alla höll hårt i sina saker på bussen som jag gör😁
Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.
 
Jag vågar inte :o Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..


Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.
Jag förstår att man vill lägga ifrån sig grejer men varför längst fram när man inte sitter där?

Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.
Grillad kyckling :laugh:
 
Jag vågar inte :o Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..


Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.
Jag förstår att man vill lägga ifrån sig grejer men varför längst fram när man inte sitter där?

Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.
Vilken idiot!

Förlåt! Äger hon hela bussen eller? En tågvärd på tåget jag åker brukar säga "Ta ner väskorna från sätet bredvid, har ni betalt för två platser är det ok att ha väskan där, om inte så låt medresenärer få sitta nu när vi är så väldigt många fler på tåget igen". Kan hålla med om det även om man skulle vilja sitta ensam både pga pandemin och pga .. .att man vill vara ensam.
 
Min käre särbo (50+) som kanske inte alltid är så försiktigt lagd av sig är faktiskt mycket noga med motorsågen... och är noga med hur jag hanterar den när jag använder den (jag har basic skills med motorsåg men det är lätt att missa något när en inte håller på så ofta).
Ja men det är en sån onödig risk att ta, särskilt som jag vet att olyckor händer relativt ofta även bland folk som är väldigt mycket mer rutinerade med sågen än den här personen. (Vilket ju iofs kan bero på hur man läser statistiken...men ändå!!!)

Visst krävs det numera körkort för motorsåg för yrkespersoner?
 
En grej skulle kunna vara att börja prata med kycklingen. Fråga vart den ska gå av om den också lätt blir illamående och livet i största allmänhet :idea: Eller döden kanske ligger närmare iofs 🤔

Edit: förlåt jag håller på med en skitseg inlämningsuppgift så är extremt uttråkad och störande 🙈
Du har ju rätt i din utgångspunkt – kommunikation är fundamental i all bra konfliktlösning 😂
 
Jag vågar inte :o Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..


Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.
Jag förstår att man vill lägga ifrån sig grejer men varför längst fram när man inte sitter där?

Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.
nu dör jag :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: jag skrattar orimligt mycket :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
 
En grej skulle kunna vara att börja prata med kycklingen. Fråga vart den ska gå av om den också lätt blir illamående och livet i största allmänhet :idea: Eller döden kanske ligger närmare iofs 🤔

Edit: förlåt jag håller på med en skitseg inlämningsuppgift så är extremt uttråkad och störande 🙈
"jaha, hej på dig, åker du ofta med 46:an? Jag har inte sett dig innan och ja...du vet...åker man regelbundet brukar ju samma individer hoppa på o av. Sån där rutin du vet. Men trevligt med nytt ansikte här..."
 
Ja men det är en sån onödig risk att ta, särskilt som jag vet att olyckor händer relativt ofta även bland folk som är väldigt mycket mer rutinerade med sågen än den här personen. (Vilket ju iofs kan bero på hur man läser statistiken...men ändå!!!)

Visst krävs det numera körkort för motorsåg för yrkespersoner?
Nu var inte frågan ställd till mig men tar mig ändå friheten att svara :p
På sin egen fastighet får man använda sin motorsåg och jobba i skogen utan ”behörighet” men är man tex anställd hos någon annan måste man ha ett sånt där bevis för att få jobba med motorsågen :)
 
Nu var inte frågan ställd till mig men tar mig ändå friheten att svara :p
På sin egen fastighet får man använda sin motorsåg och jobba i skogen utan ”behörighet” men är man tex anställd hos någon annan måste man ha ett sånt där bevis för att få jobba med motorsågen :)
Tackar för svar oavsett! ☺️
Tycker det borde vara tvärtom?! Men det beror väl på att det är så mycket svårare att gå in och reglera vad privata individer gör på sina ägor.
 
Ja men det är en sån onödig risk att ta, särskilt som jag vet att olyckor händer relativt ofta även bland folk som är väldigt mycket mer rutinerade med sågen än den här personen. (Vilket ju iofs kan bero på hur man läser statistiken...men ändå!!!)

Visst krävs det numera körkort för motorsåg för yrkespersoner?

Ja, du får inte köra motorsåg för någon annans räkning utan utbildning och det är olika körkort för olika typer av arbeten ("vanlig" trädfällning, vinfällen, ledningsgator osv) och sågar.
 
Tackar för svar oavsett! ☺️
Tycker det borde vara tvärtom?! Men det beror väl på att det är så mycket svårare att gå in och reglera vad privata individer gör på sina ägor.

Det krävs inte någon licens att köpa och använda en motorsåg och det tycker jag faktiskt inte är fel. Vi kan inte bygga bort alla risker i tillvaron. Plus att skulle det vara så fick jag inte använda röjsåg, något jag måste kunna för att hålla igång fastigheten. Den känner jag mig säker på eftersom jag har en utbildning i att använda den (om än för länge sedan) plus att sådan har jag kört rätt mycket.
 
Stör mig på att jag hittade pälsängrar i nya lägenheten och att den som monterat det gamla telefonjacket gjort det genom att massakrera golvlisten (och det är originallisten från -65)
Så nu måste jag sanera pälsängrar och skruva tillbaka det otroligt fula telejacket i hallen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp