En som satt längre bak i bussen. Hen hade lagt sina grejer i sätet längst fram och gått och satt sig i mitten typ. Sjukt störigt.Jag förstår nog inte riktigt hur du menar? Det satt alltså inte någon bredvid kläderna ? Vems var kläderna då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En som satt längre bak i bussen. Hen hade lagt sina grejer i sätet längst fram och gått och satt sig i mitten typ. Sjukt störigt.Jag förstår nog inte riktigt hur du menar? Det satt alltså inte någon bredvid kläderna ? Vems var kläderna då?
Då hade jag nog bara flyttat på sakerna. Eventuellt sagt till bussföraren att jag flyttar på sakerna för att jag behöver sitta på sätet pga åksjuka.En som satt längre bak i bussen. Hen hade lagt sina grejer i sätet längst fram och gått och satt sig i mitten typ. Sjukt störigt.
Det låter asjobbigt ju. Ska han sen springa fram och hämta sakerna innan han ska av. Skumt!En som satt längre bak i bussen. Hen hade lagt sina grejer i sätet längst fram och gått och satt sig i mitten typ. Sjukt störigt.
Men va? Trodde alla höll hårt i sina saker på bussen som jag görEn som satt längre bak i bussen. Hen hade lagt sina grejer i sätet längst fram och gått och satt sig i mitten typ. Sjukt störigt.
Hade varit roligare om det kommit en grimas och ett ewww... Vad fn är DET härFolk som äter i sociala medier. Alltså ”jag har lagat/bakat något gott och nu äter jag det med stora tuggor i bild, gör en åh-vad-gott-min och nickar instämmande”. Jag vet inte varför det stör mig, men det stör mig.
Jag vågar inte Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..Då hade jag nog bara flyttat på sakerna. Eventuellt sagt till bussföraren att jag flyttar på sakerna för att jag behöver sitta på sätet pga åksjuka.
Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.Det låter asjobbigt ju. Ska han sen springa fram och hämta sakerna innan han ska av. Skumt!
Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.Men va? Trodde alla höll hårt i sina saker på bussen som jag gör
Grillad kycklingJag vågar inte Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..
Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.
Jag förstår att man vill lägga ifrån sig grejer men varför längst fram när man inte sitter där?
Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.
Tänkte först att det var en metafor för någon väldigt solbränd person men kändes sen inte som @sthu s stilGrillad kyckling
Vilken idiot!Jag vågar inte Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..
Ja, dessutom öppnade chauffören inte dörren fram så hon fick gå tillbaka till mitten av bussen igen. Väldigt omständligt.
Jag förstår att man vill lägga ifrån sig grejer men varför längst fram när man inte sitter där?
Det var väldigt mysko hela grejen. Verkar vara nån som alltid gör så. Förra veckan var det en grillad kyckling, men den kunde jag sitta bredvid. Idag var det en massa ytterkläder.
Ja men det är en sån onödig risk att ta, särskilt som jag vet att olyckor händer relativt ofta även bland folk som är väldigt mycket mer rutinerade med sågen än den här personen. (Vilket ju iofs kan bero på hur man läser statistiken...men ändå!!!)Min käre särbo (50+) som kanske inte alltid är så försiktigt lagd av sig är faktiskt mycket noga med motorsågen... och är noga med hur jag hanterar den när jag använder den (jag har basic skills med motorsåg men det är lätt att missa något när en inte håller på så ofta).
Du har ju rätt i din utgångspunkt – kommunikation är fundamental i all bra konfliktlösningEn grej skulle kunna vara att börja prata med kycklingen. Fråga vart den ska gå av om den också lätt blir illamående och livet i största allmänhet Eller döden kanske ligger närmare iofs
Edit: förlåt jag håller på med en skitseg inlämningsuppgift så är extremt uttråkad och störande
nu dör jag jag skrattar orimligt mycketJag vågar inte Först trodde jag det var busschaufförens grejer, men det var det inte..
"jaha, hej på dig, åker du ofta med 46:an? Jag har inte sett dig innan och ja...du vet...åker man regelbundet brukar ju samma individer hoppa på o av. Sån där rutin du vet. Men trevligt med nytt ansikte här..."En grej skulle kunna vara att börja prata med kycklingen. Fråga vart den ska gå av om den också lätt blir illamående och livet i största allmänhet Eller döden kanske ligger närmare iofs
Edit: förlåt jag håller på med en skitseg inlämningsuppgift så är extremt uttråkad och störande
Nu var inte frågan ställd till mig men tar mig ändå friheten att svaraJa men det är en sån onödig risk att ta, särskilt som jag vet att olyckor händer relativt ofta även bland folk som är väldigt mycket mer rutinerade med sågen än den här personen. (Vilket ju iofs kan bero på hur man läser statistiken...men ändå!!!)
Visst krävs det numera körkort för motorsåg för yrkespersoner?
Tackar för svar oavsett!Nu var inte frågan ställd till mig men tar mig ändå friheten att svara
På sin egen fastighet får man använda sin motorsåg och jobba i skogen utan ”behörighet” men är man tex anställd hos någon annan måste man ha ett sånt där bevis för att få jobba med motorsågen
Ja men det är en sån onödig risk att ta, särskilt som jag vet att olyckor händer relativt ofta även bland folk som är väldigt mycket mer rutinerade med sågen än den här personen. (Vilket ju iofs kan bero på hur man läser statistiken...men ändå!!!)
Visst krävs det numera körkort för motorsåg för yrkespersoner?
Tackar för svar oavsett!
Tycker det borde vara tvärtom?! Men det beror väl på att det är så mycket svårare att gå in och reglera vad privata individer gör på sina ägor.