Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att bilden hamnat lite åt vänster och inte går att dra rätt.
FB1F10FA-CC36-46CD-A8AD-30E73993F0A2.webp
 
Jag skulle "bara" tömma skottkärran efter att ha mockat ur hästtransporten. Lyckades trampa igenom en bräda, som inte såg så ledsen ut som den var. Hela benet åkte ner i ett hål och fastnade. Byxorna höll, men knäet gick sönder lite. Nu får jag inte bort fläckarna från de (nästan nya) vita ridbyxorna OCH jag börjar känna att jag nog vred till knäet också och inte bara skrapade det/slog i några uppstickande skruvskallar. :cry::cautious:
 
Kikar på kuren från VC, och stör mig på när de hänvisar till en tidigare händelse utan riktig kontext eller mer förklaring... De pratar om att en häst fått kandaret avdraget när de tagit av luvan, men nämner bara det som en svensk häst, inte vem, när, vad som hände... Vill ju veta!

Kan nog vara Juliette Ramels Buriel som kom lös på en tävling. Här är en artikel om det:

https://www.tidningenridsport.se/juliette-ramel-berattar-om-sin-mardromsdag/
 
Störning 1: fel uppgifter i en hästdatabas
Störning 2: skriva mail på engelska med inställning på svenska, man får många knäppa autocorrect.
 
Jag stör mig på min känsliga mage som reagerar med illamående bara för att jag råkade äta upp lite för fort nyss. Stör mig på att min läkare på mottagningen skrev ut en ask med 10! illamåendetabletter, kom igen liksom, bara för det måste jag slösa på dem jag får mot migrän då med andra ord!

Om man i hela jäkla livet är van vid att man mer eller mindre har slängt i sig sin mat på stående fot, så tar det ett bra tag innan grejen med att äta lugnt och sakta sitter där den ska vareviga gång.
10 st? Räcker ju inte länge. Hur många tar du per dag? Finns ju receptfritt i nödfall.
 
10 st? Räcker ju inte länge. Hur många tar du per dag? Finns ju receptfritt i nödfall.
Inte ens en om dagen, men hon har skrivit ut 2 förpackningar med 10 i varje sedan jag opererades den 8 november och jag har definitivt behövt ta fler än 20, speciellt i början, då tog jag varje dag i en period innan illamåendet faktiskt gav med sig. Nu är det då och då + när jag ska ha eller tror jag ska ha eller har migrän (som ju gör mig illamående). Blir trots allt fler än vad de 10 tabletterna räcker till utöver migränillamåendet.

Receptfria får jag inte ta pga epilepsin tydligen.
 
Inte ens en om dagen, men hon har skrivit ut 2 förpackningar med 10 i varje sedan jag opererades den 8 november och jag har definitivt behövt ta fler än 20, speciellt i början, då tog jag varje dag i en period innan illamåendet faktiskt gav med sig. Nu är det då och då + när jag ska ha eller tror jag ska ha eller har migrän (som ju gör mig illamående). Blir trots allt fler än vad de 10 tabletterna räcker till utöver migränillamåendet.

Receptfria får jag inte ta pga epilepsin tydligen.
Så surt. Dom borde vara extra noga med att du verkligen har då du inte kan köpa utan recept ju.
 
Så surt. Dom borde vara extra noga med att du verkligen har då du inte kan köpa utan recept ju.
Ja, inte vara så snål, eller så får jag lära mig att äta långsammare. Och det har jag gjort, det går rätt bra numera, i jämförelse med tidigare. Men så är det det där "Fuck, jag mår illa, jag slängde i mig maten igen, fasen och skit!". Det går SÅ fort att glömma av sig liksom. Men det blir nog bättre hoppas jag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp