Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
När en gammal vän blir glättigt födelsedagsgrattad på FB. Fast han inte levt sedan 2018. Det är en nivå av o-koll som jag har svårt att riktigt förstå.
Det kanske är folk som inte direkt kände honom utan bara avlägset bekanta eller ytliga facebookvänner?
Familjen skulle ju kunna göra om hans sida till en minnessida eller få den borttagen om de vill, så slipper de sånt.
 
Igår tog nån en av de tre rullburarna här utanför. Antagligen blev den stulen eftersom att två är kvar. Ägaren borde ju ha tagit med alla.
Stör mig på att två fortfarande ligger och skräpar.
 
Clipmyhorse funkar bara på datorn, inte på den stora TV-skärmen jag skaffade just för att slippa kolla på saker på datorn 🤬 Får stressutslag efter att ha slagit av och på router och TV och fipplat runt för att få det att funka i typ en timme. En bit av hoppningen fick jag se, men så fort det blir spännande börjar streamen hacka och vägrar sen ladda ordentligt. Fattar inte var felet ligger.
 
Det här. Män som inte bryr sig om ålder eller så, bara kvinnan är typ 20 år yngre 🤦‍♀️🤢

Screenshot_20220409_211729.webp
 
Fast det skriver han ju inte? 45 år är ju nästan samma ålder?
Han hade ju iof kunnat att han vill träffa någon, utan att nämna ålder…
Fast det är ju en himla skillnad på någon som är 2 år yngre än en själv och någon som är 22 år yngre.
Jag tycker att det är sjukt sliskigt att som snart 50-åring aktivt söka efter kvinnor under 30 och samtidigt hävda att man minsann inte är så åldersfixerad.
 
Stör mig på envisa män i min närhet som trots hög ålder vägrar skaffa skyddsutrustning för motorsåg. Argumenten är att man "är försiktig", "vet hur man gör" samt "hanterar sågen rätt" 🙄

Min käre särbo (50+) som kanske inte alltid är så försiktigt lagd av sig är faktiskt mycket noga med motorsågen... och är noga med hur jag hanterar den när jag använder den (jag har basic skills med motorsåg men det är lätt att missa något när en inte håller på så ofta).
 
Kan konstatera att han åtminstone justerar sina åldersgränser något allteftersom han själv åldras.
Samma man för några år sedan, då han tyckte det var lämpligt att som 41-åring söka damer mellan 19-35 🤦‍♀️
Visa bifogad fil 88841
Alltså, den här människan. Han fick mig åtminstone att vrålskratta, motsägelsernas man! "Gin rumpa, absolut ingen övervikt men jag går på personen". Förstår då att han är singel än, även om han motsäger sig själv med ålder idag. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp