Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att man framstår som ”duktig” när man tränar snarare än att det kan vara något man gör för att det är lustfyllt och ett intresse. Under hela graviditeten och tiden efter när jag sagt att jag saknar träningen så säger alla att ”men man behööööööver faktiskt inte träna just då!” Nehe? Men om jag saknar det för att det är världens härligaste känsla så spelar det ju liksom ingen roll vad jag eventuellt behöver eller inte behöver enligt.. ja vem? Nu fick jag till en liten jogg-snutt för första gången i slasken och ville typ gråta så skönt det var. Regnet i ansiktet, pirret i musklerna, endorfinerna, musiken i hörlurarna, den varma duschen efteråt. Delade det på stories och fick direkt kommentarer om hur duktig jag var som var ute i det vädret och med bebis hemma osv. Blir tokig!
Mm, håller med. Det är som om man inte kan få träna för att det gynnar en både psykiskt och fysiskt utan man gör det för att man är "duktig". Och det är oftast samma passivt aggressiva människor som kläcker ur sig detta för att senare själva vara på gymmet för att ta osvettiga selfies. :angel:
 
På ryttare som inte klappar om sina hästar efter avslutad ritt. Det finns verkligen ingen ursäkt för det!

Jag väljer att inbilla mig att alla visst gör det, men att det bara inte hamnar på kamera alltid. Dessvärre tror jag inte riktigt på det själv :cautious:
 
Snön fortsätter vräka ner här och tung snö i kombination med storm har fått träd att rasa över ledningarna. Så nu har vi ingen ström och ingen vet när den kommer tillbaka. Har varit strömlöst i 4 timmar och det börjar kännas på temperaturen 🥶🥶🥶
Samma här. Vi hade ström i några timmar sen försvann den igen. Jag har tack och lov en vedspis men golven blir kalla och jag har inget vatten i kranen.
I Vattenfalls app säger de att det ska vara lagat vid 20.00. Det är långt dit...
 
Jag funderar på om en syssling har hamnat i nåt mlm-nät. Sen ett tag tillbaka är hens (och därför min..) Facebook fylld med inlägg om nån mirakelkräm, tandkräm etc etc etc. Sättet som inläggen är skrivna på får mig direkt att tänka på mlm (multi level marketing. Pyramidspel, alltså.), och det står inte ett ord om varifrån dessa "fantastiska" produkter kommer utan bara att hen beställer dem.

:banghead::cautious:
 
Jag funderar på om en syssling har hamnat i nåt mlm-nät. Sen ett tag tillbaka är hens (och därför min..) Facebook fylld med inlägg om nån mirakelkräm, tandkräm etc etc etc. Sättet som inläggen är skrivna på får mig direkt att tänka på mlm (multi level marketing. Pyramidspel, alltså.), och det står inte ett ord om varifrån dessa "fantastiska" produkter kommer utan bara att hen beställer dem.

:banghead::cautious:
Har en Facebook-vän som kör samma sak just nu.. Massa fantastiska piller som man får info vid PM eller en gratis typ träna och drick vatten-utmaning?!
 
Inte är min dag alls känns det som.. Tappat nycklar, givetvis på en fredag så man ska våndas lagom genom en helg innan man kan ringa hittegods för buss, kolla med polisen hittegods :cautious: och bara hoppas dom finns där :cry:

Tur i oturen iallafall så hade förening så man kan öppna lägenheten så slapp vänta timmar på tills sambon är hemma, samt har extra nycklar hemma.
 
Min gamla mamma har fått bröstcancer. En liten långsamväxande knöl men ändå cancer. Hon har gjort en MR idag för att utesluta vidare spridning och sen kommer resultat på det senare. Inte helt ovanligt på äldre människor men det känns ändå tungt på flera sätt. Hon blir 72 i år så hon är ju inte lastgammal men ändå till åren.

En sak som alltid slår mig när det dyker upp såna här motgångar är att det tar emot att prata om det med nära och kära. Har svårt för all lull-lull sympati, sorgsna blickar och "hur mår du, är du ledsen?". Håll truten och låt mig vara bara. När folk tassar på tå runt en i vardagen och ska vara så himla stöttande och ömkande blir jag bara äcklad och obekväm. Jag förstår ju att de bara vill väl men jag tål det inte. Fick reda på det för 2 dagar sedan och har inte ens berättat för sambon än. Vet inte ens om jag öht gör det innan det är över, på ett eller annat sätt.
 
Samma här. Vi hade ström i några timmar sen försvann den igen. Jag har tack och lov en vedspis men golven blir kalla och jag har inget vatten i kranen.
I Vattenfalls app säger de att det ska vara lagat vid 20.00. Det är långt dit...
Önskar att vi hade vedspis, hade varit välbehövligt nu. Vi har vatten (än så länge alla fall) men ingen ström. Är folk som jobbat med att laga elnätet sedan igår kväll, så jag hoppas att det är fixat snart.
 
Sitter på en parkering å väntar i bilen utanför en skola. Det är 30 km/h på vägen utanför. Såg en lastbil med släp som bokstavligt talat dundrade förbi, egentligen blev jag nog mer arg/irriterad/upprörd än störigt på den respektlösheten. Det är fullt med barn då det är skoldisco. Övergångsställe finns också. Förstår varför polisen ofta står här. Riktigt dålig stil med så stort fordon. 😤
 
Jag lägger jättemånga timmar på att hjälpa en släkting sälja en fastighet. Får en input av en annan släkting som lägger 0 minuter som får mig att TAPPA det. Släktingen är mycket välkommen att hjälpa till och därmed styra detaljer, annars får väl släktingen SKYLLA sig själv över att inte vara delaktig!?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp