Jag har gjort ett schema på jobbet för mig och mina kollegor. Vi har olika uppgifter vi ska göra och jag och en till är anställda annorlunda än de andra tre. Jag är syn- och hörselskadad och jobbar halvtid, jag har inte hand om någon telefon. Den andra har hand om telefon men inga andra uppgifter utöver skrivet. Så i schemat jag gjort har jag fått skriva ner våra uppgifter och när vi har olika tider att göra det på, och färglagt det i olika färger så att det ska vara tydligt. Infoblad medföljde schemat som dessutom skickades ut på mail, så att alla uppgifter vi ska göra står med samt förklaring till precis allt.
Telefonen fördelas på tre personer- hon som skriver och två till, jag slipper och en annan som har IT telefonen slipper också....
En av de andra tycker att telefonfördelningen är orättvis- någon slipper ju (jag), samma person frågar konstant en annan kollega vad hon ska göra enligt schemat. Det är ju så himla OTYDLIGT och SVÅRT att FÖRSTÅ.... Utöver det ORÄTTVISA i att ALLA (jag) inte har telefonen förstås...
Jag stör mig på att det alltid är någon som ska vara missnöjd på en arbetsplats. Hur bra man än gör något liksom.
Telefonen fördelas på tre personer- hon som skriver och två till, jag slipper och en annan som har IT telefonen slipper också....
En av de andra tycker att telefonfördelningen är orättvis- någon slipper ju (jag), samma person frågar konstant en annan kollega vad hon ska göra enligt schemat. Det är ju så himla OTYDLIGT och SVÅRT att FÖRSTÅ.... Utöver det ORÄTTVISA i att ALLA (jag) inte har telefonen förstås...
Jag stör mig på att det alltid är någon som ska vara missnöjd på en arbetsplats. Hur bra man än gör något liksom.