Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gjort ett schema på jobbet för mig och mina kollegor. Vi har olika uppgifter vi ska göra och jag och en till är anställda annorlunda än de andra tre. Jag är syn- och hörselskadad och jobbar halvtid, jag har inte hand om någon telefon. Den andra har hand om telefon men inga andra uppgifter utöver skrivet. Så i schemat jag gjort har jag fått skriva ner våra uppgifter och när vi har olika tider att göra det på, och färglagt det i olika färger så att det ska vara tydligt. Infoblad medföljde schemat som dessutom skickades ut på mail, så att alla uppgifter vi ska göra står med samt förklaring till precis allt.
Telefonen fördelas på tre personer- hon som skriver och två till, jag slipper och en annan som har IT telefonen slipper också....

En av de andra tycker att telefonfördelningen är orättvis- någon slipper ju (jag), samma person frågar konstant en annan kollega vad hon ska göra enligt schemat. Det är ju så himla OTYDLIGT och SVÅRT att FÖRSTÅ.... Utöver det ORÄTTVISA i att ALLA (jag) inte har telefonen förstås...

Jag stör mig på att det alltid är någon som ska vara missnöjd på en arbetsplats. Hur bra man än gör något liksom.
 
20220407_175333.webp
No words needed :cautious::cautious::wtf:
 
Jag hade nog mest förväntat mig skratt-reaktioner på mitt inlägg faktiskt, så det är helt lugnt! :D
Vilken tur! :D

Jag tänkte också på en gång när ett av mina barn var en del år yngre, vi hade körsbärstomater till middagen och hon kom gående med sin tallrik, men så sa någon något så hon blir sur, så hon vänder tvärt om.... det gör INTE tomaterna i samma hastighet!!! :angel: Du kan tro vi garvade! Vem kunde vara sur när vi såg tomaterna rymma åt alla håll och kanter från tallriken och "hög" höjd sådär, och fara ut över golvet?! Inte ens den sura ungen trots att hon till en början gjorde sitt bästa för att hålla sur min :D :D Inte en chans att hon kunde och brast ut i skratt hon med!
 
Stör mig på alla "svärjevänner" och foliehattar som hittat en ny sak att elda upp sig på!
Bildägg!
De har inte fattat att påskägg finns i många olika former och kallas olika. Annons från 70-talet.

1649349644919.webp
 
Bussen körde nyss ifrån mig, nästa kommer om fyra timmar :rage:
Stod fullt synligt, men med cykel och hjälm pga snö. Bussen gjorde typ en halvhalt men stannade längre bak än mig, och när jag gick mot den körde den bara vidare :rage:

Nu kunde min mamma hämta mig men nästa vecka kan hon inte det, då måste de liksom stanna.
 
Min mamma skriver med dem nu, de säger att man inte får ta med cykel på bussen.
Dock så vet jag att det händer att folk gör det och oavsett så tycker jag faktiskt inte att man bara kör därifrån. Då får man väl åtminstone stanna och säga det så får jag välja om jag vill lämna cykeln eller inte åka med.
Hänger man inte bara upp den bak på? Eller är det stadsbuss?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp