Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min dyra värmefilt som jag ÄLSKAR och använder varje kväll beslutade sig för att dö igår. Jag köpte den för typ ett halvår sen, dock oanvänd begagnad, alltså inget kvitto, så jag kan inte reklamera den :arghh: det har gått ganska mycket pengar några månader, så jag vill verkligen inte köpa en ny just nu..
 
Min dyra värmefilt som jag ÄLSKAR och använder varje kväll beslutade sig för att dö igår. Jag köpte den för typ ett halvår sen, dock oanvänd begagnad, alltså inget kvitto, så jag kan inte reklamera den :arghh: det har gått ganska mycket pengar några månader, så jag vill verkligen inte köpa en ny just nu..
Min man har köpt tre filtar åt mig. Varje har jag hunnit använda en gång innan hunden tuggat sönder sladden :laugh:
 
A kassan som begär intyg på att det inte fanns andra arbetsuppgifter att göra när jag sade upp mig. Trots att jag uppgett orsak till uppsägning (hälsoskäl pga jobbet) och skickat in läkarintyg för att bekräfta det. Plus min förra chef som helt plötsligt inte alls förstår vad jag menar och inte vet vad hon ska skriva för intyg. Det är uppenbart att hon spelar dum och har inställningen att jag får skylla mig själv som sade upp mig typ. 🙄 Kunde man inte någon enda gång bara få uppleva att någonting går bra?! Någon enda gång?
 
Stör mig på det ska vara så sjukt svårt hitta en bättre begagnad drag/pendlarbil
Tycker inte jag har allt för stora krav

-få dra 1400 kg på B-kort
-automat
-inte för dyr
-inte gått för långt
-inte dra för mycket
-inte för dyr skatt
-hyfsat nybesiktigad
-inte se ut som skräp

Var bannemig lättare köpa lägenhet :cool:
 
Stör mig på det ska vara så sjukt svårt hitta en bättre begagnad drag/pendlarbil
Tycker inte jag har allt för stora krav

-få dra 1400 kg på B-kort
-automat
-inte för dyr
-inte gått för långt
-inte dra för mycket
-inte för dyr skatt
-hyfsat nybesiktigad
-inte se ut som skräp

Var bannemig lättare köpa lägenhet :cool:
Golf sport kombi? Får dra 1500 kg på b-kort och drar ca 0.45 utan släp
 
Att postnord har lämpat av en pall med en gigantisk kartong på min gård, för det är inte mitt..

Ska ringa dem när de öppnar, så får de komma och hämta skiten och leverera pall och gigantkartong med innehåll till rätt adress.
Såg när jag väntade på paket från postnord att de kunde ställa av paket utan underskrift men då av sade det allt ansvar.
Det ville jag inte va rädd att det du råkat ut för eller att de lämpar av å någon tar paketet.
Hoppas de hämtar det.
 
Min förbaskade diskmaskin. Köpte en i det lägre prisintervallet och den är kass.

Nu har jag fått diska om disken två gånger för att den inte ska vara belagd ned tjock vit hinna. Andra gånger jar den inte öppnat luckan för diskmedlet i tid så facket är fullt av tjock vit diskmedelsgegga.. Eller så är det massor av smuts kvar på delar av disken.

Hade jag råd skulle jag slänga ut den och köpa en ny :meh:
(det är en Elvita - köp aldrig en sån!).
 
Min förbaskade diskmaskin. Köpte en i det lägre prisintervallet och den är kass.

Nu har jag fått diska om disken två gånger för att den inte ska vara belagd ned tjock vit hinna. Andra gånger jar den inte öppnat luckan för diskmedlet i tid så facket är fullt av tjock vit diskmedelsgegga.. Eller så är det massor av smuts kvar på delar av disken.

Hade jag råd skulle jag slänga ut den och köpa en ny :meh:
(det är en Elvita - köp aldrig en sån!).
Hur länge sen köpte du den? Kanske går att reklamera?
Om den varit så där dålig sen början är det ju ett ursprungligt fel.
 
Ytterligare en sak jag stör mig på.
Köpt ny mobil, samma märke som förra (samsung).
Blev jätte glad att man bara kunde föra över allt från den gamla tilld en nya. Förutom ett lösenord tydligen, har en låst anteckning från mobilen som jag tydligen inte kan låsa upp på den nya.
Och hittar inget när jag googlade på hur jag ska göra😠
 
Stör mig på en person idag som beklagade sig och det lät som om det var mitt fel, så jag förklarade bara hur det låg till men då skulle jag inte säga något men det var okej att personen beklagade sig. Om vi skulle följt va den personen sa så skulle båda vart tysta men så var inte fallet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 890
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Dongel?
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp