Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hänger man inte bara upp den bak på? Eller är det stadsbuss?
Knappast någon stadsbuss det här, den åker mellan några byar här. Stor blå sak. När jag sett att någon tagit med cykel har de lagt den under bussen där man även kan förvara typ väskor. Just denna buss skulle även vara rullstolsanpassad så tycker man borde kunna ha den där om det inte är någon med rullstol som ska med (vilket det är väldigt sällan här).
 
Halvt relaterat till påsktramset ovan så stör jag mig på när konservativa kristna typer ska värna om helgtraditioner vars historik de har noll koll på. Så mycket av det Typiskt Svenska de vurmar för har sina rötter i förkristen tid och har sedan bara approprierats av kyrkan. Ska ni veva om traditioner så gör det åt rätt håll åtminstone. :devil:

/trött folklivsnörd
 
Knappast någon stadsbuss det här, den åker mellan några byar här. Stor blå sak. När jag sett att någon tagit med cykel har de lagt den under bussen där man även kan förvara typ väskor. Just denna buss skulle även vara rullstolsanpassad så tycker man borde kunna ha den där om det inte är någon med rullstol som ska med (vilket det är väldigt sällan här).
Här har man inte cyklar i eller under bussen utan hänger bakpå på cykelhängare. Vet dock inte om det finns begränsningar i tider eller liknande när man inte får ha med sig cykel, är osäker på det. Ser ibland folk ha med sig dock. Här är man noga med att inte ens ihopfällda sparkcyklar får vara ombord utan de förvaras under bussen där man har packningen, pga olycksrisken.
 
Att man framstår som ”duktig” när man tränar snarare än att det kan vara något man gör för att det är lustfyllt och ett intresse. Under hela graviditeten och tiden efter när jag sagt att jag saknar träningen så säger alla att ”men man behööööööver faktiskt inte träna just då!” Nehe? Men om jag saknar det för att det är världens härligaste känsla så spelar det ju liksom ingen roll vad jag eventuellt behöver eller inte behöver enligt.. ja vem? Nu fick jag till en liten jogg-snutt för första gången i slasken och ville typ gråta så skönt det var. Regnet i ansiktet, pirret i musklerna, endorfinerna, musiken i hörlurarna, den varma duschen efteråt. Delade det på stories och fick direkt kommentarer om hur duktig jag var som var ute i det vädret och med bebis hemma osv. Blir tokig!
 
Chefen. Jag gör ett fel - ett allvarligt fel. Blir jättestressad, magen knyter sig, jag kan inte andas, och så frågar han något. Jag vet ännu inte hur allvarligt felet är, vad som har gått snett, hur jag kan rätta till det, så jag svarar så gott jag kan. Jobbar vidare, letar fel, hittar kanske något - då kommer nästa fråga och jag kommer av mig. Måste börja om från början. Och så fortsätter det tills han tycker att min attityd är åt helvete... Suck.
Det var inte så farligt, jag rättade till allting, men han är lika sur. Dubbelsuck.
Vad gör man?
 
Chefen. Jag gör ett fel - ett allvarligt fel. Blir jättestressad, magen knyter sig, jag kan inte andas, och så frågar han något. Jag vet ännu inte hur allvarligt felet är, vad som har gått snett, hur jag kan rätta till det, så jag svarar så gott jag kan. Jobbar vidare, letar fel, hittar kanske något - då kommer nästa fråga och jag kommer av mig. Måste börja om från början. Och så fortsätter det tills han tycker att min attityd är åt helvete... Suck.
Det var inte så farligt, jag rättade till allting, men han är lika sur. Dubbelsuck.
Vad gör man?
Ber honom återkomma tills du har svar, du är upptagen och behöver lösa bekymret för att kunna ge honom svar.
Trist attityd av din chef, verkligen!
 

Bifogade filer

  • 20220408_085216.webp
    20220408_085216.webp
    14,4 KB · Visningar: 90
Chefen. Jag gör ett fel - ett allvarligt fel. Blir jättestressad, magen knyter sig, jag kan inte andas, och så frågar han något. Jag vet ännu inte hur allvarligt felet är, vad som har gått snett, hur jag kan rätta till det, så jag svarar så gott jag kan. Jobbar vidare, letar fel, hittar kanske något - då kommer nästa fråga och jag kommer av mig. Måste börja om från början. Och så fortsätter det tills han tycker att min attityd är åt helvete... Suck.
Det var inte så farligt, jag rättade till allting, men han är lika sur. Dubbelsuck.
Vad gör man?
Byter jobb om man kan. Verkar inte va någon kul typ att jobba för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 570
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Atletix
  • Lerig hage
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp