Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte, kan inte termerna. Men det jag ser är djur som tvingas 'vilja' vara med tränaren.
Tror jag sett några avsnitt, tyckte inte det såg ut som tvång. :confused: Hästen hade ett ställe i ridhuset dit den gick när den ville ha en paus.
När hon skulle sitta upp och hästen visade obehag så hoppade hon av direkt.
Hon gick runt i ridhuset med hästen lös bredvid, ville den inte gå bredvid så gick den till platsen där den kunde ”pausa”.

Känner du igen på min beskrivning?
Om det är samma så förstår jag inte hur tränaren tvingar hästen. :confused:
 
Tror jag sett några avsnitt, tyckte inte det såg ut som tvång. :confused: Hästen hade ett ställe i ridhuset dit den gick när den ville ha en paus.
När hon skulle sitta upp och hästen visade obehag så hoppade hon av direkt.
Hon gick runt i ridhuset med hästen lös bredvid, ville den inte gå bredvid så gick den till platsen där den kunde ”pausa”.

Känner du igen på min beskrivning?
Om det är samma så förstår jag inte hur tränaren tvingar hästen. :confused:
Nej, inte riktigt. Men jag har precis fått kanalen så har inte sett så mycket.

Hon var 'invasive', viftade en hel del (med händer och pisk) och lät inte hästen vara. Det gav inget harmoniskt intryck alls, bara tvingande fast att hon verbalt sa annat.
 
Nu stör jag mig på att min huvudvärk gick över- och kom tillbaka! Ihop med nack- och axelvärk! På märkligt vis längs med halsen på vänster sida från huvudet och ner längs överarmen, kan liksom känna hur det ömmar när jag rör vid där till och med. Ibland känner jag mig som en sliten gammal kärring på 100 år!!! :mad:
 
Lite störigt är det att vakna 04.48 på en lördag, men det är också rätt mysigt att fixa en tekopp och bädda ner sig på soffan, slappa och slökolla på tv :up:
Blev väckt av grannens barn för cirka 15 min sedan. Väldigt störigt eftersom jag tänkt gå upp om cirka 1-1.5h, men får väl mer störa mig på att jag inte har samma energi såhär tidigt på morgonen som barnen :p
 
Började sortera grejer i en låda som jag tappat all kontroll och ordning över. Gick jättebra de första 15 sekunderna jag fick jobba ifred.... Sen fick jag assistans :cautious:

IMG_20220409_115915.webp
 
Min gamla mamma har fått bröstcancer. En liten långsamväxande knöl men ändå cancer. Hon har gjort en MR idag för att utesluta vidare spridning och sen kommer resultat på det senare. Inte helt ovanligt på äldre människor men det känns ändå tungt på flera sätt. Hon blir 72 i år så hon är ju inte lastgammal men ändå till åren.

En sak som alltid slår mig när det dyker upp såna här motgångar är att det tar emot att prata om det med nära och kära. Har svårt för all lull-lull sympati, sorgsna blickar och "hur mår du, är du ledsen?". Håll truten och låt mig vara bara. När folk tassar på tå runt en i vardagen och ska vara så himla stöttande och ömkande blir jag bara äcklad och obekväm. Jag förstår ju att de bara vill väl men jag tål det inte. Fick reda på det för 2 dagar sedan och har inte ens berättat för sambon än. Vet inte ens om jag öht gör det innan det är över, på ett eller annat sätt.
Jag förstår dig verkligen. Jag avskyr det där mjäkandet och frågandet. Om jag behöver prata om något med någon väljer jag själv vem jag pratar med och om vad. Andra behöver inte komma med sin klibbiga kletiga nyfikenhet och ömkande medlidande.

Min kusin har relativt nyligen diagnostiserats med cancer. Det är ett jäkla kacklande i släkten nu och oj oj oj och hen kan inte göra det och detta och den och den gör det där istället och ojojoj vad det är synd om hens föräldrar och bla bla bla. Jag var redan tidigare mycket tyst om de sjukdomar som jagar mig men det fick mig verkligen att tänka ytterligare en gång på vad jag säger. Så vidrigt! Hur kan man tycka att man har rätt att prata om en annan människa sådär!?

Ta hand om dig och gör det som känns bäst för dig <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp