Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min katt blev instängd i en grannes förråd igår i flera timmar och förutom att jag såklart blir orolig över att min katt är försvunnen så tycker jag ju det är väldigt jobbigt om katten kommit på att grannars förråd är ställen man kan börja vara på. Ventilerade detta med en vän och att om katten fortsätter med detta så kommer katten inte få fortsätta gå ut. Vännen blev typ sur och tyckte jag var onödigt hård för att jag tycker det är oansvarigt med kattägare som låter sina katter ränna vind för våg. Vet inte om hon kände sig träffad eller något men jag tycker liksom mina grannar har större rätt till att kunna ha dörrar öppna än vad min katt har rätt till att gå ut. Störigt iaf.
 
Update: Det visade sig att jag är sjuk, så det förklarar åtminstone saken.
Update II: Nu är både jag och hundarna sjuka samtidigt 😂😭 Inget allvarligt på något håll, men jag hade verkligen behövt vila och de hade behövt en matte som har lite högre kapacitet. Istället är det ett konstant rännande ut och in sen tidig morgon 😑 Undrar om vi fått Covid allihop fast mitt test visar negativt.
 
För oss brukade det kosta 50 kr/år, så det var ju verkligen en symbolisk summa. Men till och med den har tagits bort nu. Jag tycker att det är jättebra att få ett roligt aktivitetsutbud vår och höst som man kan välja ur. Jag har varit med på islandshästridning, pralintillverkning, kakdekorationskurs, julmarknadsresa, osv. Allt till riktigt bra priser - antar att de förhandlar fram en grupprabatt när de bokar. Jättekul :) !
Vad jag vände mig emot var att det är liksom en klubb som i många fall/vissa fall kostar pengar, som man måste vara med i för att få delta i aktiviteter anordnade via arbetsplatsen. Är man inte med får man inte vara med antar jag. Varför är det inte bara någon person som håller i liknande arrangemang och skickar ut mail när något finns, med information om kostnad för aktivitet och anmälan osv, som alltså går till alla?
Det är så jag har upplevt personalaktiviteter- ingen klubb, någon som skickar ut till alla med anmälningsinfo osv.

Men visst, var och en tycker som man själv vill om personalklubb (eller vad det nu må kunna kallas, namnet gör inte själva grejen mindre märkligt för min del). :)
 
Vad jag vände mig emot var att det är liksom en klubb som i många fall/vissa fall kostar pengar, som man måste vara med i för att få delta i aktiviteter anordnade via arbetsplatsen. Är man inte med får man inte vara med antar jag. Varför är det inte bara någon person som håller i liknande arrangemang och skickar ut mail när något finns, med information om kostnad för aktivitet och anmälan osv, som alltså går till alla?
Det är så jag har upplevt personalaktiviteter- ingen klubb, någon som skickar ut till alla med anmälningsinfo osv.

Men visst, var och en tycker som man själv vill om personalklubb (eller vad det nu må kunna kallas, namnet gör inte själva grejen mindre märkligt för min del). :)
Det står väl dig fritt att vara den personen som anordnar saker?
Om det nu är så enkelt att en person gör det och du vill ha det så. Personalklubben verkar ju tycka att det är enklast att man anordnar det som grupp.
 
Vad jag vände mig emot var att det är liksom en klubb som i många fall/vissa fall kostar pengar, som man måste vara med i för att få delta i aktiviteter anordnade via arbetsplatsen. Är man inte med får man inte vara med antar jag. Varför är det inte bara någon person som håller i liknande arrangemang och skickar ut mail när något finns, med information om kostnad för aktivitet och anmälan osv, som alltså går till alla?
Det är så jag har upplevt personalaktiviteter- ingen klubb, någon som skickar ut till alla med anmälningsinfo osv.

Men visst, var och en tycker som man själv vill om personalklubb (eller vad det nu må kunna kallas, namnet gör inte själva grejen mindre märkligt för min del). :)
Vår personalklubb är en intresseförening som alla anställda kan vara med i. Numera helt utan kostnad (förutom att man betalar för aktiviteter man vill anmäla sig till). Jag ser inget alls konstigt med detta? Det är ju ingen som utesluts :confused:?
 
Det står väl dig fritt att vara den personen som anordnar saker?
Om det nu är så enkelt att en person gör det och du vill ha det så. Personalklubben verkar ju tycka att det är enklast att man anordnar det som grupp.
Det är helt ok att man tycker att personalklubben är en bra grej. Det borde vara helt ok att man tycker att det är en märklig grej.
Jag behöver inte ordna saker på mitt jobb, det görs ändå av andra, utan att det är en klubb, utan att man betalar medlemsavgift- man betalar när man deltar i aktiviteterna/anmäler sig. Samma som det har varit på tidigare jobb jag haft, därför undrar jag över det och är förvånad över grejen. Det systemet verkar alltså vara precis lika enkelt.
 
Vår personalklubb är en intresseförening som alla anställda kan vara med i. Numera helt utan kostnad (förutom att man betalar för aktiviteter man vill anmäla sig till). Jag ser inget alls konstigt med detta? Det är ju ingen som utesluts :confused:?
Och jag ser inget konstigt i att det inte finns en intresseförening som man är med i, men att det ändå ordnas aktiviteter för personalen att deltaga i. Ingen utesluts.

Jag släpper det.
 
Nej, det är ju det pengarna som samlats in går till :D
Då förstår jag det systemet! :)

Hur blir det om man plötsligt inser att man skulle vilja följa med och bowla, kan man gå med i klubben då trots att man inte varit med tidigare och säg, det är en-två veckor kvar, går det? Eller en fest?
 
Trött så jag vill gråta, orkar nada.

Syr på en klänning som det går troll i. Första vändan så var det livet som krånglade och sen ärmarna. Efter en lång paus så kom vi på att vi hade bytt plats på delarna. Byter plats och det ser bra ut. Nästa gång så var det olika ärmar. Nu när det är rätt ärmar så stämmer det lik förbannat inte. Och när vi jämförde med andra klänningar från samma mönster så stämmer det inte. Har ritat av den ärmen som skulle vara. Ska vara rätt storlek med men det är uppenbarligen inte det. Vill inte se den där klänningen något mer sen när den är färdig
 
Då förstår jag det systemet! :)

Hur blir det om man plötsligt inser att man skulle vilja följa med och bowla, kan man gå med i klubben då trots att man inte varit med tidigare och säg, det är en-två veckor kvar, går det? Eller en fest?

Vet inte riktigt hur det där funkar, men tror man kan bli medlem lite närsom. Exempelvis nyanställda måste ju få chans att vara med 😊
 
Vet inte riktigt hur det där funkar, men tror man kan bli medlem lite närsom. Exempelvis nyanställda måste ju få chans att vara med 😊
Ja, det borde de ju, hade inte en tanke på nyanställda, men där har du ju helt rätt! :)

Och tack för att du svarar trevligt :)
 
Att vissa folk har "smörgåsbord" för diverse fän ute, så att (den redan frekventa) rävtrafiken över gården har ökat :meh:

1649870680169.webp
 
Vad är personalklubb för något?
Personalklubben på vårt jobb betalar man 100kr/månaden och får ansöka om att gå med. Sen anordnar de olika aktiviteter t ex. bowling och mat. Klubben bjuder på bowlingen och maten men drickan får man stå för själv.
När set funnits mer pengar i kassan har de gjort övernattningar. Ofta har cheferna bjudit på bussresan.

Senaste resan vi var med var det Södertälje och provkörning av Scania med mat och övernattning plus en föreställning.

Sen dog i princip alla aktiviteter av när de som var drivande slutade. Tycker inte det är värt pengarna så gick ur.
 
Satte mig att se en thriller, blev positivt överraskad att det fanns en karaktär som helt klart verkade ha någon slags NPF, men hen visade sig sedan vara en seriemördare. Tro fan att vi är mer deprimerade än genomsnittsbefolkningen när de enda gångerna vi får synas i media är för att vara till åtlöje eller förskräckelse.
 
Jag är fruktansvärt trött på ett av jobbets administrativa system. Det har under en tid varit svårt att starta. Det kan ta en eller flera timmar och kräva 15-20 försök.
Felanmäler varje gång och får det briljanta svaret: "Ta bort skrivarna". Hur jag då ska kunna skriva ut saker från systemet är lite oklart :banghead: :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 568
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp