Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis! Oerhört påfrestande och faktiskt oförståeligt att man inte känner ett ansvar mot sina kollegor?

Jag kämpar med att gå ifrån jobbet i tid för att jag faktiskt ska göra det och för att jag inte orkar jobba mer än jag gör, samtidigt som jag kämpar med att inte stressa ihjäl mig, och så upptäcker jag att något som skulle vara gjort inte är gjort så det tar mycket längre tid. Inte alls kul.

Eller den gången jag visste att det för min del var lite lugnare, jag var i fas och jag kände för första gången på länge att jag kunde ta mig samman och fokusera på att inte stressa. Och skulle precis börja med den roligaste uppgiften, som har blivit lidande, som jag har fått låta andra sköta (gemensam uppgift), och så fick jag veta att eftersom en person inte hunnit med fick jag rycka in och göra annat, och insåg att det var inte hunnit med under mer än en dag.... där rök "inte stressa" och där rök "det roligaste jag vet" på jobbet (skriva diktat, skriver för en och samma läkare, jag vet hur han pratar, känner så att säga hans röst och ljud och man lär sig så mycket eftersom han gärna sådär stolt använder nya ord i varje diktat, jag suger åt mig all kunskap han förmedlar i sin vokabular (jag kallar det "Dagens Mr T-ord) och det är en fröjd att fixa till hans meningsbyggnadsfel och grammatiska fel för då får jag arbeta med språket som jag älskar). Jag ville där och då bara gråta!! Snuvad på det roligaste med mitt jobb för att någon annan struntat i andra bitar som de tyckt varit jobbiga och tråkiga!

Men visst, jag har själv glömt ibland med någon uppgift och fått krypa till korset till en kollega och be om att denna gör den så den blir gjord, men kanske, kanske hade det inte hänt om jag inte hade stressat ihjäl mig så? Det vette gudarna, men jag misstänker starkt att det hade varit så.... Jag skäms dock ögonen ur mig när så sker.
Det är en sak att glömma en uppgift någon gång men att systematiskt skita i att göra någon uppgift för att den är tråkig skulle nog de flesta chefer se som arbetsvägran. Det ska INTE hamna på någon annans bord, allra minst den som redan har fullt. Hade 2 sådana kollegor när jag jobbade som vårdadmin, båda två fick lämna omgående då de gjort en sådan skada att det blev patientosäkert.
 
Det är en sak att glömma en uppgift någon gång men att systematiskt skita i att göra någon uppgift för att den är tråkig skulle nog de flesta chefer se som arbetsvägran. Det ska INTE hamna på någon annans bord, allra minst den som redan har fullt. Hade 2 sådana kollegor när jag jobbade som vårdadmin, båda två fick lämna omgående då de gjort en sådan skada att det blev patientosäkert.
Tråkigt att det finns så många sådana människor, som tror sig kunna skyffla bort det som är tråkigt, jobbigt eller svårt till andra att lösa. Jag hoppas att det inte blir långvarigt här!

Här är det ännu inte så långt gånget, men vi har redan pratat med chef om saker som inte fungerar... detta är bara ännu en sak. En annan kollega förslog att jag ju kunde visa hur programmet fungerade och jag bara skakade på huvudet. Nej. Nix. Pix. Njet. No. Icke. Kollegan påstår sig kunna det dock, och har klart och tydligt visat sitt fullständiga OINTRESSE för att lära sig och ta till sig instruktioner och lärdomar från någon annan- jag har inga problem att lära ut, har precis varit handledare i 5 veckor för en LIAstudent och även lärt upp en kollega i olika delar av vårt jobb, men man måste själv vilja och inte lämna rummet varje gång vi pratar om det.... och jag är helt klart inte favoritkollegan för sagda person har jag märkt, jag har ju inte hand om akuttelefonen..... Så den uppgiften överlåter jag med varm hand till en annan kollega att sköta om.
 
Är så less på föräldrar som inte tar tag i sina barns attityd istället för att skylla på andra.

På bostadsförmedlingen som inte åtgärdar ventilationen trots att ljudet är mer än 50 decibel.😝
Nu har pappa fått fast en kudde och handduk som dämpar ngt.
Så ska man inte göra men jag har påtalat problemet ”hundra” ggr och jag kan inte sova.
 
.

På bostadsförmedlingen som inte åtgärdar ventilationen trots att ljudet är mer än 50 decibel.😝
Nu har pappa fått fast en kudde och handduk som dämpar ngt.
Så ska man inte göra men jag har påtalat problemet ”hundra” ggr och jag kan inte sova.
Klaga till kommunens miljökontor!
 
Då felas flera, alla på jobbet har lenovo och det är inget som någon har problem med och min egen är totalt ljudlös.
Fläkten i jobbdatorn är nog under dimentionerad, så den inte klarar av att kyla datorn när den får jobba som mest. Har haft lenovo tidigare både privat och jobbet och inte haft det problemet. Men privat kräver jag bara en bråkdel av datorn jämför med på jobbet.
 
Luddet på min jackas luva. Det irriterar i mitt ansikte, och VARENDA jä... gång jag använder luvan blir jag så gräsligt frustrerad att jag tänker att jag måste ta bort det när jag kommer in, men glömmer det väl inne....

Hunden!!! Jösses den hunden i dag! Duktig på eftermiddagen, skällde inte på andra hundar och gick imponerande bra för att vara honom... i kväll var det en dragkamp, han tog igen för att han var så duktig tidigare, och skällde på två duktiga och tysta labradorer. Jag var så trött på honom att jag bara höll i hans sele och sa inget och väntade bara tills de gått förbi, gissar att de tyckte att jag är en SÅN dryg ägare som inte tillrättavisar/lär min hund bete sig, men jag ORKADE inte mer i kväll!

Hunden igen. Han kan stå stilla i 300 timmar för att snusa på ett löv, stilla utan att röra en fena, men GUD NÅDE MIG om jag stannar för att ta bort hår eller ludd från ansiktet några sekunder, då ska han låta som om han blir totalt misshandlad!!!

Mitt humör. Jag ska ha mens.... irritationen växer inom mig så att den nästan känns!! VARFÖR har man sånt skit så jävla länge för?!?!?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 567
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp