Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbdatorn väsnas så vansinnigt.
Jag lämnade in den till IT-avdelningen för ett tag sedan men det hjälpte inte utan det är ett himla liv ändå - fläkten går på fullt hela tiden, sjukt störande.
Vi har samma problem på mitt jobb :meh: det är tydligen normalt att fläkten går på max nästan hela tiden :meh:
 
Satte mig att se en thriller, blev positivt överraskad att det fanns en karaktär som helt klart verkade ha någon slags NPF, men hen visade sig sedan vara en seriemördare. Tro fan att vi är mer deprimerade än genomsnittsbefolkningen när de enda gångerna vi får synas i media är för att vara till åtlöje eller förskräckelse.
Du får kolla på Bron :love:
 
Du får kolla på Bron :love:

Tack men nej tack, jag har sedan länge ledsnat på serier med poliser som huvudpersoner. Jag har nog vuxit ur krim och thrillers helt som genre, om valen för representation av människor som mig själv är endera copaganda eller veckans seriemördare.
 
Angående personalklubb. Jag har varit med i en men var bara på 1-2 aktiviteter pga att de andra var på kvällen och då sov jag.
Stör(de) mig på att de inte fattade att vi som började jobba kl 6 inte orkade hänga med på aktiviteter på kvällen efter jobbet.
Så gick ur klubben.
 
Stör mig så jäkla mycket på en granne i samma trappuppgång som varje vecka när lokaltidningen kommer slänger den på golvet framför cykelrummet. VARJE JÄVLA VECKA.
Sen ligger den där på golvet i några dagar tills jag eller någon annan slänger den.
Vem gör så? Om du inte vill ha någon lokaltidning sätt en jävla lapp på brevlådan, eller ta med den upp och släng den i papperskorgen. Men inte på golvet i porten?!

Mest störiga är att jag såklart inte vet vem det är då jag aldrig sett personen slänga tidningen på golvet.
 
Stör mig så jäkla mycket på en granne i samma trappuppgång som varje vecka när lokaltidningen kommer slänger den på golvet framför cykelrummet. VARJE JÄVLA VECKA.
Sen ligger den där på golvet i några dagar tills jag eller någon annan slänger den.
Vem gör så? Om du inte vill ha någon lokaltidning sätt en jävla lapp på brevlådan, eller ta med den upp och släng den i papperskorgen. Men inte på golvet i porten?!

Mest störiga är att jag såklart inte vet vem det är då jag aldrig sett personen slänga tidningen på golvet.
Vihar en som lägger reklamen på den nedfällbara pallen i hissen varje vecka. Säg ifrån dig reklamen dårå! :cautious:
 
Stör mig så jäkla mycket på en granne i samma trappuppgång som varje vecka när lokaltidningen kommer slänger den på golvet framför cykelrummet. VARJE JÄVLA VECKA.
Sen ligger den där på golvet i några dagar tills jag eller någon annan slänger den.
Vem gör så? Om du inte vill ha någon lokaltidning sätt en jävla lapp på brevlådan, eller ta med den upp och släng den i papperskorgen. Men inte på golvet i porten?!

Mest störiga är att jag såklart inte vet vem det är då jag aldrig sett personen slänga tidningen på golvet.
Det är inte tidningsbudet då? Som har en tidning "över" i er port?
 
Person i arbetssammanhang som beter sig som ett stort BARN. Eller inte ens det, ett barn hade lyckats bättre. Personen försöker inte ens ta reda på saker utan sitter bara rakt upp och ner och typ...tittar...🤨
Det är en jäkla skillnad på "det vet jag inte (än) - låt mig ta reda på det och återkomma" och "ingen har GETT mig den informationen".

Personen har ett jobb vars huvudsyssla är typ problemlösning.
 
Person i arbetssammanhang som beter sig som ett stort BARN. Eller inte ens det, ett barn hade lyckats bättre. Personen försöker inte ens ta reda på saker utan sitter bara rakt upp och ner och typ...tittar...🤨
Det är en jäkla skillnad på "det vet jag inte (än) - låt mig ta reda på det och återkomma" och "ingen har GETT mig den informationen".

Personen har ett jobb vars huvudsyssla är typ problemlösning.
Du menar att man faktiskt ska jobba på sitt arbete O_o
Den informationen saknar några av mina kollegor också tyvärr :meh:
 
Du menar att man faktiskt ska jobba på sitt arbete O_o
Den informationen saknar några av mina kollegor också tyvärr :meh:
Det där känner jag igen. Fruktansvärt störigt!!!! Det blir mer jobb till oss andra som faktiskt JOBBAR! Nog för att jag älskar mitt jobb OCH att jobba, faktiskt, men jag behöver inte mer jobb än vad jag redan har! Mindre behöver jag, jag tar på mig för mycket, och om folk inte gör vad de ska så hamnar det på... mig... :meh:
 
Det där känner jag igen. Fruktansvärt störigt!!!! Det blir mer jobb till oss andra som faktiskt JOBBAR! Nog för att jag älskar mitt jobb OCH att jobba, faktiskt, men jag behöver inte mer jobb än vad jag redan har! Mindre behöver jag, jag tar på mig för mycket, och om folk inte gör vad de ska så hamnar det på... mig... :meh:
Varje gång jag kommer till jobbet känner jag att jag behöver göra två timmars jobb på en timme :crazy: just för att det finns så mycket som redan borde varit gjort men pga ineffektivitet är det inte gjort
 
Det är inte tidningsbudet då? Som har en tidning "över" i er port?
Det vet jag såklart inte, men rimligtvis borde budet i sådana fall lägga den extra tidningen på brevlådorna, inte gå flera meter in i porten runt hörnet för att slänga en tidning på golvet. Tror mer på att någon tar den ur sin brevlåda och sen slänger på golvet innan den går in i hissen 😒
 
Varje gång jag kommer till jobbet känner jag att jag behöver göra två timmars jobb på en timme :crazy: just för att det finns så mycket som redan borde varit gjort men pga ineffektivitet är det inte gjort
Precis! Oerhört påfrestande och faktiskt oförståeligt att man inte känner ett ansvar mot sina kollegor?

Jag kämpar med att gå ifrån jobbet i tid för att jag faktiskt ska göra det och för att jag inte orkar jobba mer än jag gör, samtidigt som jag kämpar med att inte stressa ihjäl mig, och så upptäcker jag att något som skulle vara gjort inte är gjort så det tar mycket längre tid. Inte alls kul.

Eller den gången jag visste att det för min del var lite lugnare, jag var i fas och jag kände för första gången på länge att jag kunde ta mig samman och fokusera på att inte stressa. Och skulle precis börja med den roligaste uppgiften, som har blivit lidande, som jag har fått låta andra sköta (gemensam uppgift), och så fick jag veta att eftersom en person inte hunnit med fick jag rycka in och göra annat, och insåg att det var inte hunnit med under mer än en dag.... där rök "inte stressa" och där rök "det roligaste jag vet" på jobbet (skriva diktat, skriver för en och samma läkare, jag vet hur han pratar, känner så att säga hans röst och ljud och man lär sig så mycket eftersom han gärna sådär stolt använder nya ord i varje diktat, jag suger åt mig all kunskap han förmedlar i sin vokabular (jag kallar det "Dagens Mr T-ord) och det är en fröjd att fixa till hans meningsbyggnadsfel och grammatiska fel för då får jag arbeta med språket som jag älskar). Jag ville där och då bara gråta!! Snuvad på det roligaste med mitt jobb för att någon annan struntat i andra bitar som de tyckt varit jobbiga och tråkiga!

Men visst, jag har själv glömt ibland med någon uppgift och fått krypa till korset till en kollega och be om att denna gör den så den blir gjord, men kanske, kanske hade det inte hänt om jag inte hade stressat ihjäl mig så? Det vette gudarna, men jag misstänker starkt att det hade varit så.... Jag skäms dock ögonen ur mig när så sker.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 567
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp