Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på en kommentar på Facebook. La upp kort på ena hästen och fick genast kommentar om att hon var lerig och tjock och långhårig.
Ja det är en pensionär på 20 år som mest går i hagen och det är lerigt ute och hon älskar att rulla sig i den värsta leran hon hittar. Och det har varit vinter och då får hästarna vinterpäls så det är lite längre päls på henne just nu än vad det är på sommaren
 
Stör mig på en kommentar på Facebook. La upp kort på ena hästen och fick genast kommentar om att hon var lerig och tjock och långhårig.
Ja det är en pensionär på 20 år som mest går i hagen och det är lerigt ute och hon älskar att rulla sig i den värsta leran hon hittar. Och det har varit vinter och då får hästarna vinterpäls så det är lite längre päls på henne just nu än vad det är på sommaren
Hellre en glad och skitig häst än en ledsen ren -det är mitt måtto det! 🦌
Att folk inte har vett att låta bli att kommentera... Jag är säker på att din senior har ett toppenbra liv.
Jag har en 26-åring nu som jag köpte som 23-åring. Förra ägaren skickade med en hel täckesgarderob och var noga med att påtala hur mycket ponnyn tyckte om sina täcken och hur viktigt det var att täcka ordentligt. Ponnyn.hatar.täcken. Inte så konstigt, kanske, eftersom inte ett enda av de medskickade billiga täckena hade ens acceptabel passform på ponnyn. Dessutom sätter hon en formidabel vinterpäls, så hos mig är hon täckad ungefär lika många gånger om året som helvetet fryser till is och hon mår toppen! Ofta är hon rejält lerig också 😱😁.
Vad jag ville säga med denna anekdot är du ska försöka strunta i vad folk tycker, även om det är svårt. Du vet vad som är bäst för din häst. Jag tycker att det är tusen gånger värre att se hästar i fodrade helhalstäcken (gärna med stalltäcke under också) stående i små rasthagar i tiograders värme i vårsolen, hur rena och välskötta de än ser ut att vara, än en nyrullad nöjd skitgroda i stor hage...
 
Jag avskyr min telefon. Bytte till experia när förra samsungen dog. Den vill inte ta mina knapptryckningar. Eller då tar den fastän fingret inte ens nuddar skärmen, plus att den bytt till svart bakgrund. Försökte byta till ljus men då blev även texten ljus :banghead:
Måtte den ha ett kort liv ..
 
Gaaah! Jag har totalt glömt bort att hämta ut mina nya sensorer så nu tog den sista slut och de jag beställt har åkt tillbaka. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, om jag bara kan beställa dem igen (har tillräckligt med recept). Måste dessutom vänta till på tisdag för att ringa och beställa och sedan tar det några dagar innan nya är utskickade om det går. Naturligtvis inga remsor eller nålar hemma. Yay för mig. Får driva upp det lite extra även om det inte är optimalt så är det bättre än att dyka.

:banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Gaaah! Jag har totalt glömt bort att hämta ut mina nya sensorer så nu tog den sista slut och de jag beställt har åkt tillbaka. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, om jag bara kan beställa dem igen (har tillräckligt med recept). Måste dessutom vänta till på tisdag för att ringa och beställa och sedan tar det några dagar innan nya är utskickade om det går. Naturligtvis inga remsor eller nålar hemma. Yay för mig. Får driva upp det lite extra även om det inte är optimalt så är det bättre än att dyka.

:banghead::banghead::banghead::banghead:
Har inte apoteken såna? Fast det kanske inte finns något öppet där du bor?
 
Har inte apoteken såna? Fast det kanske inte finns något öppet där du bor?

Nej tyvärr inte. Man beställer dem från Hjälpmedel Stockholm som sedan skickar ut dem. Det brukar ta högst en vecka. Problemet är väl att jag inte vet om de skickar nya eftersom jag skulle hämtat ut dem förra veckan och att det som sagt kommer ta några arbetsdagar. Har jag tur så kommer de på fredag.
 
Gaaah! Jag har totalt glömt bort att hämta ut mina nya sensorer så nu tog den sista slut och de jag beställt har åkt tillbaka. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, om jag bara kan beställa dem igen (har tillräckligt med recept). Måste dessutom vänta till på tisdag för att ringa och beställa och sedan tar det några dagar innan nya är utskickade om det går. Naturligtvis inga remsor eller nålar hemma. Yay för mig. Får driva upp det lite extra även om det inte är optimalt så är det bättre än att dyka.

:banghead::banghead::banghead::banghead:

WOHOO!!!!

Hade sett fel - tittade en extra gång i desperation och hade fel datum på original sms och påminnelse så det var två dagar kvar! Galopperade (obs kantrade inte) till tobaksaffären där de lämnar ut DHL och nu har jag min låda. :bow::bump::banana:

Så går det när man inte har några glasögon och är halvblind.
 
På det här
5D68FC6A-F4D2-445F-B0EC-C52F74606156.webp
 
Nej tyvärr inte. Man beställer dem från Hjälpmedel Stockholm som sedan skickar ut dem. Det brukar ta högst en vecka. Problemet är väl att jag inte vet om de skickar nya eftersom jag skulle hämtat ut dem förra veckan och att det som sagt kommer ta några arbetsdagar. Har jag tur så kommer de på fredag.
Min diab.sköterska brukar kunna hjälpa till om det blir kris. Jag kontaktar henne och så lägger hon ut en i receptionen.

Så - kolla med vården om de kan hjälpa till
Alternativt skriv i fb-gruppen för FreeStyle Libre Sverige om nån på din ort kan låna ut tills du får hem dina?

Du KAN INTE gå utan :rage: :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 567
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp