Vissa grannar. Jag har några jättetrevliga grannar, några skitstöriga, en surtant som aldrig hittar något positivt att säga och så en som klistrar på en fejkad yta för att låta jättetrevlig när hon vill något (och jag har alltid varit medgörlig), men som sen är extremt högljudd och gnäller på allt som inte passar henne. Idag kom hon ut och höll en föreläsning för mig och min mamma om hur det var förbjudet att elda löv i bostadsområden. Jag bor i utkanten av ett liiitet bostadsområde på landet och eldade (under väl kontrollerade former) lite torra kvistar, grenar och pinnar av bl a väldigt taggiga buskar = inget jag ville brotta ner i säckar för att köra iväg.
Jag svarade att jag håller mig till kommunens regler och att det står att man inte BÖR elda löv, vilket jag inte heller gjorde. Hon läste sedan själv att kvistar och grenar var ok.
"Och så är det faktiskt eldningsförbud från första maj!"
Ehh ja? Det är jag väl medveten om. Men nu är det inte maj. Min brasa var liten och det hela var snabbt avklarat.
"Det luktar så FRUKTANSVÄRT illa! Det går inte att vara ute och vi kan inte ha dörrar och fönster öppna."
Nähä. För min del var det väldigt lugnt och skönt för då slutade både hon och hennes barn att springa runt och skrika och vråla ute, så jag blev nästan sugen på att hitta annat att elda för att slippa höra på dem
Haha, hon skulle ha gått upp i limningen här igår då när alla i nejden eldade påskbrasor, och röken av någon anledning vägrade stiga, så det luktade rök i hela nejden sedan på kvällen