Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag troligen på något sätt sträckt en muskel i nacken. Gör ont när jag försöker vrida huvudet. Trodde det skulle lägga sig lite till idag men icke.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Grimmor som är så kul att köpa :angel:
Vad har du för krav? Jag kan leta lite :D
Tycker du?! Jag tycker att det är jättesvårt att hitta bra grimmor men så har jag också höga krav. De ska vara i läder av bra kvalité. Vara ställbara även över nosryggen och ha bra spännen. Senast jag hittade en sådan grimma var för femton år sedan.
 
Jag stör mig på att jag har så korta ben. Inte nog med att jag har svårt att hitta byxor i rätt längd, jag går långsamt också trots högt tempo. Jag gick en promenad i högt tempo idag och en person med längre ben gick om mig i en faslig fart trots att han lufsade fram. Orättvist.
 
Grimmor som är så kul att köpa :angel:
Vad har du för krav? Jag kan leta lite :D

Jag vill ha en superlätt grimma i glatt, tunt, hårdvävt nylon. Smala band. Ingen fodring, helst inte ställbar i näsan. Svivel på spännet på ganashen.

Men också: behöver vara generös runt näsan och finnas i stor Cob eller liten Full
 
stör mig på en husspindel. Den sitter för högt upp för att jag ska nå den och jag vill inte skrämma den för då sticker den iväg o då hittar jag inte den sen.
Så hon (antar jag) verka hänga där upp i hörnet o jag kollar på henne då o då om hon tänker flytta sig men hörnet verkar vara bekvämt....
 
Tycker du?! Jag tycker att det är jättesvårt att hitta bra grimmor men så har jag också höga krav. De ska vara i läder av bra kvalité. Vara ställbara även över nosryggen och ha bra spännen. Senast jag hittade en sådan grimma var för femton år sedan.
Ja, det tycker jag :D Och jag tycker jag brukar hitta det jag söker, är också rätt kräsen. Problemet brukar mest vara priset:laugh:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag vill ha en superlätt grimma i glatt, tunt, hårdvävt nylon. Smala band. Ingen fodring, helst inte ställbar i näsan. Svivel på spännet på ganashen.

Men också: behöver vara generös runt näsan och finnas i stor Cob eller liten Full
Det var inte helt lätt… tänkte travhäst-grimma (om det ens är en genre) men det föll på spännet vid ganashen… hur pass kvalar denna in? Vad räknas som smala band? :)

207C83B9-8A95-4D75-B4A9-7C5777A40F5E.webp
 
Min rygg som helt från ingenstans kom på att den skulle värka på ett märkligt sätt. Värker till som satan på höger sida strax under skulderbladet, någon sekund och sedan försvinner det för att sedan komma tillbaka och försvinna igen. Inte skönt alls! Hade bara pamol hemma och de är ju rätt så värdelösa. Hjälper inte ett dugg så får se om jag kan sova något i natt.
 
Jag: jag var uppenbarligen inte tydlig i min kommunikation inför igår. my bad. får bli bättre i framtiden
Störig person: varför är du sur på mig, jag gjorde ju bara som du sa, får jag inte göra nånting alls utan att du säger exakt vad då eller?
:banghead:
 
För tre eller fyra år nämnde jag att jag ville pröva att gå upp i tid på jobbet varpå chefen gärna ringde stup i sju med ” kan du jobba NU för det finns ingen annan”
Otroligt stressande :down: och jag orkade inte det i längden så jag har sagt nej jag tar inga extrapass
Definitivt inga där man ska kasta sig iväg och helst landa på jobbet i samma ögonblick man säger ja
Sen dess har jobbet blivit än mer stressfyllt och detta eviga diskutera inte med varandra håll era åsikter för er själva kommentera inte och för guds skull kritisera inte något irriterar mig
Nä nä men se till att det inte slarvas så förtvivlat mycket då
För det slarvas mycket :meh: vilket gör att det är omöjligt att hinna med
Men man ska hålla käften och jobba fortare bara :crazy:
Nu ringde chefen helt oväntat och frågade om jag fortfarande ville gå upp i tid O_o
Ehh nej tack verkligen inte
Chefen avslutade med att önska mig en trevlig dag men lät pissesur :meh: tack så hemskt mycket
Så jag hoppas verkligen jag slipper träffa chefen på bra länge nu
 
Stör mig på att en vän på Facebook postar i princip dagligen om de fantastiska piller/kapslar hon äter varje dag som hon "verkligen inte kan klara sig utan". Hon vägrar skriva ut företagsnamnet eller tillverkare, utan man ska PM'a för mer information. Efter ungefär 30 sekunders research hittar jag att det är något som inte låter som annat än en pyramidverksamhet. Är folk verkligen fortfarande så lättlurade?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 561
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp