Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skitdag och när jag äntligen trodde skitdagen var över så upptäckte jag att julskinkan jag äntligen tinat och skulle köra i ugn med grönsaker och gojs till en smarrig låda inte är kokt :banghead: Borde va en gigantisk varningsskylt "denna skinka måste du tillaga från scratch" :arghh:
Blev ingen skinka idag, orka koka den 3-4 timmar när humöret är skit och jag vill gå i ide :meh:
 
Ännu en dag då allting blir fel :cry: Varför kan livet inte bara fungera nångång?

Den här gången handlar det om att jag ber om hjälp med att reda ut saker, allt från ärende på vårdcentralen till problem i barnens skola. Men blir avvisad överallt med diverse förevändningar om att det inte går att göra något åt någonting alls. Folk tror att jag hittar på, överdriver och att saker och ting nog inte är problem. Och så sitter jag där igen ensam med allt som inte funkar men inte heller går att göra något åt. :crazy:
 
Tack! "Tyvärr" är det en sådan min ena har. Spännet (ta av och på spännet om du är med på vilket jag menar) går inte alltid tillbaka på den vilket stör mig enormt. Annars har den hållit sig fin i snart fem år och det stör mig att jag inte reklamerade den direkt istället för att fortsätta störa mig på att spännet knasar sig.
Kan det inte vara värt att kolla om skomakaren kan byta spännet?
Spännen och panikhakar brukar finnas på hästsportaffärer.
 
Kan det inte vara värt att kolla om skomakaren kan byta spännet?
Spännen och panikhakar brukar finnas på hästsportaffärer.
Det hade det om det hade funnits någon. Jag hade kunnat byta det själv om min gamla symaskin gick att få lagad. Samma sak där, det finns ingen inom rimligt avstånd som lagar symaskiner här längre och att skicka kostar bra mycket mer än det smakar. Tyvärr.
 
Håravfall. Har drabbats av mega-sådant efter en rejäl covidinfektion, det kan tydligen hända efter vilken som helst kraftig infektion. Tunt hår är (nästan) okay men att det är hårstrån precis överallt är så... störande! Jag vet ju att det tar slut nån gång, antingen när kroppen återhämtat sig eller när håret tagit slut... :eek:
 
Ännu en dag då allting blir fel :cry: Varför kan livet inte bara fungera nångång?

Den här gången handlar det om att jag ber om hjälp med att reda ut saker, allt från ärende på vårdcentralen till problem i barnens skola. Men blir avvisad överallt med diverse förevändningar om att det inte går att göra något åt någonting alls. Folk tror att jag hittar på, överdriver och att saker och ting nog inte är problem. Och så sitter jag där igen ensam med allt som inte funkar men inte heller går att göra något åt. :crazy:
Snacka om moment 22.
Så här var det för oss.
Vad vill ni ha hjälp med?

Om vi visste det skulle vi inte sitta här. Vad har ni att erbjuda? Vi vill att barnet ska må bra och vilja göra nått. Hur når vi dit?

Blääää
Känner med dig😍
 
Alltså, det händer typ max en gång i månaden att någon oanmält kommer och plingar på vår dörr. Idag målade jag yttertrappen, ställde sen alla krukor som stod på den på framför istället, ganska tydlig avspärrning. Maken, dottern och hunden gick alla runt huset istället när de kom hem så helt otydligt kan det inte varit.

Ikväll har TVÅ, oberoende av varandra, personer helt sonika klivit över krukorna jag ställt på rad framför trappan för att plinga på :confused:
 
Sjukt irriterande att balsamflaskorna ofta görs mindre än den motsvarande schampoflaskan :rage: Finns det inga märken som har kvinnor, hårdrockssnubbar eller godtycklig annan hårig person som faktiskt har mycket och långt hår som designar deras flaskor och som vet om att det alltid går åt mer balsam än schampo…
 
Sjukt irriterande att balsamflaskorna ofta görs mindre än den motsvarande schampoflaskan :rage: Finns det inga märken som har kvinnor, hårdrockssnubbar eller godtycklig annan hårig person som faktiskt har mycket och långt hår som designar deras flaskor och som vet om att det alltid går åt mer balsam än schampo…
Åh, jag minns att jag störde mig på det motsatta i den här tråden för nått år sedan och fick massor av reaktioner från folk som inte alls förstod vad jag menade. Jag blev SÅ förvånad! För mig är det helt obegripligt att balsamflaskan inte är typ hälften så stor som schampoflaskan! Jag använder absolut inte lika mycket balsam som schampo så för mig blir det oftast att jag står kvar med balsam ur en "serie" som jag inte längre har något schampo kvar av. Detta trots att jag har långt och tjockt hår. Uppskattar att det går åt ca 2 msk schampo och 1 msk balsam per dusch, ungefär. Vet inte vad jag gör annorlunda, men särskilt mycket problem med trassligt hår har jag inte i alla fall :D
 
Åh, jag minns att jag störde mig på det motsatta i den här tråden för nått år sedan och fick massor av reaktioner från folk som inte alls förstod vad jag menade. Jag blev SÅ förvånad! För mig är det helt obegripligt att balsamflaskan inte är typ hälften så stor som schampoflaskan! Jag använder absolut inte lika mycket balsam som schampo så för mig blir det oftast att jag står kvar med balsam ur en "serie" som jag inte längre har något schampo kvar av. Detta trots att jag har långt och tjockt hår. Uppskattar att det går åt ca 2 msk schampo och 1 msk balsam per dusch, ungefär. Vet inte vad jag gör annorlunda, men särskilt mycket problem med trassligt hår har jag inte i alla fall :D
Alltså, jag klarar mig med en schampoklick lika stor som en enkrona ungefär, jag har ju bara lödder i hårbotten. Balsamet däremot ska täcka heeela längden, och det rikligt. Jag kan leva på en normalstor schampoflaska i fyra till sex månader, men liknande mängd balsam blir tre till fyra veckor. :p
 
Att min Fitbit har spårat ut totalt. Har hållt på och jävlas i flera veckor nu med random omstarter och annat krångel.

Så nu ikväll blev det (för en början en ofrivillig) fabriksåterställning. Hoppas det hjälper. Men har haft den i över 2år nu. Så kanske är dags för en ny...
 
På tal om shampo och balsamfunderingar.
Det man är uppväxt med räknar man ju som "normalt", ända tills man i något skede stöter på flera som gör annorlunda och kanske upptäcker att det som själv gör/gjort är det ovanliga...

Såå... jag är uppväxt med att shamponera två gånger, och gör så fortfarande, men är det någon annan här som gör så?

(Därav går det åt mera shampo än balsam och också därför jag tänkt det varit normalt med olika storlekar på flaskorna :p)
 
På tal om shampo och balsamfunderingar.
Det man är uppväxt med räknar man ju som "normalt", ända tills man i något skede stöter på flera som gör annorlunda och kanske upptäcker att det som själv gör/gjort är det ovanliga...

Såå... jag är uppväxt med att shamponera två gånger, och gör så fortfarande, men är det någon annan här som gör så?

(Därav går det åt mera shampo än balsam och också därför jag tänkt det varit normalt med olika storlekar på flaskorna :p)
Schamponerar inte ens alla gånger, ibland bara sköljer jag håret och har i balsam i topparna.
 
Alltså, jag klarar mig med en schampoklick lika stor som en enkrona ungefär, jag har ju bara lödder i hårbotten. Balsamet däremot ska täcka heeela längden, och det rikligt. Jag kan leva på en normalstor schampoflaska i fyra till sex månader, men liknande mängd balsam blir tre till fyra veckor. :p
Precis, schampot är mest för hårbotten och det som blir över när man masserat in räcker till resten av håret och balsamet används i hela håret och har ju en helt annan konsistens som inte är alls lika dryg. :D
 
På tal om shampo och balsamfunderingar.
Det man är uppväxt med räknar man ju som "normalt", ända tills man i något skede stöter på flera som gör annorlunda och kanske upptäcker att det som själv gör/gjort är det ovanliga...

Såå... jag är uppväxt med att shamponera två gånger, och gör så fortfarande, men är det någon annan här som gör så?

(Därav går det åt mera shampo än balsam och också därför jag tänkt det varit normalt med olika storlekar på flaskorna :p)

Det har jag också hört och gjort under lång tid, schamponera två ggr alltså. Gör det inte så ofta nu längre dock, minns ej varför jag slutade.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
På tal om shampo och balsamfunderingar.
Det man är uppväxt med räknar man ju som "normalt", ända tills man i något skede stöter på flera som gör annorlunda och kanske upptäcker att det som själv gör/gjort är det ovanliga...

Såå... jag är uppväxt med att shamponera två gånger, och gör så fortfarande, men är det någon annan här som gör så?

(Därav går det åt mera shampo än balsam och också därför jag tänkt det varit normalt med olika storlekar på flaskorna :p)
Det där var något schampotillverkarna hittade på. Smart försäljningsknep ju. Det är extremt sällan jag har behov av att tvätta håret två gånger. Då måste det vara extremt smutsigt utifrån av någon orsak om det inte känns rent efter en omgång. Jag kan räkna på ena handens fingrar de gånger jag har haft behov av att schamponera håret två gånger på mina snart 50 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 560
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp