Störiga saker vi stör oss på, del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min diab.sköterska brukar kunna hjälpa till om det blir kris. Jag kontaktar henne och så lägger hon ut en i receptionen.

Så - kolla med vården om de kan hjälpa till
Alternativt skriv i fb-gruppen för FreeStyle Libre Sverige om nån på din ort kan låna ut tills du får hem dina?

Du KAN INTE gå utan :rage: :heart
Hon fick redan!
 
Irriterar mig å det faktum att jag känner mig tvingad att acceptera vänförfrågningar på fb.
Jag har en YTTERST begränsad vänskara.

Men emellanåt kommer förfrågningar som vill bli vän med mig - sannolikt i min roll som representant för något. Förfrågningar som jag inte vill acceptera för att jag inte vill bli vän och privat med kreti och pleti. Mina fb-vänner är de som jag umgås med eller vill umgås med.

Men så kommer förfrågningar som nu idag. En person som jag inte umgås med och inte har planer på att umgås med. Men som jag inte kan neka. Det skulle ses som otrevligt.

Gah.

/mvh surkärringen
 
Irriterar mig å det faktum att jag känner mig tvingad att acceptera vänförfrågningar på fb.
Jag har en YTTERST begränsad vänskara.

Men emellanåt kommer förfrågningar som vill bli vän med mig - sannolikt i min roll som representant för något. Förfrågningar som jag inte vill acceptera för att jag inte vill bli vän och privat med kreti och pleti. Mina fb-vänner är de som jag umgås med eller vill umgås med.

Men så kommer förfrågningar som nu idag. En person som jag inte umgås med och inte har planer på att umgås med. Men som jag inte kan neka. Det skulle ses som otrevligt.

Gah.

/mvh surkärringen
Låtsas att du inte sett förfrågan och lämna den obesvarad :)
 
Stör mig på att vattenkannan är lite för hög för att komma in under kranen på regnvattentunnan. Jag får ta den lilla kannan och hälla över i den stora (har ingen stril till den lilla, vilket också är störigt), och det är omständligt och bökigt.
 
Irriterar mig å det faktum att jag känner mig tvingad att acceptera vänförfrågningar på fb.
Jag har en YTTERST begränsad vänskara.

Men emellanåt kommer förfrågningar som vill bli vän med mig - sannolikt i min roll som representant för något. Förfrågningar som jag inte vill acceptera för att jag inte vill bli vän och privat med kreti och pleti. Mina fb-vänner är de som jag umgås med eller vill umgås med.

Men så kommer förfrågningar som nu idag. En person som jag inte umgås med och inte har planer på att umgås med. Men som jag inte kan neka. Det skulle ses som otrevligt.

Gah.

/mvh surkärringen
Personen ser ju inte om du nekar.
Skriv ett offentligt inlägg om att du bara har irl-vänner som vänner på Facebook.
 
Min telefon piper/plingar ibland, som om den vill något men när jag kollar har det inte kommit nån notis och jag förstår inte vad den vill.
 
Stör mig på att det ska vara så svårt att komma igång och göra saker. Jag verkar sitta helt fast idag.
 
Folk som ställer in.
En kompis har varit sugen på testa isvak, idag bangade hon för tredje gången. Nu slutar jag fråga om hon ska med!

Det skulle jag också göra. Har en vän som vill prova på en sak som jag själv redan provat några gånger. Jag har lovat att komma med när hon vill/har möjlighet, men hittills så har varje tänkt tillfälle runnit ut i sanden, eller så har hon avbokat.
Jag tänker inte ta upp det alls nu, utan det får hon som är mera intresserad av det gör.

Det är i sig inte så störande, jag har inte behövt investera någon tid eller kraft i det än så länge, men det som stör mig är att jag har en liten gnagande samvetskänsla som tycker att jag borde vara mera drivande i ärendet, att det på något vis är delvist mitt fel för att jag inte är mera peppande...
Men den känslan tänker jag ignorera, det är inte på mig det hänger.
 
Vissa grannar. Jag har några jättetrevliga grannar, några skitstöriga, en surtant som aldrig hittar något positivt att säga och så en som klistrar på en fejkad yta för att låta jättetrevlig när hon vill något (och jag har alltid varit medgörlig), men som sen är extremt högljudd och gnäller på allt som inte passar henne. Idag kom hon ut och höll en föreläsning för mig och min mamma om hur det var förbjudet att elda löv i bostadsområden. Jag bor i utkanten av ett liiitet bostadsområde på landet och eldade (under väl kontrollerade former) lite torra kvistar, grenar och pinnar av bl a väldigt taggiga buskar = inget jag ville brotta ner i säckar för att köra iväg.
Jag svarade att jag håller mig till kommunens regler och att det står att man inte BÖR elda löv, vilket jag inte heller gjorde. Hon läste sedan själv att kvistar och grenar var ok.
"Och så är det faktiskt eldningsförbud från första maj!"
Ehh ja? Det är jag väl medveten om. Men nu är det inte maj. Min brasa var liten och det hela var snabbt avklarat.
"Det luktar så FRUKTANSVÄRT illa! Det går inte att vara ute och vi kan inte ha dörrar och fönster öppna."
Nähä. För min del var det väldigt lugnt och skönt för då slutade både hon och hennes barn att springa runt och skrika och vråla ute, så jag blev nästan sugen på att hitta annat att elda för att slippa höra på dem :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 567
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp