Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det inte tillåtet arbeta (ens hemifrån) när du vabbar. Det din arbetsgivare kräver är rent krasst att du begår sjukförsäkringsbedrägriPrecis! Jag känner sån extrem stress, men idag har jag också bestämt mig att skita i det och faktiskt bara fokusera på mitt barn.
Vabb/jobb i kombination. En ordlek som är verklighet för många med möjlighet att jobba hemma. Svinstressigt för min del i alla fall.
Såklart jag kan hålla koll på mail och så när jag vabbar. Men att sitta och jobba och sen ändå få löneavdrag, det vill jag inte!
Exakt därför gör jag det inte.Det inte tillåtet arbeta (ens hemifrån) när du vabbar. Det din arbetsgivare kräver är rent krasst att du begår sjukförsäkringsbedrägri
Fast det är ju i princip samma sak? Du förväntas bryta mot lagen helt enkeltExakt därför gör jag det inte.
Och arbetsgivaren kräver inget. Det är att det förväntas att man ska kunna jobba när man tar hand om sjukt barn.
Fast det är ju i princip samma sak? Du förväntas bryta mot lagen helt enkelt
Tagit upp det med fack och skyddsombud?Jobbar inom industri och trots att vi är relativt många kvinnor så är allt anpassat efter män. Det finns hjälpmedel till viss del men inte till allt. Jag är 167 cm och mycket jag använder är för högt, även nyproducerade grejer. Behöver jag flytta kugghjul mellan pallar och de står på golvet är det för lågt, står de på ställning blir det för högt och så oergonomisk att jag får ont. Nyss har de gjort ett ställ för pallkragar och den är så hög att jag måste lyfta ovanför axelhöjd Vi har en grej i maskinen som vid ställ av en viss artikel måste bytas och jag orkar inte lyfta den. Har tagit upp problemet och de tog fram en "lösning" som inte ens hjälper mig. Måste alltid be om hjälp. Det är oerhört frustrerande.
Nej. Det har jag inte ens tänkt på Fackordförande gillar jag inte, hon sitter I knäet på högsta chefen men skyddsombudet skulle jag absolut kunna prata med. Måste ta reda på vem det är bara. Tack!Tagit upp det med fack och skyddsombud?
Vilken lag menar du att man bryter när man inte tar ut vabb utan istället jobbar hemifrån och ser efter det krassliga barnet?Fast det är ju i princip samma sak? Du förväntas bryta mot lagen helt enkelt
Och det gör så ont när de biter!Älgloppor trodde dom skulle va lite lugnare nu när det har regnat och varit kyligt idag. Men icke! Vidriga as, det kryper överallt på mej i flera timmar efter ridturerna. Jag älskar verkligen hösten men dom otäcka krypen förstör allt