Störiga saker vi stör oss på, del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis! Jag känner sån extrem stress, men idag har jag också bestämt mig att skita i det och faktiskt bara fokusera på mitt barn.

Vabb/jobb i kombination. En ordlek som är verklighet för många med möjlighet att jobba hemma. Svinstressigt för min del i alla fall.

Såklart jag kan hålla koll på mail och så när jag vabbar. Men att sitta och jobba och sen ändå få löneavdrag, det vill jag inte!
Det inte tillåtet arbeta (ens hemifrån) när du vabbar. Det din arbetsgivare kräver är rent krasst att du begår sjukförsäkringsbedrägri 🤷‍♀️

Det inte tillåtet arbeta (ens hemifrån) när du vabbar. Det din arbetsgivare kräver är rent krasst att du begår sjukförsäkringsbedrägri 🤷‍♀️
Exakt därför gör jag det inte.
Och arbetsgivaren kräver inget. Det är att det förväntas att man ska kunna jobba när man tar hand om sjukt barn.

Fast det är ju i princip samma sak? Du förväntas bryta mot lagen helt enkelt

Fast nej. Det gör jag inte. Tanken är inte i så fall att ta ut vabb, utan lön. Alltså jobba fast med barn hemma.
Det är också fenomenet jag stör mig på.
Och därmed lämnar jag gärna diskussionen. Om nån annan vill ta upp den får den personen gärna starta en tråd :)

Stör mig på bilister. Befinner mig själv långt bort från en korsning där jag ska svänga vänster, inte en bil i sikte, varken mötande eller bakom mig.
Då kommer det en bil på den vägen jag ska in på och ska svänga vänster. Jag slog på min blinkers för att jag skulle svänga, var fortfarande såpass långt ifrån korsningen att bilen med lätthet hade hunnit svänga innan mig, vilket var min tanke då jag hade släpet efter.

Bilen svänger inte och står kvar.
Jag kan inte fullfölja svängen och inte ens när jag står helt still med ett släp som nästan klättrar över motorhuven (om jag hade fortsatt köra) kommer bilisten på att det är en bra idé att backa. 🤦🏼‍♀️
Det fanns inte plats, hade ändå varit uppe å klättrar på trottoaren.

Löste sig till slut, men stör mig ändå. De flesta kör före, vilket är precis det vi vill så vi kan få plats i svängen.

Kommer in till kontoret, ni vet - hastar in ett par minuter innan nästa möte. De har möblerat om vårt rum sedan jag var här sist, inget ont om det då det är bättre nu - MEN, jag har inga eluttag :rofl: Varken i närheten, eller ens grenkontakter vid skrivbordet. Hade det när jag var inne sist men nu var kontakterna borta och det blev kontaktjakt innan mötet. Hittade kontakter men då började skärmarna glappa och jag tror de slocknade 5ggr när mötet väl var igång.

Stör mej som fan på att jag inte har automatiskt ljuse på bilen längre. Jag använder ljuset när det är grått skitväder ute och glömmer ofta att stänga av ljuset när jag är hos pappa. Är det mörkt så är det inga problem men dagtid är hopplöst. Är så grinig på att mekanikern sjabblade med ljuset när det skulle fixas

Jobbar inom industri och trots att vi är relativt många kvinnor så är allt anpassat efter män. Det finns hjälpmedel till viss del men inte till allt. Jag är 167 cm och mycket jag använder är för högt, även nyproducerade grejer. Behöver jag flytta kugghjul mellan pallar och de står på golvet är det för lågt, står de på ställning blir det för högt och så oergonomisk att jag får ont. Nyss har de gjort ett ställ för pallkragar och den är så hög att jag måste lyfta ovanför axelhöjd :( Vi har en grej i maskinen som vid ställ av en viss artikel måste bytas och jag orkar inte lyfta den. Har tagit upp problemet och de tog fram en "lösning" som inte ens hjälper mig. Måste alltid be om hjälp. Det är oerhört frustrerande.

Jobbar inom industri och trots att vi är relativt många kvinnor så är allt anpassat efter män. Det finns hjälpmedel till viss del men inte till allt. Jag är 167 cm och mycket jag använder är för högt, även nyproducerade grejer. Behöver jag flytta kugghjul mellan pallar och de står på golvet är det för lågt, står de på ställning blir det för högt och så oergonomisk att jag får ont. Nyss har de gjort ett ställ för pallkragar och den är så hög att jag måste lyfta ovanför axelhöjd :( Vi har en grej i maskinen som vid ställ av en viss artikel måste bytas och jag orkar inte lyfta den. Har tagit upp problemet och de tog fram en "lösning" som inte ens hjälper mig. Måste alltid be om hjälp. Det är oerhört frustrerande.
Tagit upp det med fack och skyddsombud? :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 601
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
63 64 65
Svar
1 280
· Visningar
60 331
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 982
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002