Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det inte är något allvarligt men skönt att få det ordentligt kollat :) Ögonen ska man vara rädd om!
Sår på hornhinnan och troligtvis inflammation, hornhinnan är så svullen så det är svårt att se. Lite skäll för att jag inte kom direkt men jag trodde inte det var så pass (förrän jag vaknade inatt av att det gjorde så ont).
Salva 5ggr/dag och droppar 3ggr. Tillbaka på måndag eller tisdag 🥳
 
Har testas det inte! Dom får inte ens in mig i rummet med apparaten om dom inte lovar mig lugnande.

Det är ingen idé att ens testa att övertala mig för det gör bara saken värre. Jajja får hoppas att neurologen agerar snabbt. Jag måste göra ny MR pga att jag hade misstänkt skov förra veckan.

Vill ju veta om min MS har vaknat ur dvalan och om det är bråttom att sätta in ny broms.
Det låter absolut fruktansvärt. Hoppas de kan lösa en ny tid snabbt och med rätt medicinering för dig :heart
Jag är så glad att jag inte har några problem utan till och med har somnat vid något tillfälle :o. Tyvärr var inte personalen så nöjd med det för jag har tendenser att rycka till när jag somnar.
 
Att jag blir så besatt av ett projekt att jag inte kan sova utan smiter upp vid fyra för att hinna sticka innan jobbet…

är en riktigt stor utmaning för mig.
nu släppte jag det och åkte iväg till dotterns träning.,
 

Bifogade filer

  • 2005B673-28BB-4EF8-BC98-AD18CE878AB4.webp
    2005B673-28BB-4EF8-BC98-AD18CE878AB4.webp
    273,8 KB · Visningar: 73
Kattcafet i Stockholm. Äntligen besökt efter velat bra tag, konceptet de har är fantasktiskt. Att katter som behöver hem som är på katthemmet. Men hade hade 2st skyggisar varav en mådde nog verkligen piss var där och vara så rädd. Tycker åt h-vete att ha sådana skyggisar där, de hade mått klart mycket bättre va i jourhem 😞
 
Kattcafet i Stockholm. Äntligen besökt efter velat bra tag, konceptet de har är fantasktiskt. Att katter som behöver hem som är på katthemmet. Men hade hade 2st skyggisar varav en mådde nog verkligen piss var där och vara så rädd. Tycker åt h-vete att ha sådana skyggisar där, de hade mått klart mycket bättre va i jourhem 😞
Så trist! Jag förstår konceptet, men det måste ju vara en trygg miljö för katterna också.
Kattcafeet i Edinburgh har mest residenta katter som jag förstår det och det finns strikta regler för hur man får umgås med dem under sitt besök.
 
@Sel Dom hade regler med hur man fick umgås där b.la sa till om dessa 2skyggisar, och vi märkte som sagt ena skyggisen mådde verkligen piss jämfört andra katterna medans andra skyggisen njöt på sin fläck högt upp trots allt (iallafall bättre mående).
Några av katterna fungerade klockrent för konceptet. Men ha in sådana skyggisar, jag förstår helt enkelt inte...

Låter bättre, får prova kattcafe i annat land om blir av igen.

Edit: tilläggas de hade eget rum att gå till att komma undan, men oavsett det tycker jag rent av taskigt ha in skyggisar på sånt ställe.
 
Dagen idag.

Hittat vägglus i sängen (hur fan går en sanering till, vad gör jag med kläderna, hur mycket saker av textil har jag egentligen??)..

Köpte bröd imorse, det smakar mögel.
Enligt vågen gått upp 3kg på en vecka.
Känner mig ensam och saknig, undrar om jag begått ett misstaaaag.

Gör ett aktivt val att ge upp på dagen, ska hämta lite paket, sedan tröstäta allt, ta en gin & Tonic, sola och skita i allt.
Iaf till imorgon.
 
Dagen idag.

Hittat vägglus i sängen (hur fan går en sanering till, vad gör jag med kläderna, hur mycket saker av textil har jag egentligen??)..

Köpte bröd imorse, det smakar mögel.
Enligt vågen gått upp 3kg på en vecka.
Känner mig ensam och saknig, undrar om jag begått ett misstaaaag.

Gör ett aktivt val att ge upp på dagen, ska hämta lite paket, sedan tröstäta allt, ta en gin & Tonic, sola och skita i allt.
Iaf till imorgon.
Mkt bra val.
 
Skator som äter havtornsbären. Trots medelmåttigt år finns det mer bär än jag plockar, men de kunde ju åtminstone vänta tills jag plockat klart :arghh:
I en stad här har de planterat massor av havtornsbuskar i refugen mellan två vältrafikerade gator. De dignar av bär men ingen vill ju äta dessa förstörda av diverse stänk och avgaser. Har inte ens sett fåglarna göra det, sånt slöseri :arghh:
 
Det verkar som att kökslister med lösa s-krokar har blivit poppis :meh: hatar såna, de där krokarna flyger bara iväg så fort man tar nånting från kroken :mad: stör mig extra mycket på att IKEA inte har en variant med fasta krokar så nu är jag tvungen googla :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 944
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 316
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp