Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men jävla pucko som skiter i vad som står i journalen :rage:

- Det tar ju ingen lång stund. Jag kan pausa mellan serierna så att du kan få lugna ner dig.

- Ja men jag berättar åt dig hela tiden vad vi gör och hur många serierna är.

- Det är inte farligt och det går ju så fort.


Ringde stora syster efteråt och beskrev ingående om hur jag skulle tejpa fast hans huvud på en planka, trycka in den i ett dräningsrör och skendränka honom och berätta åt honom att det inte är farligt och att jag bara ska göra det i 8 minuter.

Ja han lever ännu.....
 
På röntgensjuksköterskan som tyckte jag kunde genomföra dagens MR utan lugnande för det tar bara 8 minuter.

Det står i journalen att jag måste få lugnande innan och ingen pytreliten spädbarnsdos för då avbryter jag efter 1 minut i ren panik och med tårar. Jag får panik pga att huvudet är fastspänt inte pga att det är trångt och låter illa.

Teatat allt! Annars får dom helt enkelt söva mig. Det är bara att välja.

Blev ingen MR om jag säger så....
Så har tandläkare sagt till mig också. Men nej, jag kan inte gå till tandläkare utan lustgas oavsett hur lång tid det tar.
Surt när de inte tar ens rädsla och panik på allvar.

Hoppas det går bättre nästa gång och att du får lugnande då. ❤
 
Jag klantade mig igår em och råkade smälla till mig själv i ögat med kontakten på hörlurssladden när jag drog upp dem ur mittenfacket/armstödet i bilen. Gjorde pissont såklart. Störiga är att det fortfarande inte är bra. Skaver i ögat och typ var 10-15 minut börjar det tåras och svida mer. Har fått säga till alla jag mött på jobbet idag att nej, jag gråter inte, jag har bara slagit mig själv i ögat :meh:

hoppas det lättar så jag inte behöver belasta vården med detta. Så jäkla onödig grej!
 
Jag klantade mig igår em och råkade smälla till mig själv i ögat med kontakten på hörlurssladden när jag drog upp dem ur mittenfacket/armstödet i bilen. Gjorde pissont såklart. Störiga är att det fortfarande inte är bra. Skaver i ögat och typ var 10-15 minut börjar det tåras och svida mer. Har fått säga till alla jag mött på jobbet idag att nej, jag gråter inte, jag har bara slagit mig själv i ögat :meh:

hoppas det lättar så jag inte behöver belasta vården med detta. Så jäkla onödig grej!
Jag fick aska i ögat en gång och hade sjukt ont. Men var ute på landet och min kompis som var med hade inte körkort, så kunde inte åka in till akuten. Men jag satte papper för och tejpade så ögat var stängt efter att ha sköljt ut länge.
Det minskade smärtan mycket och det var så pass bra dagen efter att jag kunde köra bil. Behövde aldrig åka in.

Så mitt tips är att hålla ögat stängt på något sätt. Ögonskador gör ju himla ont.
 
Jag blev halvtvingad av min mamma att översätta en grej till en släkting i veckan. Lite bråttom var det dessutom. Jag morrade men var snäll och gjorde det. Mejlade iväg texten i två filformat eftersom jag inte var riktigt säker på vad släktingen kan öppna.

Jag hade väntat mig att vederbörande ens skulle skriva ett enkelt "tack för hjälpen!" men INGENTING.
Otack är verkligen världens lön. Såå roligt att översätta två sidor avancerad text på sin fritid när folk inte ens bemödar sig om att skriva tack för att man hjälper dem. 😤
 
Så har tandläkare sagt till mig också. Men nej, jag kan inte gå till tandläkare utan lustgas oavsett hur lång tid det tar.
Surt när de inte tar ens rädsla och panik på allvar.

Hoppas det går bättre nästa gång och att du får lugnande då. ❤
Fick 5 mg Stesolid i tablettform men den funkade inte. Var redan arg och då ger den ingen effekt.

Dom skulle ha gett mig det 30 min innan som det stod i kallelsen och hade punghuvudet läst vad det stod om hur det gått innan hade han fattat att det inte skulle fungera att försöka övertala mig med. Jag har avbrutit en för 6 månader sedan pga panik och då hade jag fått Stesolid intravenöst men det var för liten dos.
 
På röntgensjuksköterskan som tyckte jag kunde genomföra dagens MR utan lugnande för det tar bara 8 minuter.

Det står i journalen att jag måste få lugnande innan och ingen pytreliten spädbarnsdos för då avbryter jag efter 1 minut i ren panik och med tårar. Jag får panik pga att huvudet är fastspänt inte pga att det är trångt och låter illa.

Teatat allt! Annars får dom helt enkelt söva mig. Det är bara att välja.

Blev ingen MR om jag säger så....
Men stackare! Det är ju helt värdelöst. Jag vill inte heller vara med utan stesolid intravenöst just därför, ingen har dock tvingat mig att testa utan än så länge...
 
Men stackare! Det är ju helt värdelöst. Jag vill inte heller vara med utan stesolid intravenöst just därför, ingen har dock tvingat mig att testa utan än så länge...
Har testas det inte! Dom får inte ens in mig i rummet med apparaten om dom inte lovar mig lugnande.

Det är ingen idé att ens testa att övertala mig för det gör bara saken värre. Jajja får hoppas att neurologen agerar snabbt. Jag måste göra ny MR pga att jag hade misstänkt skov förra veckan.

Vill ju veta om min MS har vaknat ur dvalan och om det är bråttom att sätta in ny broms.
 
Har testas det inte! Dom får inte ens in mig i rummet med apparaten om dom inte lovar mig lugnande.

Det är ingen idé att ens testa att övertala mig för det gör bara saken värre. Jajja får hoppas att neurologen agerar snabbt. Jag måste göra ny MR pga att jag hade misstänkt skov förra veckan.

Vill ju veta om min MS har vaknat ur dvalan och om det är bråttom att sätta in ny broms.
Jag har nog ringt innan varje gång, för att dubbelkolla så de är med på noterna. Har det varit en sen tid har de behövt boka om den för att kunna tillgodose det behovet.

Aj då! Hoppas på att det var falskt alarm. Och att neurologen agerar snabbt.
 
Att så många skräckhistorier lutar sig stenhårt mot funkofobi. Vidrigt att i godan ro lyssna på en ny podd och så innehåller första avsnittet harmlösa beteenden man känner igen från sig själv och sina nära, utmålade som världens obehagligaste grej. Fy fan.
 
Jag blev halvtvingad av min mamma att översätta en grej till en släkting i veckan. Lite bråttom var det dessutom. Jag morrade men var snäll och gjorde det. Mejlade iväg texten i två filformat eftersom jag inte var riktigt säker på vad släktingen kan öppna.

Jag hade väntat mig att vederbörande ens skulle skriva ett enkelt "tack för hjälpen!" men INGENTING.
Otack är verkligen världens lön. Såå roligt att översätta två sidor avancerad text på sin fritid när folk inte ens bemödar sig om att skriva tack för att man hjälper dem. 😤

Gör någon så mot mig var det sista gången jag gjorde hen en tjänst. Nästa gång får de betala någon annan för tjänsten eller fixa det själv.
 
Jag blev halvtvingad av min mamma att översätta en grej till en släkting i veckan. Lite bråttom var det dessutom. Jag morrade men var snäll och gjorde det. Mejlade iväg texten i två filformat eftersom jag inte var riktigt säker på vad släktingen kan öppna.

Jag hade väntat mig att vederbörande ens skulle skriva ett enkelt "tack för hjälpen!" men INGENTING.
Otack är verkligen världens lön. Såå roligt att översätta två sidor avancerad text på sin fritid när folk inte ens bemödar sig om att skriva tack för att man hjälper dem. 😤
Skicka en faktura😂
 
Gör någon så mot mig var det sista gången jag gjorde hen en tjänst. Nästa gång får de betala någon annan för tjänsten eller fixa det själv.
Ja här blir det inget mer fix för den personen.

Jag brukar inte vilja hjälpa folk på min fritid så värst mycket heller, annat än om jag själv erbjuder mig, för jag blir så sur när folk tar mig och min kunskap för givet. Men den här släktingen är ganska svårt sjuk och min mamma var bra på att trycka på rätt knappar.

Kommer det fler "uppdrag" lär jag däremot vara väldigt upptagen. Har man inte så mycket hyfs att man får ur sig ett enkelt tack får man betala för hjälpen.
 
Plats 44 i kön till 1177.
ögat är rejält sämre än igår så här är bara att pallra sig iväg - men var ska jag? Jour-VC? Ögonmottagningen på min ort är stängd på helgen. Ska jag till Ögonakut?
När jag skadade ögat gick jag till min optiker som kunde göra en första koll och skicka vidare till ögonakuten. Kanske har du någon lördagsöppen optiker i närheten om det är tjockt på jour-VC. De har ju möjlighet att titta på ögat ordentligt även om de inte kan göra så mycket :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 944
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 316
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp